Kiedy i jak uczyć samodzielnego jedzenia?

Jak w tytule-czy roczne dziecko jest za małe na naukę samodzielnego machania łyżeczką? Moja Ola się zupełnie nie garnie do jedzenia samemu, a panie w żłobku delikatnie zsugerowały, ze już pwinna się uczyć… I sama nie wiem, czy mają rację…
Jak Wy zaczynałyście? I kiedy?

Asia i Ola (roczek!!)

10 odpowiedzi na pytanie: Kiedy i jak uczyć samodzielnego jedzenia?

annah Dodane ponad rok temu,

Re: Kiedy i jak uczyć samodzielnego jedzenia?

Maksio ma 13 miesiecy, ale u mnie to narazie bezsensu, lyzeczka go wcale nie interesuje. Wiec zupke czy kaszke sama mu podaje, Sam je rzeczy ktore mozna wziac od razu do raczki.

Anna i Maksiu 12.01.03

klucha Dodane ponad rok temu,

Re: Kiedy i jak uczyć samodzielnego jedzenia?

Asiu nie tak dawno był taki wątek podaję ci link :)) moze się przyda
[Zobacz stronę]

Izka i Zuzanka (12.V.2002)

wasia Dodane ponad rok temu,

Re: Kiedy i jak uczyć samodzielnego jedzenia?

Dzięki!!
Od dziś zaczynamy naukę 🙂

Asia i Ola (roczek!!)

ola2 Dodane ponad rok temu,

Re: Kiedy i jak uczyć samodzielnego jedzenia?

Asiu oczywiście, zacznij juz dziś. moja Asia (zbieg okoliczności z naszymi imionami ) tez garnęla sie do jedzenia samodzielnie i juz teraz je niektóre posiłki sama np, sama nabija na widelec pokrojone morlinki i wsuwa zwinnie do pyszczka. Tak lubi sztućce że czesto chowa łżeczki w swoim pokoju a potem jak dam jej jabłko to szybko wyciaga łyżeczkę i próbuje ją jeśc nią hihihi.
Powodzenia :)))

ola i ta panna (15 miesięcy)

wasia Dodane ponad rok temu,

Re: Kiedy i jak uczyć samodzielnego jedzenia?

Dzięki… Dziś próbowałyśmy-ponad połowa kaszki na mnie i na podłodze…ale chyba jej się podoba 🙂

Asia i Ola (roczek!!)

pluto Dodane ponad rok temu,

Re: Kiedy i jak uczyć samodzielnego jedzenia?

Karol sam zaczął jakieś 3 miesiące temu………….ale i tak często karmię Go sama………….

Julka i prawie 18 miesięczny Karolek

smoki Dodane ponad rok temu,

Re: Kiedy i jak uczyć samodzielnego jedzenia?

Dawid w wieku 13 mies jakd sam lyzeczka gesta kaszke
Pozniej nauczyl sie inne rzeczy

smoki i Dawidek (16 miesięcy)

klucha Dodane ponad rok temu,

Re: Kiedy i jak uczyć samodzielnego jedzenia?

tak właśnie wygląda samodzielne jedzenie dla początkujących :)) jeszcze trochę i Ola dojdzie do wprawy

Izka i Zuzanka (12.V.2002)

olenka-p Dodane ponad rok temu,

Re: Kiedy i jak uczyć samodzielnego jedzenia?

Adaśko dostał łyżeczkę do łapki w wieku ok.9-10 miesięcy. na początku był zafascynowany, próbował ją ładować do buzi, czasem przy okazji załadował trochę kaszki… potem nadszedł czas eksperymentów (wyrzucanie łyżeczki na podłogę, próby wbijania jej w dno miseczki – cud że jej nie połamał… itp, itd), a teraz prawie całkiem stracił zainteresowanie tym sprzętem. o przepraszam – “bakusia” wcina sam łyżeczką, choc pomaga sobie paluchami…
w każdym razie przy każdym posiłku łyżeczka jest pod ręką na wypadek gdyby postanowił obsłużyć się sam….

powodzenia!

olenka & adaś (23.12.02)

ika-76 Dodane ponad rok temu,

Re: Kiedy i jak uczyć samodzielnego jedzenia?

Krysia dostawała druga łyzeczke juz chyba koło 10 miesiaca, ja ją karmilam, a ona probowala trafic sobie do buzi… coz czyste to nie bylo, ale jeszcze przd 1.5 roku wsuwala sama, nawet sie zbytnio nie packajac 🙂

Pozdrowienia

Iwona i Krysia (4.05.2002)

Znasz odpowiedź na pytanie: Kiedy i jak uczyć samodzielnego jedzenia??

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Noworodek, niemowlę
Sine dziąsełko przy ząbkowaniu...
Byłam dziś z Olą na bilansie roczniaka i pani doktor zaglądając jej do buzi zauważyła, że 3 nowe ząbki jej wychodzą-obie byłyśmy w szoku, bo mała ma ich już dość
Czytaj dalej
Oczekując na dziecko
basen w Warszawie
Czy możecie polecić jakiś basen w Warszawie?
Czytaj dalej