6 sposobów, jak nauczyć dziecko zdrowych nawyków żywieniowych?

Przykład idzie z góry!

Dziecko wynosi swoje nawyki żywieniowe z domu: wszystko co robi wynika z obserwacji i jest naśladownictwem rodziców lub starszego rodzeństwa. Jeśli rodzice jedzą słodycze, do pracy zabierają drożdżówki, piją kolorowe napoje, to traktujące je jako autorytet dziecko robi to samo.

6 sposobów, jak nauczyć dziecko zdrowych nawyków żywieniowych?
Pixabay

Unikaj słowa “musisz”!

“Dziecko zmuszone, to dziecko nieszczęśliwe i zniechęcone. Ważne jest, żeby zainspirować, pokazać, że warzywa są wyjątkowo smaczne, kolorowe, a przy tym dają frajdę przy przygotowywaniu posiłków. Wybierz kilka dni w tygodniu, kiedy stale będziesz gotować lub robić szybkie warzywne przekąski ze swoim dzieckiem.” – mówi dietetyk z sieci Klubów sportowych dla kobiet Mrs.Sporty.

Niech będą to sałatki, placuszki owsiane, pieczone babeczki z pełnoziarnistej mąki, czy owocowe szaszłyki. Pozwól dziecku wyszukać ulubione produkty w sklepie i wspólnie znajdźcie przepisy, które je wykorzystują. Z gotowania można uczynić zabawę, a później zjeść nowe dania z całą rodziną. Nie zapomnij pochwalić dziecka za takie zaangażowanie!

Zrób album z inspiracjami żywieniowymi

Szukaj w internecie przepisów dla dzieci na zaskakujące dania. Kilka z nich wydrukuj i zrób z nich album. Koktajle z ulubionych owoców twojego dziecka okażą się dużo smaczniejsze, gdy najpierw pokażesz je maluszkowi na ładnej fotografi. Z własnoręcznie przygotowanych dań można zrobić album i nazywać przygotowane potrawy samodzielnie. Fantazjujcie, wygłupiajcie się – niech to będzie doskonała zabawa!

 

Kolorowe akcesoria do gotowania i pieczenia

BEz problemu znajdziesz je w sklepach i supermarketach. Kolorowe foremki na muffinki, fartuszek, deska do krojenia, łopatki, sztućce, talerze, kubeczki, termosy czy foremki do mrożenia – każde z tych akcesoriów sprawi, że samo przygotowywanie potraw będzie przyjemnością.

Zapakuj dziecku do szkoły zdrowy posiłek w ciekawej formie

Inne dzieci będą się nim zachwycały, a twoja pociecha wróci do domu dumna z posiadania przekąski, którą chciało mieć każde dziecko! Co to może być?

Chociażby placuszki w formie myszki miki, naleśniki z twarożkiem w kształcie serduszek, muffinki z jajek z warzywami w kolorowych papilotkach, szaszłyki owocowe, frytki z dyni, koreczki warzywne, koktajl owocowy z nasionami Chia, tortilla domowa pełnoziarnista z kurczakiem i sałatką, czy zwykła kanapka i garść pomidorków koktajlowych, które dzieci uwielbiają i mogą się nimi bawić! Niech Twoje dziecko będzie dumne, że nie ma ze sobą zwykłej kanapki! – zachęca dietetyczna Mrs.Sporty.

Zarażajcie innych miłością do zdrowego odżywiania!

Zrób z dzieckiem zdrowe ciasteczka lub pełnoziarniste owsiane batoniki. Niech weźmie do szkoły większą ilość. Wzbudzi ciekawość i zainteresowanie innych, a po przyjściu do domu okażę się ze wszystko zniknęło, zaś Twoja pociecha chce tego więcej i wcale nie ma ochoty na sklepowe słodycze!

Doskonałą okazją do skosztowania zdrowych słodkości jest też przyjęcie urodzinowe. Sprawdź, jak przygotować domowy tort >>>>

Dodaj komentarz

Książki dla dzieci
Książki dla dzieci – od niemowlaka do przedszkolaka
Dzieci uwielbiają książki – na serio. Zwłaszcza zanim wejdą w wiek szkolny, kiedy czytanie stanie się obowiązkiem. Z ogromnej liczby pozycji dostępnych w księgarniach i sklepach wybraliśmy więc kilka najciekawszych.
Czytaj dalej
Ciąża
Baby Blues po porodzie
Dopadł Cię syndrom Baby Blues? Sprawdź, jak możesz go pokonać! Wywołuje poczucie wielkiego osamotnienia, sprawia, że kobiety nie potrafią się cieszyć macierzyństwem, a swoimi objawami przypomina klasyczną depresję. Baby Blues, bo
Czytaj dalej
Porady Kulinarne Upały
Lemoniada – zdrowy sposób na orzeźwienie podczas upałów
Lemoniada z cytryną, arbuzem lub truskawkami - niezależnie od tego, z czego ją zrobisz, jest jednym z najskuteczniejszych sposobów na orzeźwienie podczas upałów. Dlaczego warto pić lemoniadę? Lemoniada dostarcza naszemu organizmowi witaminy
Czytaj dalej
Mama Porady Kulinarne
6 zdrowych przekąsek, dzięki którym szybciej schudniesz po ciąży
6 zdrowych, niskokalorycznych przekąsek, które możesz zabrać ze sobą do pracy, czy w podróż i zjeść je poza domem bez najmniejszego problemu? Doskonale sprawdzą się jako antidotum na "mały głód". Dodatkowo możesz
Czytaj dalej
Porady Kulinarne Zdrowie rodziców
Kombucha: co to jest, jak działa i na co pomaga?
Kombucha to napój przygotowywany ze specjalnej kultury drożdży oraz kolonii bakterii. Właściwości lecznicze tego napoju nie są do końca zbadane, jednak ludzie korzystają z nich już od dwóch tysięcy lat.
Czytaj dalej
Porady Kulinarne Zdrowie dziecka Turystyka
Czy dzieci powinny jeść gofry?
Mamy drugi tydzień lipca, turystyka nad polskim wybrzeżem kwitnie, a wraz z nią popyt na świderki, fast foody i… gofry. Zwłaszcza te ostatnie mogą się wydawać niegroźną przekąską, bo przecież
Czytaj dalej