Siadanie

Postów wyświetlanych: 9 - od 1 do 9 (wszystkich: 9)
  • Autor
    Wpisy
  • #55593

    Anonim

    Witam.

    Moja córeczka ma 4,5 miesiąca i podciąga się do siedzenia. Czy jej na to pozwolić? Nie jest za mała? Jak już usiądzie to chce długo siedzieć i nawet jak ją kładę to się siłuje i z powrotem. Co o tym myślicie?

    Ania i Liwia

    #710463

    ciaza

    Re: Siadanie

    Z moją Zuzką jest podobnie-zresztą jest w tym samym wieku. Zadałam to pytanie pediatrze. Powiedział, że jak dziecko samo się podciąga do siadania (nie podciągamy jej tylko ewent. podajemy paluszki żeby miała się czego złapać) to w porządku.

    Kaśka24+Zuzia(02.06.2004)



    #710464

    qr-chuck

    Re: Siadanie

    Co pediatra to inna opinia… Mi lekarka zabronila w jakikolwiek sposob zachecac malej – nawet przez podawanie palcow (a to taka super zabawa!). Jak sie sama zlapie np. oparcia w wozku, to inna sprawa.
    Ja i tak pozwalam malej siadac, ale nie podpieram jej zeby siedziala.
    Pozdrawiam,
    Anka i Aska (29.04.04)

    #710465

    rjotka

    Re: Siadanie

    Gabi zaczela sie podciagac jak miala 3 mc. Rozmawiala z lekarka w tej sprawie i powiedzila, ze mozna z nia cwiczy w ten sposob ale nie sadzac.Gabrysia robila to samo, caly czas probowala sie podciagac. Daj jej paluszki zeby sie probowala podciagac i kladz ja spowrotem. Taka kolyske rob.Nic na sile dziecko niech idzie wlasnym tempem. Jezeli chesz ta posadzic to trzymaj pod paszki tak aby nie obciazalo kregoslupa.

    Asia & Gaba -11.02.2004

    #710466

    sosenka

    Re: Siadanie

    Mój synek też wcześnie zaczynał i wszystkio jest ok.
    PS A to atletka:)

    Ulka i Kacperek (15 lipca 2003r.)

    #710467

    kmw

    Re: Siadanie

    Kubus ma 4 m-ce i siedzi sobie sam… podparty poduszkami oczywiscie. Sadzalam go juz po troszku od poczatku 3 m-ca, choc pediatra powiedziala, ze mozna od drugiego(mieszkam w Stanach i tutejsi lekarze inaczej podchodza do rozwoju dzieci, dodam iz w Polsce wiecej dzieci ma problemy z bioderkami). Zachowalam jednak zdrowy rozsadek i pozwolilam malemu samemu zdecydowac na ile jest silny by rozpoczac siadanie i podciaganie. Mysle ze spokojnie mozesz probowac, zwlaszcza ze dzici w tym wieku nie lubia lezec, co wynika z zainteresowanie wszystkim dookola.


    Karina i Kubus <10.06.2004>



    #710468

    Anonim

    Re: Siadanie

    Witam.

    Dzięki za rady. Moja mała chyba się przećwiczyła, bo w kółko chciała tylko siedzieć i przy tym bardzo stękała. Teraz przestała się podciągać i siedzi tylko jak ją sadzam z podparciem. Może ją bolą mięśnie brzuszka, bo jak próbuje się podnieść to szybko puszcza mięśnie i opada. Dam jej chyba na razie spokój, skoro sama nie chce to nie będę jej zachęcać.


    Ania i Liwia

    #710469

    dominikak

    Re: Siadanie

    Mój AKcperek 18 skończył trzy miesiące. Dzisiaj własnie sam usiadł – podciągnął się na króliczkach-grzechotkach zaczepionych na wózku. Skoro Twoja córcia sama się podciąga, to znaczy, zę jest na to przygotowana i myślę, zę spokojnie możesz jej na to pozwolić. Mój teraz trzymając się grzechotek siada, siedzi chwilkę, puszcza się i kładzie, potem zaczyna od nowa, podciąga się teą jak trzymamy go za rączki 🙂

    #710470

    gosia123

    Re: Siadanie

    Jesli dziecko samo sie rwie o siadania to niech sobie siada, taki maluch nie bedzie robil sam nic co mialo by mu zaszkodzic, wiec jesli ma sile by sie podniesc to widocznie to mu sprawia przyjmnosc i nie ma co mu zabraniac :))))

    GOSIA I ALEX 05.07.2004

Postów wyświetlanych: 9 - od 1 do 9 (wszystkich: 9)


Musisz się zarejestrować lub zalogować, żeby odpowiedzieć

Close