cukier??

Moja tesciowa mowi zebym slodzila dziecku herbatke zwyklym cukrem, a gdzies czytalam ze takim malym dzieciom nie wolno jeszcze dawac
Czy wiecie cos na ten temat??
dziekuje

Marcinek 27.08.05 obrazek]http://foto.onet.pl/upload/49/35/_563788_n.jpg[/obrazek]

16 odpowiedzi na pytanie: cukier??

lilavati Dodane ponad rok temu,

Re: cukier??

My nie używalismy cukru w diecie Matiego do niedawna bo moim zdaniem po co dosładzać takiemu maluchowi, przecież ono nie zna tego smaku więc i tak nie będzie się go domagało a niepotrzebnie obciąża sie układ pokarmowy, zębale …..
Ania

Ania i Mati 19.04.04

wiktoria250 Dodane ponad rok temu,

Re: cukier??

troszke zawsze możesz posłodzić, niewielka ilość napewnu mu nie zaszkodzi, a dlaczego dziecko ma pić gorzką herbatę, raczej przyzwyczajaj do dobrej wody mineralnej – niegazowanej. Będzie miał lepsze trawienie. Pozdrawiam.

tetiana Dodane ponad rok temu,

Re: cukier??

ja herbatke slodze glukoza,
Chodzi mi wlasnie o cukier, czy nie zaszkodzi jezeli dac go naprzyklad na smoczek (tesciowa tak robi zeby byl spokojniejszy), lub slodzic wode, herbate zamiast glukozy…
bardzo chcialam bym wiedziec…
dodam jeszcze ze dziecko jest zdrowe i karmie piersia

Marcinek 27.08.05

eja Dodane ponad rok temu,

Re: cukier??

Moim zdaniem nie powinnas słodzic cukrem. Glukoza, owszem, ale tez w małych ilościach. Jesli karmisz piersia, to wszystko, czego dziecko potrzebuje sciąga od Ciebie. A cukrem możesz tylko zaszkodzić. Jesli jeszcze nie ma ząbków, to juz pod dziąsełkami są zalązki, które mogą złapac próchnicę… Tak więc odradzam!! kazdy chyba wie, że cukier jest niezdrowy…


Eja, Agatka i Dzidziunia

Dodane ponad rok temu,

Re: cukier??

Uwielbiam te rady teściowych A sam smoczek go nie uspokoi? Trzeba go słodzić? Przecież to juz tylko krok do próchnicy.

Koralka i Dominika (05.03.2005)

angica Dodane ponad rok temu,

Re: cukier??

Ja osobiscie odradzam cukier…
Tak jak dziewczyny ponizej napisaly, mozna slodzic lekko glukoza, ale cukier potrafi przyczynic sie do prochnicy nawet jeszcze niewidocznych zabków.
Poza tym slodzenie smoczka lub maczanie go w jakichs soczkach moim zdaniem jest glupie.
Dziecko trzyma smoczka i go ssie przez dlugi czas. Logicznie na to patrzac, to tak jak ssanie cukierka. Po co dziecko od malego przyzwyczajac do niezbyt zdrowych rzeczy, jesli i tak nie ma wyrobionego jeszcze smaku.
Ja nawet wprowadzajac pokarmy stale dawalam Olivce najpierw warzywka, a po nich wprowadzalam stopniowo owoce, zeby najpierw przyzwyczajac ja do mniej slodkiego smaku.
Zycze powodzenia.

Gosia i Olivia (26.06.05)

angica Dodane ponad rok temu,

Re: cukier??

Tez “uwielbiam” pomysly tesciowych:)))
Opowiem Ci, jakie pomysly maja babcie:)
Bedac na Wigilii u rodziny meza, prababcia Olivki wziela od niej smoczek i zaczela moczyc go w kazdej z potraw. Jak to zobaczylam myslalam, ze noz mi sie z reki wyslizgnie.
Na pytanie, co robi, odpowiedziala z zadowoleniem:
– A co, zalujesz jej jedzenia? dziecko musi spróbowac kazdej z 12 potraw wigilijnych. Przeciez to jej pierwsza Wigilia!

Gosia i Olivia (26.06.05)

olinja Dodane ponad rok temu,

Re: cukier??

Dobijające sa takie rady.
Do tej pory w instrukcji obsługi smoczków jakie kupiłam Jonkowi (i tak ich nie smokał) pisano, że nie wolno maczać w cukrze, miodzie itp.
Ja równiez uważam to za niezdrowe.
Podawanie maluszkowi cukru moim zdaniem jest działaniem na jego szkode.
Jezeli juz chcesz to cukier powinno sie gotować przed podaniem. Chyba (nie pamietam z jakas godzine).

Nie dosładzałabym herbatek wogóle.
Jonatan nawet ich nie pije. Jest na samej piersi plus zupki i deserki do picia dostaje moje mleczko. W tej chwili bedzie dostawał Cebiom Multi (dodany do soczków) to wprowadzę soczki jako picie. Tak jak zupki bedę je robic sama. Dla takich szkrabów soczek powinien być rozcieńczony pół na pół z woda.
W tej chwili Jonatan jest duzo bardziej aktywny i zamierzam też wprowadzic herbatki jeżeli soczki i pierś nie wystarczą. Ale na pewno nie bedę ich dosładzac.
Takim maluszkom nie przeszkadza, że coś jest za mało słodkie one nie sa jeszcze zmanierowane smakowo :o)))))))))))

Jonatan (20.04.2005)

morena Dodane ponad rok temu,

Re: cukier??

W odpowiedzi na:


Dla takich szkrabów soczek powinien być rozcieńczony pół na pół z woda.


A dlaczego? Ja Hani podaję nierozcieńczone, ok. 80 ml dziennie.

Asia z Hanią 21.07.2005

aruga Dodane ponad rok temu,

Re: cukier??

Ja nic nie dosładzam, ale zastanawia mnie fakt, że kaszki ryżowe smakowe mają w składzie cukier. Kurcze mam nadzieję, że to nie zaszkodzi, bo też jestem przeciwniczką dosalania i cukrzenia dziecku

Wojtuś (07.08.2005)

efcia2004 Dodane ponad rok temu,

Re: cukier??

Jakbym słyszała moją teściową. Na dodatek dostałam wielkiego opłatka wysmarowanego obficie miodem i mam dawać Asi po kawałeczku codziennie żeby się nauczyła szybciej mówić

Ewcia i Asieńka (4.03.2005)

olinja Dodane ponad rok temu,

Re: cukier??

Nie dopisałam wczesniej, ze chodzi o soczki robione w domu. Jeżeli podajesz gotowe z buteleczki to one są juz odpowiednio przygotowane.
Dlaczego pół na pół z woda?
Nie pytałam mojej dr ale kiedy tak mi powiedziała (co pokryło sie z opinią mojej mamy) to nie dyskutowałam. Wydaje mi isę, ze chodzi tu o ewentualne podrażnianie błony żołądka maluszka.
Jak będę następnym razem bądź coś znajde na ten temat to napisze.

Jonatan (20.04.2005)

morena Dodane ponad rok temu,

Re: cukier??

aaaaa
To dzięki za podpowiedź

mamaala Dodane ponad rok temu,

Re: cukier??

my tez mielismy zalecone podawanie soczków na początku rozcieńczonych pól na pół z wodą, ze względu na niedojrzałośc układu pokarmowego maluszka, ale Ala była nieco młodsza, jak zaczęła je pić…

Aga i Ala (10.02.2003)

anke77 Dodane ponad rok temu,

Re: cukier??

Moze zamiast slodzic malemu zwykla herbatke, podaj jedna z owocowych Hippa- sa bardzo smaczne, zawieraja co prawda cukier ale w kontrolowanych proporcjach zgodnie z wiekiem dziecka.

Ania,Jerzyk(26.06.04) i Ziarenko

shady Dodane ponad rok temu,

Re: cukier??

a po co chcesz wogole slodzic???? ja nie slodze wogole dziecku zadnej wody czy herbatki….nie chce go przyzwyczajac do slodkiego

Znasz odpowiedź na pytanie: cukier???

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Dla starających się
Sylwester!!!
Ponieważ jutro nie będzie mnie na forum chciałam wszystkim starającym się o fasolkę życzyć jak najszybszego ZAFASOLKOWANIA w już 2006 roku, najlepiej jeszcze w tym:)). Wszystkiego fasolkowego, wyluzujcie i bawcie
Czytaj dalej
Polecam
Ciuchy dla przyszłych mam
Mam nadzieję, że to nie będzie uznane za kryptoreklamę i od razu zastrzegam, że "modna mama" to nie ja! [img]/images/forum/icons/smile.gif[/img] Siedzę sobie dzisiaj na Allegro i przez przypadek trafiłam na to
Czytaj dalej