Opis klasy na radę klasyfikacyjną. Jak przygotować podsumowanie pracy uczniów? Opis

Opis klasy na Radę Klasyfikacyjną. Jak przygotować podsumowanie pracy uczniów?

Przygotowanie informacji na Radę Klasyfikacyjną pod koniec semestru lub roku szkolnego to ważny element dokumentacji szkolnej, który często sprawia trudności nawet doświadczonym nauczycielom. Dobrze opracowane sprawozdanie powinno nie tylko spełniać formalne wymagania, ale przede wszystkim przekazywać aktualne informacje o sytuacji w klasie. Aby przygotować taki opis klasy na Radę Klasyfikacyjną, warto zajrzeć do naszego artykułu.

Podsumowanie pracy uczniów w I semestrze lub pod koniec roku

Podsumowanie pracy uczniów to kompleksowa analiza funkcjonowania klasy w różnych obszarach życia szkolnego:

  • sukcesów i trudności klasowych
  • wyników nauczania
  • zachowania i relacji społecznych
  • frekwencji
  • udziału w życiu szkoły i konkursach
  • współpracy z rodzicami
  • realizacji działań wychowawczych i profilaktycznych

Dokument ten stanowi podstawę do wyciągania wniosków i formułowania rekomendacji na kolejny okres nauki. Ważne, by podsumowanie zawierało informacje o mocnych stronach grupy oraz obszarów wymagających wsparcia czy interwencji. Podsumowanie może być sporządzane w formie punktowej lub opisowej – wybór formy często zależy od wewnętrznych ustaleń szkoły, czasami placówka udostępnia nawet specjalne formularze do uzupełnienia dla nauczycieli.

Zobacz: Co jeśli ma się 1 na semestr 2024/2025? Uczniowie obawiają się, że mogą nie zdać do następnej klasy

Opis klasy na Radę Klasyfikacyjną

Sprawozdanie wychowawcy klasy na posiedzenie Rady Klasyfikacyjnej

Data: ………………………
Klasa: …………………….
Wychowawca: ………………..

Klasa liczy …. uczniów, w tym …. chłopców i …. dziewcząt. W klasie znajduje się …. uczniów posiadających opinie/orzeczenia Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej, które dotyczą …………. .

W bieżącym semestrze/roku szkolnym zrealizowano łącznie …. godzin wychowawczych. Program wychowawczy realizowany był zgodnie z założonym planem. Podczas godzin wychowawczych poruszano następujące zagadnienia: ……[np. zagadnienia związane ze zdrowiem, relacjami, tolerancją, szacunkiem do drugiego człowieka, potrzebą współpracy, uczuciami itp.]…………………. W pracy z klasą wykorzystywano różnorodne metody, takie jak ……[np. prezentacje, projekty grupowe, dyskusje, debaty, burze mózgów itp.]………………….

Jeśli chodzi o zachowanie podczas lekcji, to klasa ………….[np. pracuje dynamicznie, jest aktywna, zaangażowana w zajęcia; w relacjach między uczniami zauważa się pozytywne postawy – uczniowie są uczynni wobec siebie i chętnie współpracują w grupie. Szczególnie widoczna jest pomoc koleżeńska w nauce oraz wzajemne wsparcie podczas wykonywania zadań grupowych. itp.]……

W zakresie problemów wychowawczych zaobserwowano: ………………………. [opis występujących trudności i podjętych działań].

W ramach działalności profilaktycznej dotyczącej zapobiegania agresji i przemocy podjęto następujące działania: ………………………. Prowadzona jest systematyczna współpraca z pedagogiem/psychologiem szkolnym w zakresie ………………………. Efekty podjętych działań to: ……………………….

W pierwszym semestrze klasa brała udział w następujących wydarzeniach i projektach: ………………………. [wymienić najważniejsze wyjścia, uroczystości, programy edukacyjne, wycieczki]. Uczniowie aktywnie włączali się w akcje charytatywne: ………………………. Na szczególną uwagę zasługuje udział klasy w następujących konkursach i zawodach: ……………………….

Oceny z zachowania odzwierciedlają postawy uczniów i ich zaangażowanie w życie szkolne. W przypadku uczniów, którzy otrzymali oceny poprawne, nieodpowiednie lub naganne z zachowania, uzasadnienie jest następujące: …… [np. liczba punktów z zachowania, uwagi, frekwencje, podjęte działania itp.]……

Opis klasy na Radę Klasyfikacyjną

Sprawdź też: