2 usg, 2 różni lekarze-inny wiek dzidzi…dlaczego? proszę o rade

Postów wyświetlanych: 9 - od 1 do 9 (wszystkich: 9)
  • Autor
    Wpisy
  • #99351

    sema

    Witam
    23 kwietnia byłam na usg i wiek wg OM 13 tygodni a wg usg wskazywał 11tygodni 5dni (mam cykle 36-37 dniowe) wielkość dzidzi był 44mm,prawidłowy gdyby liczyć cykl 28 dniowy, różnica pomiędzy OM a usg to jedynie te dni,które różni mi się cykl od tego „podstawowego” (28 dniowego)

    dzisiaj byłam u innego lekarza na usg i lekarz stwierdził,że ciąża jest za mała, tętno płodu było prawidłowe,wielkość dzidzi to 50,5mm
    a w karcie wpisał 11 tydz

    Czy to możliwe,że pomimo tego że maluch urósł o te 6,5mm że wiek jest niższy niż poprzednie wymiary ?
    Nie rozumiem tego i boję się, że coś jest nie tak :(:Zamotany::Zamotany:

    #2499481

    ewa250

    w tym wieku dziecko rośnie chyba coś ok 1 mm dziennie



    #2499482

    Anonim

    Ja byłam u tego samego gina tyle ze raz prywatnie i raz w szpitalu i w ciągu dwóch dni była waga różna o 50 g. Gin powiedział ze różnice wychodzą z przyczyn sprzętowych. Niektóre aparaty są dokładniejsze i lekarz może lepiej zmierzyć dziecko ( kość udową, główkę, brzuszek) A wiek dziecka wylicza specjalny program i raczej też jest to uśrednianie danych ,wiec moim zdaniem nie masz powodów do zmartwień. Zawsze można iść do 3 go lekarza :Hmmm…:

    #2499483

    sema

    jest o 6,5 mm większy więc urósł i chyba nie mam się czego obawiać ?

    #2499484

    mam

    Zamieszczone przez sema
    Witam
    23 kwietnia byłam na usg i wiek wg OM 13 tygodni a wg usg wskazywał 11tygodni 5dni (mam cykle 36-37 dniowe) wielkość dzidzi był 44mm,prawidłowy gdyby liczyć cykl 28 dniowy, różnica pomiędzy OM a usg to jedynie te dni,które różni mi się cykl od tego „podstawowego” (28 dniowego)

    dzisiaj byłam u innego lekarza na usg i lekarz stwierdził,że ciąża jest za mała, tętno płodu było prawidłowe,wielkość dzidzi to 50,5mm
    a w karcie wpisał 11 tydz

    Czy to możliwe,że pomimo tego że maluch urósł o te 6,5mm że wiek jest niższy niż poprzednie wymiary ?
    Nie rozumiem tego i boję się, że coś jest nie tak :(:Zamotany::Zamotany:

    Mysle ze nie masz powodu do obaw tymbardziej ze malenstwo urosło a tj najwazniejsze!Tym wiekiem bym sie nie sugerowala u mnie tez wychodzi roznica jak lekarz mierzy, bo jeden maluch rosnie grzecznie wg OM a drugi jest chyba nadgorliwy i wychodzi o 3 dni starszy, dodam ze dzieci sa jednojajowe> z jednej komorki i plemnika. USG to tylko program, jesli malenstwo rozwija sie dobrze to nie zamartwiaj sie!
    Pozdrawiam

    #2499485

    louve

    Sema – nie przejmowałabym się tym specjalnie. Niestety programy, wyliczające wiek ciąży opierają się na cyklu 28 dniowym. Jak sama piszesz Twój cykl to 36-37 dni. Ja mam 24 dniowy i potem okazuje się na USG, że dzidziuś jest wg długości starszy niż wynika z wyliczeń o prawie tydzień. No ale to przecież normalne, skoro do zapłodnienia doszło wcześniej! 😉 U Ciebie doszło do niego dużo później – 9 dni różnicy to sporo na początku ciąży stąd musi wyjść zarodek mniejszy niż przy 28 dniowym cyklu. Najważniejsze, że dzidziuś rośnie, a to że rośnie w swoim tempie to moim zdaniem normalne 😉 Nie daj się zwariować! Życzę dużo cierpliwości do diagnoz lekarskich… :p dbaj o siebie i malucha. Pozdrawiam serdecznie!



    #2499486

    sema

    dziękuje Wam, jestem już spokojniejsza ;):D

    #2499487

    najeli

    Pewnego tygodnia… moje dziecko we wtorek wazyło 1950g… w piatek robilam jeszcze jedno usg gdzie indziej, poniewaz bardzo mnie bolał brzuch a moja Gin nie przyjmowała….i okazało sie, ze wazy 1350g… to dopiero różnica :Fiu fiu:

    #2499488

    myszka23

    Zamieszczone przez najeli
    Pewnego tygodnia… moje dziecko we wtorek wazyło 1950g… w piatek robilam jeszcze jedno usg gdzie indziej, poniewaz bardzo mnie bolał brzuch a moja Gin nie przyjmowała….i okazało sie, ze wazy 1350g… to dopiero różnica :Fiu fiu:

    Z tą wagą z USG to bym sobie za bardzo nie brała do serca. Miałam robione USG w dniu porodu, i córcia niby ważyła 3600, wieczorkiem była błyskawiczna cesarka, a córcia ważyła 3000… Ja nie wierzę w tą wagę wyliczaną na USG.

Postów wyświetlanych: 9 - od 1 do 9 (wszystkich: 9)


Musisz się zarejestrować lub zalogować, żeby odpowiedzieć

Close