alergia na mleko krowie

czym się objawia? jak ją wykryć? my robilismy wynik IgE całkowite i IgE swoiste mleko krowie, i wynik był ok. Czy są jeszcze jakieś sposoby na dwulatki aby wykryć alergen. testy robią dopiro od 4 lat, a moje dziecko swędzą w nocy nogi, czyli coś jest nie tak, alergolog przepisała zyrtec i obesrwacje, czy to wystarczy?

Pozdrawiamy: Majka i Smyk (ur. 08.10.2003)

6 odpowiedzi na pytanie: alergia na mleko krowie

klucha2006-03-10 09:08:30

Re: alergia na mleko krowie

napiszę Ci tak moja od urodzenia na Nutramigenie, lekarka tak kazała ze względu na obciążenia genetyczne po tatusiu, gdy przyszedł czas zaczęłam jej wprowadzać żółtko, nabiał, jogurty, białko jajka (jajko jej przymycałam bo nie lubiła). Żadnych zmian skórnych, żadnych objawów alergii, dlatego w 15 miesiącu postanowiłam wprowadzić mleko dla juniorów, oj działo się na skórze, wyskoczyły silnie swędzące krosty, najpierw myślałam że pogryzły ja komary, lekarka rozpoznała alergię a ja połączylam to ze zmnianą mleka. gdy skończyła 2 latka zrobiłam próbę przejscia na mleko krowie, niedługo musiałam czekać na wielkie czerwone place na jej ciałku, które umiejscowiły się w okolicach pupy. I tak jest do tej pory, każda próba wprowadzenia krowiego kończy się zmianami na skórze, a nawet ostatniio pogorszeniem jej zdrówka. Także pomimo że jest już prawie 4 letnią dziewczynką pije cały czas nutramigen.

I tu cię zaskoczę, moja miała robione w tym roku testy skórne u alergologa wśród których była m.in. prowokacja na krowie i żadnych odczynów na skórze. Lekarka powiedziała mi ze tak się zdarza, że moze młoda jest za mała i testy będziemy powtarzać za rok.

Zresztą mam wyniki testów alergicznych mojego meża z kiludziesięciu lat i rzeczywiście wychodziły te alergeny w niektórych wypadkach, jednego roku minimalne uczulenie na jakieś tam pyłki, a drugiego roku wiosenne pyłki wykańczały go. także nie ma mądrego.

Izka i Zuzia 3latka10m 🙂

nastka2006-03-10 15:15:42

Re: alergia na mleko krowie

zgadza sie mój synek ma uczulenie na białko od urodzenia i badania nie wykazały nic niestety. Ma diete bezbiałkowa i miewa sie super.Moze odstaw nabial na kilka dni i sie okaze czy to to a moze cos innego ja uczula moze cos juz pyli mam na mysli jakies plesnie,lub rosliny

beatab2006-03-10 21:44:58

Re: alergia na mleko krowie

dziewczyny, czy dziecku na diecie bezmlecznej nalezy dawać jakieś zamienniki nabiału?
lekarka mi zaleciła mięso, ale moje dziecko lubi tylko kurczaka, a przecież nie będę na okrągło mu piec kurczaków:(

a witaminy/wapno dodatkowo należy stosowac?
nutramigenu na bank nie wypije (kiedyś przez przypadek kupiłam mu melko HA i plucie było na kilometr)

alergia wyszła moejmu dziecku w testach krwi. nie wiem dokładnie na co, bo miał testy złożone (białko jaja, mleko, dorsz, mąka pszenna, orzeszki, truskawka, seler) i wyszedł wynik 1,7 IU/ml Klasa. 2/3.
lekarka powiedziała, że to niewysoka klasa i zaczynamy sprawdzać, co uczula i mam wprowadzić mleko (miał odstawione przez jakiś miesiąc, odstawione juz po testach). po wprowadzeniu mleka pojawiła się różowa sucha plamka na brodzie. na nogach ma plamki w kolorze skóry, takie chropowate krostki.
zmiany te wyszły mu niedawno, wcześniej alergia objawiała się tylko zaparciami. odstawienie nabiału nie dawało żadnych efektów i poprawy ze strony ukł. pokarmowego. a tu teraz takie kwiatki skórne wyszły:(
czyli jednak uczulony:(

jakie serki/jogurty sojowe są zbliżone w smaku do tych krowich? nigdy nie jadłam, może to zupełnie inny smak?
czym zastępować mleko w plackach?

Patryś 03.03.2003

mata-hari2006-03-10 22:31:58

Re: alergia na mleko krowie

Ja Michałowi od bardzo dawna podaję codziennie łyżeczkę Sanosvitu.

Produktów sojowych nie testowaliśmy, bo z racji tego, że soja jest jednym z częstszych alergenów, boję się ryzykować. Może gdyby moje dziecko było uczulone na 2, 3 rzeczy, to bym spróbowała, ale przy tylu alergenach, nie chcę.
Słyszałam jednak, że produkty sojowe mają trochę inny smak.
Jak nie mogłam spożywać nabiału w czasie karmienia, to piłam mleko kozie i jego smak odbiegał od krowiego.

Michaś 09.05.04

klucha2006-03-11 14:10:49

Re: alergia na mleko krowie

moja pije nutramigen takze nie jest bezmleczna, od czasu do czasu zje danonka, najchętniej codziennie wsuwałaby jajko, ale niestety musze jej dawkować.

A kurczaki piekę ja lub babcia w piekarniku co tydzień, potem zamrażam

i przez okres zimowy witaminy

Izka i Zuzia 3latka10m 🙂

majka7812006-03-13 06:24:33

Re: alergia na mleko krowie

on te suche placki na skórze ma po prostu od urodzenia, można by tak powiedzieć. Robiliśmy IgE swoiste na mleko krowie. Alergolog powiedziała, że wynik z mleka jest ok. że to na pewno nie na mleko. Może zmienić alergologa? Już sama nie wiem.

Pozdrawiamy: Majka i Smyk (ur. 08.10.2003)

Znasz odpowiedź na pytanie: alergia na mleko krowie?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Mam z dzieckiem taki problem
Mala hemoglobina!!!
Moja corcia ma malo hemoglobiny.Co moge podawac do jedzeni zeby jej sie troszke podnisla???
Czytaj dalej
Mam z dzieckiem taki problem
On nie spi- blagam pomozcie
Moj synek ma 5 miesiecy i bardzo malo spi. Jego sen nocny zaczyna sie o godzinie 23 i konczy o 7. Wszystko byloby pieknie, gdyby nie bydzil sie co godzine
Czytaj dalej