ZDROWIE I URODA

Ćwiczenia dla młodej mamy

Prześlij dalej Drukuj
ZDROWIE I URODA: Ćwiczenia dla młodej mamy

fot. Shutterstock

„PO PORODZIE PIERWSZE TRENINGI NIE MOGĄ BYĆ ZBYT OBCIĄŻAJĄCE DLA ORGANIZMU. W MIARĘ UPŁYWU CZASU MIĘŚNIE SIĘ WZMOCNIĄ” mówi Piotr Łukasiak, niezależny ekspert fitness, właściciel Studia Fitness. Trener osobisty gwiazd, odpowiedzialny między innymi za nową, doskonałą sylwetkę Anny Muchy. www.piotrlukasiak.pl

Po cieciu cesarskim dolnej części mięśni brzucha niezbędny jest czas, by szew prawidłowo się zagoił. Jeśli nie ma przeciwwskazań, to już po ok. 6 tygodniach możesz zacząć ćwiczyć. Podobny czas musi upłynąć po naturalnym porodzie. Wiem, że masz bardzo mało czasu dla siebie i nowo urodzone dziecko wywróciło twój świat do góry nogami. Wiem, że jest ci bardzo ciężko cokolwiek dla siebie zrobić i jedyna rzeczą, o której marzysz, jest sen. Ale wiem tez, ze aktywność fizyczna dostosowaną do twoich potrzeb i możliwości organizmu mogą zdziałać cuda. Niejednokrotnie spotkałem się z paniami, które miały już wszystkiego dosyć, a poprzez systematyczną aktywność fizyczna zyskały więcej energii. Wstając rano, lepiej się czują i są zadowolone ze swojego wyglądu. Byłoby super, gdybyś swój pomysł na ćwiczenia skonsultowała ze specjalista. Jeśli nie masz takiej możliwości, najlepiej skorzystaj z zaproponowanego przeze mnie zestawu i zacznij ćwiczyć. Pierwsze treningi nie mogą być zbyt obciążające dla organizmu. Podczas ćwiczeń uważaj, by nie rozciągać nadmiernie mięśni brzucha. Z czasem mięśnie się wzmocnia i wtedy możesz przejść do trudniejszych ćwiczeń. Wspomagaj też samoistne obkurczanie się mięśni brzucha – po prostu go wciągaj. Pamiętaj o tym, gdy rozmawiasz, siedząc, stojąc. A jeśli wciąganie brzucha i twój trening nie pomagają, to znaczy, że mięśnie są nadal rozciągnięte i osłabione. Wtedy warto dokonać kilka przeróbek w swoim treningu i dorzucić ćwiczenia, który znajdziesz na następnej stronie.

Ćwiczenia dla młodej mamy

Po 6. tygodniu

  • Unoszenie ugiętej nogi w przód i w bok, stojąc. Stań w lekkim rozkroku, unieś ramiona w bok, ugnij prawą nogę i unieś ją w przód, a następnie w bok. Po 20 powtórzeniach wykonaj ćwiczenie lewą nogą.
  • Napinanie brzucha, siedząc. Usiądź na macie, lekko ugnij nogi w kolanach, palce stop ustaw w pozycji flex (zegnij je do siebie), dłońmi podeprzyj się za pośladkami, unieś nogi i jednocześnie napnij mięśnie brzucha. Powtórz 15 razy.
  • Naprzemienne wymachy ręki i nogi. Uklęknij, ułóż dłonie na podłożu na wysokości barków, wyprostowaną lewą rękę unieś w przód, a ugiętą pod kątem prostym prawą nogę – do tyłu. Po 15 powtórzeń na obie strony.
  • Nożyce, leżąc na macie. Połóż się na plecach, ramiona ułóż wzdłuż ciała. Unieś stopy 20–30 cm nad podłogę (nogi lekko ugięte w kolanach) i wykonaj dynamicznie nożyce. Powtórz 20 razy.

Po 12. tygodniu

  • Unoszenie ramion nad głowę z jednoczesnym wykrokiem. Stań w lekkim rozkroku, ramiona ułóż wzdłuż ciała. Wykonaj wykrok i jednocześnie unieś ramiona nad głowę. Powróć do pozycji wyjściowe wykonaj wykrok drugą nogą i unieś ramiona nad głowę. Powtórz 20 razy.
  • Skłony na piłce. Połóż się na plecach na piłce, skrzyżuj ramiona i wykonaj lekki skłon. Powtórz 20 razy.
  • Pompki z uniesieniem jednej nogi. Uklęknij, połóż dłonie na podłodze na wysokości barków. Wyprostuj prawą nogę. Jednocześnie uginaj ramiona i unoś prawą nogę. Po 5 powtórzeniach wykonaj kolejne 5 z uniesieniem lewej nogi.
  • Napinanie brzucha w leżeniu na plecach. Połóż się na plecach na macie, ugnij kolana pod kątem prostym, ułóż ramiona wzdłuż ciała. Napinając mięśnie brzucha, wykonaj lekki skłon tułowia i unieś ramiona przed siebie. Powtórz 15 razy.

 

Dodaj artykuł do

  • Wykop
  • Gwar

 
Napisz komentarz

Imię / Nick
e-mail

Wygeneruj inny kod


Komentarz (maks. 1000 znaków)

Dodaj zdjęcie (opcjonalnie; dłuższa krawędź zdjęcia - max. 1000 px)


Wpisz prawidłowy adres e-mail. Nie będzie on widoczny na naszej stronie. Aby uniknąć nadużyć, wyślemy do ciebie wiadomość z linkiem aktywacyjnym. Kliknij w niego, aby opublikować swój komentarz.
REKLAMA









KSIĘGA IMION

Wpisz imię, aby poznać jego znaczenie
i historię