dieta w ciąży

Postów wyświetlanych: 4 - od 1 do 4 (wszystkich: 4)
  • Autor
    Wpisy
  • #50409

    leluchow

    Dziewczyny mam jeszce jedną prośbę. jestem w 6 tygodniu ciąży i kompletnie nie wiem jak się odżywiać. Tzn oczywiście wiem ze dieta powinna być urozmaicona, ze warzywa, ze wyeliminowac alkohol, słodycze ograniczyć. Ale nigdzie nie moge znaleźć wielkości i ilości posiłków jakie powinam jadać zeby fasolka była zdrowa a ja nie wyglądała jak słoninka. Dodam ze zawsze byłam z tych okrąglejszych. A jak radzicie sobie z zachciankami? Pozdrówka

    #647720

    idalka77

    Re: dieta w ciąży

    Wyeliminuj alkohol, kofeinę i papierosy (jeśli palisz), a poza tym dziecku jest potrzebne po trochu wszystkiego, także słodyczy. Z tego co czytałam, raczej nie poleca się słodzików, lepiej słodzić zwykłym cukrem, bo bardziej naturalny jest.
    Na stronkach poświęconych dzieciom i ciąży znajdziesz dużo informacji na temat żywienia, podaję przykładową http://www.babyboom.pl/wyswietl.asp?id=D476
    W diecie musisz mieć dużo wapnia i białka.
    A zachcianki, jeśli uznasz że są zdrowe to masz jedyną szansę spełniać te zachcianki do woli, w końcu ciąża to wyjątkowy okres i nie trwa wiecznie

    Aga & baby



    #647721

    Anonim

    Re: dieta w ciąży

    jedz dokladnie to co jadlas przed ciaza. Nie pal tylko paierochow i nie pij alkoholu, mocnej kawy i herbaty..to wszystko:-)

    #647722

    georgina

    Re: dieta w ciąży

    Od drugiego trymestru można 500 kalorii więcej niż do tej pory.
    Ja nie liczyłam, ani nie patrzyłam za bardzo co mam na talerzu. Oczywiście nie piłam alkoholu, ograniczyłam też kawę i herbatę (max jedna słaba kawka z mlekiem dziennie i dwie herbatki) na rzecz herbatek owocowych. Zrezygnowałam też z Red Bulla.
    I starałam się jeść jak najmniej sztucznych i bezwartościowych rzeczy. Choć od czasu do czasu pozwalałam sobie na białe pieczywo, odrobinę coli, chipsy, lody czy czekoladę.
    Jestem wegetarianką, więc jadłam dużo jogurtów i kilka razy w tygodniu jajko. Poza tym to na co akurat miałam ochotę: owoce (zimą suszone), warzywa, kasze, ryż, sery, produkty sojowe, orzechy itp. Często małe porcje.
    Podobno nie wolno orzeszków ziemnych (zwłaszcza pod koniec ciąży), bo potem dziecko może mieć na nie uczulenie.
    Ale nie należy też przesadzać z tą restrykcyjną dietą. Podobno gwałtowna zmiana nawyków żywieniowych jest dla organizmu (także dziecka) znacznie gorsza od łagodnego przejścia na odrobinę zdrowsze jedzenie i zachowania sobie kilku „grzeszków”, którym się ulegało latami.

    pozdrawiam
    gina (40 tc)

Postów wyświetlanych: 4 - od 1 do 4 (wszystkich: 4)


Musisz się zarejestrować lub zalogować, żeby odpowiedzieć

Close