e-coli w moczu

Postów wyświetlanych: 15 - od 1 do 15 (wszystkich: 31)
  • Autor
    Wpisy
  • #91521

    majab

    W ciagu ostatniego miesiaca Sonia przeszla dwie infekcje z goraczke; za pierwszym razem goraczka dochodzila do 40 stopni (3 dni) lekarka obstawiala trzydniowka ale wysypka sie nie pojawila. Za drugim razem goraczka do 38.5 (2 dni) rowniez brak innych objawow.

    Lekarka dla pewnosci kazala zrobic badanie moczu. Pojechalismy do szpitala, przemyli malej pupe, przykleili woreczek i juz po 15 min bylo siusiu.

    Badanie ogolne nic nie wykazalo (nie widzialam tego wyniku gdyz zostal wyslany do lekarki) ale lekarka powiedziala ze jest dobry.
    Posiew natomiast wykazal bakterie e coli (tego wyniku tez nie widzialam) lekarka powiedziala ze infekcja jest lekka czyli miarkuje ze tych bakterii duzo nie wyszlo. Zapisala bactrim.

    Szukalam informacji w internecie i mimo odkazania pupy, nie poleca sie jednak stosowania woreczkow do badania moczu na posiew.
    Tutaj (Belgia) badanie moczu u maluchow w ten sposob sie przeprowadza. Nastepnym razem bede chyba jednak lapala do pojemnika.

    Mam pytanie do mam, ktorych dzieci mialy juz infekcje ukladu moczowego. Czy jezeli wynik ogolny byl dobry a w posiewie wychodzily bakterie to dzieci byly leczone bo spotkalam sie z informacja w internecie, ze jezeli bakterii nie ma duzo to przyjmuje sie, ze pochodza z zanieczyszczenia i tego sie nie leczy.

    Podobno jakas tam ilosc bakterii znajduje sie w cewce moczowej i jest to norma, dlatego kaze sie badac srodkowy strumien a w woreczku wiadomo ze znajduje sie caly mocz.

    Nie wiem tez czy po przeleczeniu wystarczy zrobic badanie kontrolne moczy czy rowniez usg czy inne badania.
    Prosze o jakas rade bo jestem zupelnie zielona w tym temacie.

    #1678529

    lilavati

    Podpytaj też tutaj



    #1678530

    majab

    dziekuje Aniu za linka 🙂 juz napisalam tam posta.
    Pozdrawiam

    #1678531

    agago

    tak jak piszesz badanie gdzie jest mało bakteri z woreczka nie jest miarodajne bo bakterie mogą pochodzić z zewnątrz musisz pobrać środkowy strumień bezposrednio do kubeczka a przed pobraniem zrobić „dezynfekcję” szkoda ładować ten baktrim po tak wykonanym badaniu
    ale może tak być że mocz ogólny jest ok a dopiero w posiewie wychodzi że jest infekcja ukł moczowego
    pozdrawiam

    #1678532

    Anonim

    Zamieszczone przez majab
    W ciagu ostatniego miesiaca Sonia przeszla dwie infekcje z goraczke; za pierwszym razem goraczka dochodzila do 40 stopni (3 dni) lekarka obstawiala trzydniowka ale wysypka sie nie pojawila. Za drugim razem goraczka do 38.5 (2 dni) rowniez brak innych objawow.

    Lekarka dla pewnosci kazala zrobic badanie moczu. Pojechalismy do szpitala, przemyli malej pupe, przykleili woreczek i juz po 15 min bylo siusiu.

    Badanie ogolne nic nie wykazalo (nie widzialam tego wyniku gdyz zostal wyslany do lekarki) ale lekarka powiedziala ze jest dobry.
    Posiew natomiast wykazal bakterie e coli (tego wyniku tez nie widzialam) lekarka powiedziala ze infekcja jest lekka czyli miarkuje ze tych bakterii duzo nie wyszlo. Zapisala bactrim.

    Szukalam informacji w internecie i mimo odkazania pupy, nie poleca sie jednak stosowania woreczkow do badania moczu na posiew.
    Tutaj (Belgia) badanie moczu u maluchow w ten sposob sie przeprowadza. Nastepnym razem bede chyba jednak lapala do pojemnika.

    Mam pytanie do mam, ktorych dzieci mialy juz infekcje ukladu moczowego. Czy jezeli wynik ogolny byl dobry a w posiewie wychodzily bakterie to dzieci byly leczone bo spotkalam sie z informacja w internecie, ze jezeli bakterii nie ma duzo to przyjmuje sie, ze pochodza z zanieczyszczenia i tego sie nie leczy.

    Podobno jakas tam ilosc bakterii znajduje sie w cewce moczowej i jest to norma, dlatego kaze sie badac srodkowy strumien a w woreczku wiadomo ze znajduje sie caly mocz.

    Nie wiem tez czy po przeleczeniu wystarczy zrobic badanie kontrolne moczy czy rowniez usg czy inne badania.
    Prosze o jakas rade bo jestem zupelnie zielona w tym temacie.

    Jeśli dziecko miałoby ZUM, to badanie ogólne by to wykazało, czyli… ilość bakterii, białko, leukocyty… Jak na mój gust (a trochę wiem o problemach nefrologicznych) próbka została zanieczyszczona, wskazuje na to mała ilość e.coli. Powtórz badanie (ogólne+posiew), ale do pojemniczka, pupę odkaź jałowymi gazikami nasączonymi nadmanganianem potasu.

    I nie rozumiem tego zupełnie… bo co Bactrim? Nie lepiej powtórzyć badanie, tylko pakować w dziecko leki???

    No i nie martw się :), na pewno wszystko jest w porządku.

    #1678533

    mamagosi

    Witam my też zmagamy się od grudnia z moczem ciągle wychodzi zły , posiew też wykazał bakterie , ale lekarz nie wie z czego to wynika , bo dostawała antybiotyk i nadal są , bylismy też na usg brzuszka i nerek też nic nie wykazało teraz mamy 7.02.2008 wizyte u nefrologa zobaczymy co oni powiedzą Zamotany



    #1678534

    Anonim

    Zamieszczone przez mamagosi
    Witam my też zmagamy się od grudnia z moczem ciągle wychodzi zły , posiew też wykazał bakterie , ale lekarz nie wie z czego to wynika , bo dostawała antybiotyk i nadal są , bylismy też na usg brzuszka i nerek też nic nie wykazało teraz mamy 7.02.2008 wizyte u nefrologa zobaczymy co oni powiedzą Zamotany

    Jeśli chodzi o usg brzuszka to polecam wyłącznie robione przez dobrego specjalistę, najlepiej nefrologa. Zwykły lekarz może nie zauważyć nieprawidłowości w układzie moczowym.
    A w jaki sposób pobierasz próbkę?

    #1678535

    mamagosi

    na stojąco siusia do pojemniczka , 🙂 a robił jej specjalista który zajmuje się tymi sprawami:)

    #1678536

    Anonim

    Zamieszczone przez mamagosi
    na stojąco siusia do pojemniczka , 🙂 a robił jej specjalista który zajmuje się tymi sprawami:)

    No to dobrze.
    Nam „specjalista” znalazł guza 1cmx1cm w jedynej zdrowej nerce (którego oczywiście nie było)… dlatego usg wykonuję u najlepszych.

    #1678537

    mamagosi

    Zamieszczone przez ajax
    No to dobrze.
    Nam „specjalista” znalazł guza 1cmx1cm w jedynej zdrowej nerce (którego oczywiście nie było)… dlatego usg wykonuję u najlepszych.

    Taki specjalista , niestety ja natrafiłam na 3 takich speców jeden mi powiedział że mam guza na macicy wielkości pomarańczy ( miałam wtedy 17 l) a jak byłam w ciąży to ciąże pozamaciczną konował chciał mnie kroic , 😡 naszczescie się mylił ale najgorsze czekało mnie później bo Gosie ur w 7 mies bo lekarz mówił że to uroki ciąży jak ja byłam jak balon do tego z wysokim cisnieniem i białkomoczem :mad::mad:



    #1678538

    majab

    Zamieszczone przez ajax
    Jeśli dziecko miałoby ZUM, to badanie ogólne by to wykazało, czyli… ilość bakterii, białko, leukocyty… Jak na mój gust (a trochę wiem o problemach nefrologicznych) próbka została zanieczyszczona, wskazuje na to mała ilość e.coli. Powtórz badanie (ogólne+posiew), ale do pojemniczka, pupę odkaź jałowymi gazikami nasączonymi nadmanganianem potasu.

    I nie rozumiem tego zupełnie… bo co Bactrim? Nie lepiej powtórzyć badanie, tylko pakować w dziecko leki???

    No i nie martw się :), na pewno wszystko jest w porządku.

    Dziekuje Ci za odpowiedz, mialam nadzieje ze sie odezwiesz 😉
    Niestety bactrim juz zaczelam dawac wiec musze skonczyc. Kiedy po odstawieniu lekow robic ponowne badanie?

    Mala ma zaczerwienienie troszke przy cipulce i tak mysle ze moze stamtad sa te bakterie. Uzywalam clotromizol ale nie pomogl czytalam w internecie ze moge uzyc gentamycyny w masci – tutaj takimi rzeczami wogole sie nie przejmuja lekarka stwierdzila, ze na jej oko wszystko jest ok.

    Najgorsze, ze nie widzialam tych wynikow moczu, dostane jej dopiero przy nastepnej wizycie (tzn lekarka obiecala skserowac)

    PS Moze ktos ma jakies namiary na jakiegos specjaliste w Poznaniu, ktory moglby wykonac usg.

    Dziekuje i pozdrawiam

    #1678539

    Anonim

    [quote]
    Mala ma zaczerwienienie troszke przy cipulce i tak mysle ze moze stamtad sa te bakterie. Uzywalam clotromizol ale nie pomogl czytalam w internecie ze moge uzyc gentamycyny w masci – tutaj takimi rzeczami wogole sie nie przejmuja lekarka stwierdzila, ze na jej oko wszystko jest ok.
    [/quote]

    Wiesz, a może to sie tylko wydaje zaczerwienione?
    Pupę możesz przemywać także rumiankiem, nadmanganianem potasu, albo moczyć pupę w jednym i w drugim.

    [quote]
    Najgorsze, ze nie widzialam tych wynikow moczu, dostane jej dopiero przy nastepnej wizycie (tzn lekarka obiecala skserowac)
    [/quote]

    No tak, mogła Ci chociażprzez telefon wartości przedyktować…

    [quote]PS Moze ktos ma jakies namiary na jakiegos specjaliste w Poznaniu, ktory moglby wykonac usg.[/quote]

    Zapytaj na , to jest moja kopalnia wiedzy i wsparcie ze strony rodziców dzieci z wadami układu moczowego…

    A co do powtórki wyników… niestety nie pamiętam, kiedyś czytałam o tym na forum, które Ci poleciałm, sprawdź sobie. Na szczęście moje dziecko nie miewa ZUM-ów, Bogu za to dziękuję bo zakażenia uszkadzają nerki (powstają blizny), a moja malutka ma tylko jedną nerkę… więc musimy o nią bardzo dbać :).

    Dopiszę coś jeszcze, bo mi się przypomniało. Jak pobierałam Lenie pierwszy raz mocz do badania, to oczywiście zrobiłam to źle i wyszła nam bakteria e.coli wartość chyba 10do-3, czy 5 (mała), a badanie ogólne czyste… No i załamałam się… Dopiero telefon do nefrolog i doświadczenia dziewczyn z uronefu uspokoiły mnie, pobrałam ponownie próbkę i wszystko wyszło jak należy. A nefrolog nie chciała podjąć żadnego leczenia bez powtórki badania. Dodam, że Lenka miała wtedy 3-4 tygodnie, więc jakiekolwiek leki byłyby mocno obciążające…



    #1678540

    mamagosi

    nasiadówki w korze dębu też mamy zalecane

    #1678541

    agago

    moje dziecko miało refluksy moczu do nerek i z doswiadczenia powiem, że badanie usg może nic nie wykazać to zależy od wypełnienia pęcherza (wtedy może wyjść powiększona miedniczka kielichy itp), jeśli chodzi o badanie to niestety jak się go nie wykona „sterylnie” to można osiwieć przy wynikach, my jedno badanie powtarzaliśmy 3 razy dopiero za trzecim wyszło ok 1 i 2 bakteria e-coli na granicy normy (czyli mocz zanieczyszczony) a kora dębu jest jak najbardzie ok
    życzę zdrówka i jak najmniej kłopotów z zum

    #1678542

    lilusia

    Zamieszczone przez majab
    Dziekuje Ci za odpowiedz, mialam nadzieje ze sie odezwiesz 😉
    Niestety bactrim juz zaczelam dawac wiec musze skonczyc. Kiedy po odstawieniu lekow robic ponowne badanie?

    Mala ma zaczerwienienie troszke przy cipulce i tak mysle ze moze stamtad sa te bakterie. Uzywalam clotromizol ale nie pomogl czytalam w internecie ze moge uzyc gentamycyny w masci – tutaj takimi rzeczami wogole sie nie przejmuja lekarka stwierdzila, ze na jej oko wszystko jest ok.

    Najgorsze, ze nie widzialam tych wynikow moczu, dostane jej dopiero przy nastepnej wizycie (tzn lekarka obiecala skserowac)

    PS Moze ktos ma jakies namiary na jakiegos specjaliste w Poznaniu, ktory moglby wykonac usg.

    Dziekuje i pozdrawiam

    witaj,
    mam nadzieję, że bakterie wyszły z woreczka….wszystko na to wskazuje.
    Jeśli była ilość 10 do 3 (nawet do 4) to spoko. Powinnaś tylko powtórzyć potem badanie. Przed pobraniem zalecam przemyć pipencję riwanolem.
    Potwierdzam, że na stronce bardzo Ci pomogą rozwiać wątpliwości.
    Jestem z Poznania i najlepsze usg robi pani Małgorzata Warzywoda na os.Chrobrego. Znajdziesz info w necie, a jak nie to służę pomocą.
    Pozdrawiam !

Postów wyświetlanych: 15 - od 1 do 15 (wszystkich: 31)


Musisz się zarejestrować lub zalogować, żeby odpowiedzieć

Close