Wizyta z dwulatkiem u logopedy

Postów wyświetlanych: 7 - od 1 do 7 (wszystkich: 7)
  • Autor
    Wpisy
  • #113355

    agusek22

    Czy był ktoś z dwulatkiem u logopedy?
    jak wygląda taka wizyta?

    Miko jak na swój wiek bardzo mało mówi, mamy zalecenie konsultacji z logopedą. Stąd moje pytanie.

    #5151906

    ciapa

    Logopeda robi dokładny wywiad z rodzicem na temat rozwoju dziecka, zachowania, rozumienia poleceń, kontaktu itd.
    m.in. pyta ile i jakich słów uzywa dziecko, czy jest to mowa swoista, słowa, dżwięki
    Prowadzi obserwację dziecka
    Próbuje czy dziecko będzie powtarzało słowa, sylaby, dżwieki, sprawdza naśladownictwo
    Sprawdza na obrazkach i w poleceniach rozumienie mowy u dziecka

    Pole do badania jest bardzo szerokie

    Ewentualnie kieruje do psychologa



    #5151907

    salsa-salsa

    Zamieszczone przez ciapa
    Logopeda robi dokładny wywiad z rodzicem na temat rozwoju dziecka, zachowania, rozumienia poleceń, kontaktu itd.
    m.in. pyta ile i jakich słów uzywa dziecko, czy jest to mowa swoista, słowa, dżwięki
    Prowadzi obserwację dziecka
    Próbuje czy dziecko będzie powtarzało słowa, sylaby, dżwieki, sprawdza naśladownictwo
    Sprawdza na obrazkach i w poleceniach rozumienie mowy u dziecka

    Pole do badania jest bardzo szerokie

    Ewentualnie kieruje do psychologa

    u nas akurat było wszystko i jeszcze chciała zobaczyć jak syn opowiada to co zobaczy w książeczce,tzn.dała książęczkę gdy on zaczął oglądać pytała co tam jest,a mój akurat pokazywał i gadał po swojemu

    #5151908

    agusek22

    Zamieszczone przez salsa-salsa
    u nas akurat było wszystko i jeszcze chciała zobaczyć jak syn opowiada to co zobaczy w książeczce,tzn.dała książęczkę gdy on zaczął oglądać pytała co tam jest,a mój akurat pokazywał i gadał po swojemu

    i co logopeda na to?

    bo Miko by zrobił podobnie

    #5151909

    ciapa

    Zamieszczone przez agusek22
    i co logopeda na to?

    bo Miko by zrobił podobnie

    Jeżeli w wywiadzie, obserwacji, rozumieniu mowy i powtarzaniu dżwieków, sylab jest ok to albo zaczyna się terapię logopedyczną albo sie czeka chwilę i patrzy jak mowa sie rozwija – zalezy wyników diagnozy, od logopedy

    Jeżeli cos tu budzi niepokój diagnoza idzie dalej

    W wywiadzie zwraca sie tez uwagę czy u rodziców, rodzeństwa nie było opóźnienia w mówieniu

    Ilu słów używa Twoje dziecko? Typu mama tata – które odnoszą się konkternie albo do osoby albo do przedmiotu lub czynnosci? Ile słów jest takich, ze tylko Wy rozumiecie o co chodzi a ile rozumianych przez szerszy ogół np kogos spoza rodziny
    Jakie dźwięki, sylaby wydaje
    Jak się z Wami komunikuje
    Czy rozumie komunikaty, które do niego wysyłacie
    Jak reaguje na swoje imie, zakazy, prosby, polecenia
    Moze nie artykułować słowa piłka, ale czy jak go poprosisz o podanie piłki czy ją przyniesie? Czy pokazuje jak się go pyta znane mu przemioty na obrazku?
    Jak przebiegał rozój mowy – głużenie, gaworzenie
    Jak przebiegał rozój motoryczny – siadanie, raczkownie
    Jak ze skupieniem uwagi – np. czy potrafi usiąść i skupić się na czytaniej przez dorosłego książeczce

    Nad tym powinnaś się zastanowić bo o to będzie pytać logopeda

    #5151910

    salsa-salsa

    Zamieszczone przez ciapa
    Jeżeli w wywiadzie, obserwacji, rozumieniu mowy i powtarzaniu dżwieków, sylab jest ok to albo zaczyna się terapię logopedyczną albo sie czeka chwilę i patrzy jak mowa sie rozwija – zalezy wyników diagnozy, od logopedy

    Jeżeli cos tu budzi niepokój diagnoza idzie dalej

    W wywiadzie zwraca sie tez uwagę czy u rodziców, rodzeństwa nie było opóźnienia w mówieniu

    Ilu słów używa Twoje dziecko? Typu mama tata – które odnoszą się konkternie albo do osoby albo do przedmiotu lub czynnosci? Ile słów jest takich, ze tylko Wy rozumiecie o co chodzi a ile rozumianych przez szerszy ogół np kogos spoza rodziny
    Jakie dźwięki, sylaby wydaje
    Jak się z Wami komunikuje
    Czy rozumie komunikaty, które do niego wysyłacie
    Jak reaguje na swoje imie, zakazy, prosby, polecenia
    Moze nie artykułować słowa piłka, ale czy jak go poprosisz o podanie piłki czy ją przyniesie? Czy pokazuje jak się go pyta znane mu przemioty na obrazku?
    Jak przebiegał rozój mowy – głużenie, gaworzenie
    Jak przebiegał rozój motoryczny – siadanie, raczkownie
    Jak ze skupieniem uwagi – np. czy potrafi usiąść i skupić się na czytaniej przez dorosłego książeczce

    Nad tym powinnaś się zastanowić bo o to będzie pytać logopeda

    nasza pierwsza logopeda o tyle nie pytała,sama wszystko powiedziałam,ale wiesz co zaczęła z młodym ćwiczyć a:
    jest nadpobudliwy
    ma problemy z koncentracją
    i mało rozumie co się do niego mówi
    zmieniłam logopedę by spojrzeć na to w inny sposób i powiedziała na jakim etapie mowy jest moje dziecko

    za prawie 2 tygodnie mamy wizytę u logopedy którą poleciła nam terapeutka SI,jest z tego samego ośrodka więc ma doświadczenie z takimi dziećmi jak mój (czyt.krzykliwymi,niewspółpracującymi) bo ta pierwsza logopeda większość pracy dawała nam do domu,ona jedynie notowała postępy.

    Zaciekawiło mnie co napisałaś (pogrubiłam) mój jak nie mówił tego słowa przynosił piłkę,teraz mówi „pi” lub „pika” ł jak dla niego trudne więc zadowala mnie takie słowo,ale co jeśli znajomość takich przedmiotów jest ograniczona,rzucę przykładem:
    jak powiem daj pilot to mi da,to słowo raczej używa się często więc załapał,ale telewizor też używa się często a pomimo tego zapytany „gdzie ejst telewizor” to nie wie a jak mu powiem”gdzie jest kum” to pokazuje,ale na laptop,telefon też mówi kum



    #5151911

    sm

    Logopeda każe założyć zeszyt i tam wpisywać każde nowe słowo naszego malucha. Maluch ma tam rysować konkretne rzeczy. Logopeda uczy dziecka różnych ćwiczeń ułatwiających mówienie.

Postów wyświetlanych: 7 - od 1 do 7 (wszystkich: 7)


Musisz się zarejestrować lub zalogować, żeby odpowiedzieć

Close