80 dkg – taka dzidzia

Postów wyświetlanych: 12 - od 1 do 12 (wszystkich: 12)
  • Autor
    Wpisy
  • #12474

    pikpok

    Czy któraś z was drogie forumowiczki, wie coś na temat wcześniaczków? Dzisiaj moja znajoma urodziła przez cesarskie, maluteńką dziewczynkę ok. 80 dkg. Jakie są szanse takiej wczesnej dzidzi (prawie siódmy miesiąc ciąży). Czy powinnam się zamartwiać? A może jeszcze będzie dobrze? Może, któraś z was też urodziła maleńkiego wcześniaczka, proszę napiszczcie…

    Agnieszka i Olo

    #192175

    smoki

    Re: 80 dkg – taka dzidzia

    Na neonatologii gdzie leżał Dawid były wcześniaki po 750 g…. Osobiscie znam dziewczynke która ważyła mniej niż 800 i jest zdrowiutka jak rybka… Niestety wszytko zalezy od tego czy nastąpiły i jakie poważne wylewy śródczaszkowe…
    Takie dzieci da sie uratowac ale niestety nie zawsze……….

    Pozdrowienia
    smoki i Dawidek
    (5 miesiecy!)



    #192176

    pikpok

    Re: 80 dkg – taka dzidzia

    Z tego co wiem nie jest tak żle, dzidzia nie jest uszkodzona, wcześniejsze rozwiązanie nastąpiło z powodu starzejącego się łożyska. Dzięki za pocieszenie:))))))) Zacznę czyba wierzyć, że bedzie OK 🙂

    Agnieszka i Olo

    #192177

    misioaczek

    Re: 80 dkg – taka dzidzia

    W necie na innym forum jest dziewczyna, której synek urodził się z wagą ……… 690g. Teraz ma prawie rok i jest slicznym uśmiechniętym maluchem.
    Myslę, że bardzo dużo zależy od wiedzy lekarzy i sprzętu….
    Ania

    #192178

    czarna

    Re: 80 dkg – taka dzidzia

    o jejku………..
    ..takie malenstwo…trzeba wierzyc…

    Asia mama 13 miesiecznej Ewy

    #192179

    nata

    Re: 80 dkg – taka dzidzia

    moj maz urodził sie w 26 tygodniu ciazy ,ale jak na ten wiek wazyl duzo bo 1300 g ,na poczatku mial problemy z oskrzelami do 5 roku zycia ale z wiekiem wszystko minelo i teraz jest chlop jak dab,bioroc pod uwage jeszcze tamte czsy i te porownujac to maluszek ma wielkie szanse jesli nie bylo do tej pory komplikacji.
    POWODZENIA i powiedz kolezance zeby sie nie martwila z czasem sie okaze a kazdy nastepny dzien jest na jego korzysc.

    natala i KAPEREK (2 3/4 miesiaca)



    #192180

    carma

    Re: 80 dkg – taka dzidzia

    Moja znajoma urodziła dzidziusia z wagą 650 gram… chłopiec trzy miesiące spędził w szpitalu, ale teraz jest wszystko w najlepszym porządku, nawet nie ma retinopatii.

    Carma i Natalka (3,5 mies) http://www.republika.pl/natti

    #192181

    lea

    Re: 80 dkg – taka dzidzia

    Mieszkam w małym miasteczku, a przy mojej ulicy mieszka dziewczyna, która urodziła jakieś 2 miesiące temu dzidzię własnie o wadze 800g.
    Przyszła do przychodni, każą jej się zważyć, a ona na to, ze już urodziła… Wszyscy się bardzo zdziwili.
    Jednak rodziła w Bydgoszczy, jest tam dobry szpital, lecz nie umiem powiedzieć, czy znalazła się celowo akurat tam, czy może ja aż tam wieźli (jest to grubo ponad 100 km).
    Dzidzia jest zdrowa i jest juz od jakiegoś czasu w domu.

    Jeśli szukasz innych podobnych przypadków, zajrzyj na nasze forum ,ale do działu dla oczekujących, w ostatnich dniach był tam temat – „poród w 7 miesiącu ciązy” – albo jakoś tak, powinien być gdzieś n awierchu, opisywano tam różne przypadki, m. in. nawet sprzed lat – i te z raczej optymistyczne.

    Lea i dzieciątko płci zmiennej acz niezmiennie kochanej (11.03.03)

    #192182

    pati68

    Re: 80 dkg – taka dzidzia

    Lepiej że w siódmym, niż w ósmym miesiącu.

    Pati i 3,5 m. mikolajek.sky.net.pl ….strona chwilowo nieaktywna

    #192183

    czarna

    Re: 80 dkg – taka dzidzia

    ja slyszalm ze to nie prawda….ze im wiecej w brzuszku tym lepeij

    Asia mama 13 miesiecznej Ewy



    #192184

    lea

    Re: 80 dkg – taka dzidzia

    Dlaczego lepiej w 7??? Czy nie zalezy to od stopnia rozwinięcia dziecka, a szczeg. jego płucek?

    Lea i dzieciątko płci zmiennej acz niezmiennie kochanej (11.03.03)

    #192185

    misioaczek

    Re: 80 dkg – taka dzidzia

    Pati nie lepiej w 7 niż w 8 m !
    To był jakiś dziwny przesąd sprzed wileu lat i nawet nie wiadomo dlaczego tak sądzono.
    Płuca dojrzewają w 8 miesiącu i dlatego każdy tydzień (każdy dzień) w łonie matki jest cenny dla dzidziusia.

Postów wyświetlanych: 12 - od 1 do 12 (wszystkich: 12)


Musisz się zarejestrować lub zalogować, żeby odpowiedzieć

Close