Dżemy wszelakiej maści – jeśli można, poproszę o przepisy:)

Postów wyświetlanych: 15 - od 1 do 15 (wszystkich: 26)
  • Autor
    Wpisy
  • #100349

    kiara

    Wczesniej dzemy dostawalam od tesciowej, jednak w tym roku nie ma takiej opcji, poniewaz tesciowka nie da rady przez bol kregoslupa ich zrobic,a jesli juz to pewnie tylko na wlasne potrzeby.
    Postanowilam zrobic ze 30 sloikow – na truskawkowe juz za pozno, ale sa jeszcze wisnie, czeresnie, jablka.
    Macie jakies przepisy na pyszne dzemy? Kiedys czytalam o jakichs z biala czekolada, platakami migdalowymi, ale nie wiem gdzie.
    Bo takie normalne, to tylko owoce gotuje sie z zukrem zelujacym i wsio, prawda?

    #2623436

    snoopy

    Zamieszczone przez kiara
    Bo takie normalne, to tylko owoce gotuje sie z zukrem zelujacym i wsio, prawda?

    prawda :Hyhy:

    albo z samym cukrem



    #2623437

    snoopy

    to ci pomogłam, co?

    😉

    :Hyhy:

    #2623438

    kiara

    Zamieszczone przez alina24
    to ci pomogłam, co?

    😉

    :Hyhy:

    a pewnie, bo myslalam, ze z samym cukrem sie nie robi tylko zelujacy musi byc:D

    #2623439

    dorotka1

    mozesz zrobic z samym cukrem ale zeby dluzej przetrwaly musza dostac wiecej cukru – dziala jako konserwant
    a jesli chcesz mniej slodkie do cukru dodac mozesz jakis preparat typu zelfix

    sliwki mozesz smazyc same bez cukru za to dlugo ipowoli – np co dzien przez pol godziny przez caly tydzien

    wisnie tez lubie takie we syropie
    fajne do pieczenia i paczkow w zimie

    a te w zelfixie na chlebek

    #2623440

    dorotka1

    aaa i glowna zaleta zelfixowania 😉 to gotowanie trwa tylko minute wiec sporo dobrego nie umyka w kosmos



    #2623441

    kiara

    dorotka, pewnie pyszne takie dzemiki, ale chyba nie chce sie bawic w takie smazenie:)

    #2623442

    kiara

    Zamieszczone przez dorotka1
    aaa i glowna zaleta zelfixowania 😉 to gotowanie trwa tylko minute wiec sporo dobrego nie umyka w kosmos

    Tylko minutke?
    a myslalam, ze z 10:)

    #2623443

    snoopy

    Zamieszczone przez dorotka1
    sliwki mozesz smazyc same bez cukru za to dlugo ipowoli – np co dzien przez pol godziny przez caly tydzien

    napisz cosik więcej prosze

    śliwki, połówki bez pestek tak?
    smażyć na patelni? a jakiś tłuszcz?
    i jak długo to się smaży?

    #2623444

    snoopy

    Zamieszczone przez kiara
    Tylko minutke?
    a myslalam, ze z 10:)

    trwa to chwileczke
    robiłam w tym roku
    dźem z truskawek



    #2623445

    pasiasta

    Zamieszczone przez alina24
    napisz cosik więcej prosze

    śliwki, połówki bez pestek tak?
    smażyć na patelni? a jakiś tłuszcz?
    i jak długo to się smaży?

    Wielkość wsadu zależy od skórki, jak są cienkie i ładnie się wysmażą to można dać większe, ale ja i tak największe to ćwiartki daje. Smaże w dużym garze:Hyhy: jak każde inne przetwory, bez tłuszczu, obrane i buch w gar. Moim zdaniem śliwka jest dobra jak się trochę dłużej posmaży a nawet jak się trochę przypali:Fiu fiu: Generalnie na oko – zależnie od stanu skórek.

    #2623446

    snoopy

    Zamieszczone przez Kasiasta
    Wielkość wsadu zależy od skórki, jak są cienkie i ładnie się wysmażą to można dać większe, ale ja i tak największe to ćwiartki daje. Smaże w dużym garze:Hyhy: jak każde inne przetwory, bez tłuszczu, obrane i buch w gar. Moim zdaniem śliwka jest dobra jak się trochę dłużej posmaży a nawet jak się trochę przypali:Fiu fiu: Generalnie na oko – zależnie od stanu skórek.

    ale jak?
    wrzucasz w gar same śliwki?
    wody trochę dajesz?
    a te skórki to one się mają rozpłynąć?
    gotujesz, tzn smażysz tak długo aż sie wszystko rozgotuje?
    ile to trwa czasu? tak mniej więcej?

    i jakie jeszcze owoce tak przerbiasz? tzn smażysz?

    a i jeszcze coś – potem w słoiczki i potem jeszcze je zagotowujesz?pasteryzujesz?



    #2623447

    kiara

    Zamieszczone przez alina24
    ale jak?
    wrzucasz w gar same śliwki?
    wody trochę dajesz?
    a te skórki to one się mają rozpłynąć?
    gotujesz, tzn smażysz tak długo aż sie wszystko rozgotuje?
    ile to trwa czasu? tak mniej więcej?

    i jakie jeszcze owoce tak przerbiasz? tzn smażysz?

    a i jeszcze coś – potem w słoiczki i potem jeszcze je zagotowujesz?pasteryzujesz?

    alin, nie zadawaj tyle pytan bo jeszcze i ja takie zrobie:D a czasu ni mom na to:)

    #2623448

    snoopy

    Zamieszczone przez kiara
    alin, nie zadawaj tyle pytan bo jeszcze i ja takie zrobie:D a czasu ni mom na to:)

    na to nie trzeba duż czasu
    ani dużo pracy

    sama widzisz co dziewczyny piszą wrzucasz w gar i sie samo robi
    ja sie skuszę na śliwki napewno, tylko ze u nas jeszcze nie ma

    i czekam jakie jeszcze kasiasta owoce poleci

    bo te bez cukru to będą MMowe ;):Hyhy:

    #2623449

    kiara

    A te sliwki chowa sie do lodowki czy maja tak stac te kilka dni na wierzchu?

Postów wyświetlanych: 15 - od 1 do 15 (wszystkich: 26)


Musisz się zarejestrować lub zalogować, żeby odpowiedzieć

Close