5 kroków do ładnej figury po ciąży

Zostało Ci kilka kilogramów po ciąży, z którymi chciałabyś się pożegnać jeszcze przed wakacjami? Czasu pozostało niewiele, dlatego o pomoc poprosiliśmy ekspertów. Te 5 kroków sprawi, że jeszcze przed urlopem stracisz kilka centymetrów w pasie.

5 kroków do ładnej figury po ciąży
Fotolia

Krok 1: Jedz regularnie

Czy wiesz ile posiłków dziennie zjadasz? Zrób mały eksperyment i tylko przez jeden dzień zapisuj absolutnie wszystko, co znajduje się na Twoim talerzu. Te kilka łyżek zjedzonych podczas gotowania obiadu i parę cząstek jabłka, którymi karmiłaś dziecko i przy okazji sama je zjadłaś, również. Może się okazać, że dodatkowych “przekąsek” jest tak wiele, że dziennie jesz nie 5, a nawet do 10 mini posiłków. Nie sięgasz po nie dlatego, że jesteś głodna.

Jedzenie w dzisiejszym świecie daje nam przyjemność, komfort psychiczny, wpływa na poczucie bezpieczeństwa, zmniejsza stres i jest kojarzone ze spotkaniami towarzyskimi oraz świętowaniem. Gdyby jedzenie zaspokajało jedynie potrzebę fizjologiczną, jaką jest głód, otyłość byłaby mniej popularna. – mówi dietetyczka Sieci klubów sportowych dla kobiet Mrs.Sporty.

Zastanów się, dlaczego i w jakich sytuacjach sięgasz po czekoladkę czy kolejną kanapkę nawet wtedy, gdy nie jesteś głodna. A potem postaraj się to zmienić!

Krok 2: Pij!

Większość Polek pije za mało. Oduczyłyśmy się odczuwania pragnienia i często mylimy je z głodem. Co więcej, nasz zapobiegliwy organizm zaczyna magazynować wodę w obawie przed jeszcze cięższymi czasami. Zacznij pić regularnie 2 litry wody dziennie, a szybko przekonasz się, że ważysz mniej. Twoje ciało przestanie zatrzymywać płyny.

Krok 3: Jedź wszystko, na co masz ochotę

Naprawdę możesz jeść wszystko! Ale w odpowiedniej ilości i o właściwych porach. Sięgając po węglowodany pamiętaj, że ich zadaniem jest natychmiastowe dostarczenie energii organizmowi. Gdy nie masz gdzie i jak jej spalić, tyjesz. Jeśli chcesz sięgnąć po pieczywo czy owoce, zrób to rano, kiedy masz cały dzień na zużycie dostarczonej energii.

Sprawdź:  Dieta doktor Ewy Dąbrowskiej: na czym polega i jakie są efekty?

Krok 4: Ćwicz 2-3 razy w tygodniu

Nie musi być długo. Prawidłowo dobrany trening może trwać nawet 30-40 minut. Jeżeli nie masz czasu na długie ćwiczenia, postaw na trening metodą interwałową. Dlaczego?

U podstaw skuteczności treningu metodą interwałów leży trwałe pobudzenie przemiany materii i aktywacja procesów spalania tłuszczów. Czas podwyższonego treningiem metabolizmu może sięgać aż 24 godzin po treningu. Oznacza to, że w przeciwieństwie do tradycyjnych ćwiczeń aerobowych, tkanka tłuszczowa jest “wypalana” w trakcie treningu oraz jeszcze przez dobę po jego zakończeniu. – mówi Mariola Wentland, trenerka Mrs.Sporty.

Krok 5: Ciesz się jedzeniem!

Nie stosuj drakońskich diet, które zabraniają niemal wszystkiego. Zadaniem diety jest stała zmiana nawyków żywieniowych. Nie oznacza to jednak, że niczego Ci nie wolno. Sięgaj po desery, ale tylko te zdrowe i o właściwej porze dnia. Tabliczka czekolady zjedzona o 22:00 tuczy, ale dwa kawałki o 15:00 raz na dwa dni już nie!

 

 

Dodaj komentarz

Ciąża Rozrywka
Starsza kobieta powiedziała, że jej dziecko jest OBRZYDLIWE! Reakcja mamy? Zaskakująca!
Dallas Lynn stała w kolejce w sklepie ze swoim dwuletnim synkiem. Jak wiele dzieci w tym wieku, chłopiec poprosił mamę, by wzięła go na ręce. Gdy Dallas podnosiła dziecko, koszulka
Czytaj dalej
Mama
Czy kiedyś było łatwiej być mamą?
Bycie rodzicem to zupełnie nowa bajka. Poczucie szczęścia, jakie niesie ze sobą pełnienie tej roli, jest naprawdę niezwykle głębokie i intensywne. Trudności i problemy, jakie się z tym wiążą, są
Czytaj dalej
Mama Plemniki
Sikanie po stosunku: Dlaczego powinnaś od razu po seksie udać się do toalety?
Sikanie po stosunku to obowiązkowa czynność, którą powinna wykonać każda kobieta. I chociaż na wyskakiwanie z łóżka zaraz po miłosnym uniesieniu nie zawsze mamy ochotę, to lekarze są zgodni co
Czytaj dalej
Cykl miesiączkowy Mama
Nieregularny okres po porodzie? To się zdarza częściej niż myślisz!
Powiedźmy sobie szczerze: która z was czeka na okres po porodzie? Założymy się, że większość kobiet chciałaby przedłużyć do granic możliwości czas, kiedy miesiączka po porodzie jeszcze się nie pojawia.
Czytaj dalej
Mama
“Cipka płonie!” – Czyli zdrowie intymne w pytaniach internautek
Kobiety, zwłaszcza młode, często wstydzą się mówić lekarzowi o swoich problemach intymnych, a odpowiedzi na swoje pytania szukają nie w gabinetach ginekologicznych, a za szczelną zasłoną internetowego nicku. "Cipka płonie"
Czytaj dalej
Karmienie piersią Mama
Piersi bulwiaste: czy mają wpływ na karmienie piersią?
Piersi bulwiaste w większości przypadków nie powodują żadnych problemów zdrowotnych i są uznawane wyłącznie za wadę estetyczną, jednak dla wielu kobiet mogą być powodem kompleksów i odczuwania sporego dyskomfortu. Na
Czytaj dalej