Forum: Szkolniaki

Oceny w klasach 1-3? Literowe, punktowe, pieczątki?

Ciekawi mnie temat, jako mamę i może w przyszłości nauczycielkę klas I-III, jak u Was w szkołach wyglądają oceny? Czy są to punkty, czy pieczątki, a może oceny literowe? U mojego synka póki co są plusy w ćwiczeniach.

oceny literowe w klasach 1-3

20 odpowiedzi na pytanie: Oceny w klasach 1-3? Literowe, punktowe, pieczątki?

bratek Dodane ponad rok temu,

U synka w szkole są oceny literowe:

W – wspaniale
B – bardzo ładnie
Ł – ładnie
P – potrafisz lepiej
S – słabo

Są to oceny z edukacji wczesnoszkolnej.
Z religii, angielskiego, w-f, no i oczywiście pływania mamy normalne oceny 1-6

finia Dodane ponad rok temu,

U nas są pieczątki z oceną:
A – wspaniale (uśmiechnięte słoneczko)
B – bardzo dobrze (słonko bez buźki)
C – dobrze (słonko za chmurką)
D – pracuj więcej (chmurka)

gosia Dodane ponad rok temu,

Stopnie.
Ocena na koniec roku – opisowa.

lilavati Dodane ponad rok temu,

U nas nie ma ocen, uśmieszków, pieczątek – nie przewidywane są conajmniej przez pierwszy semestr.
Każde zadanie jest robione do skutku, aż pojawi się przy nim fistaszek równoznaczny z zaliczeniem.
Z angielskiego wyniki sprawdzianów mają być podawne procentowo.

elza29 Dodane ponad rok temu,

U nas jest:
Brawo – zadanie wykonane dobrze
+ moglo być lepiej
– zadanie wykonane źle

W drugim semestrze oceny będą poszerzone

mk1 Dodane ponad rok temu,

U nas też plusy, a za 5 plusów dostają 5-kę.

Dodane ponad rok temu,

Od pierwszej klasy system punktowy od 1 do 6.
Żadnych pieczątek czy naklejek.
Ocena opisowa na koniec roku.

lawinia Dodane ponad rok temu,

U nas są oceny literowe w szkole:
W wzorowo
B bardzo dobrze
D dobrze
S słabo
N niezadowalajaco

Widzę, że co szkoła to inny system ocen

klucha Dodane ponad rok temu,

stopnie w skali 1-6
na koniec roku ocena opisowa

qr-chuck Dodane ponad rok temu,

U nas przez pierwsze półrocze ma ocen nie być – ćwiczenie ma być zrobione i wtedy jest zaliczone.
Potem mają być:
A – super
B- dobrze
C – zaliczone
okienko (?) – nie zaliczone
i R – za zadania dodatkowe.

corel Dodane ponad rok temu,

U nas oceny, ale często z komentarzem, np. brawo, bardzo ładnie pracujesz, postaraj się i pisz starannie.
Na koniec roku ocena opisowa.

iwoonka Dodane ponad rok temu,

U nas oceny opisowe pod zadaniami, a w dzienniku skróty tj.
W wspaniale
BD Bardzo dobrze
D dobrze
A dalej juz nie pamiętam, ale jeszcze jakieś 2 czy 3 oceny są już te “gorsze”.
Ola na razie przynosi tylko W i BD, ale mają tych ocen mnóstwo. Zawsze z pracy domowej, zawsze z zadania robionego na lekcji. Wczoraj dostała Wspaniale za pokazanie kroków Poloneza (ćwiczą na WF do pasowania na pierwszaka). Z religi są oceny normalne (6,5,4, itd.).

ola-m Dodane ponad rok temu,

U nas nie ma ocen umiejętności, jedynie zachowania (a to i tak pomysł wychowawczyni) – i jest “Klub Kubusia Puchatka” i naklejki (przyjacielski prosiaczek, rozbrykany tygrysek, itp.).
Podobno według przepisów (a teraz to nie wiem jakich, czy wewnątrzszkolnych, bo myślałam, że to ogólne przepisy) w kl. I-III nie stosuje się tradycyjnej skali ocen.
Na koniec jest opisówka (na koniec semestru z zachowania, na koniec roku z zachowania i umiejętności).
Ja tam nie jestem przeciwniczką oceniania, ale też nie jakąś wielką zwolenniczką, choć wiadomo, że nie o oceny chodzi – szczególnie na początku – ale o to, aby dzieciaki zdobyły pewne umiejętności. Jednak widzę wielką radość Syna jak przyniesie 5 czy 6 (np. z angielskiego dodatkowego Pani stawia czasem oceny, albo z niemieckiego – obowiązkowego- gut, sehr gut :D).

wenuska Dodane ponad rok temu,

U nas w pierwszym półroczu kl 1 oceny komentarze i obrazek, brawo, wspaniale, dobrze itd, od drugiego semestru punkty, na koniec roku opisowa ocena.

piechotka Dodane ponad rok temu,

Zamieszczone przez Gosia:Stopnie.
Ocena na koniec roku – opisowa.

Chyba już większość Rybnika wróciła do starych dobrych cyferek.

U mojego synka mają w szkole mają wspaniale, bardzo dobrze, dobrze, a co dalej to nie pamiętam, ale dzieci bezbłędnie przypisują tym nazwom cyferki od 1 do 6.

aborka Dodane ponad rok temu,

Zamieszczone przez Finia:u nas są pieczątki z oceną:
A – wspaniale (uśmiechnięte słoneczko)
B – bardzo dobrze (słonko bez buźki)
C – dobrze (słonko za chmurką)
D – pracuj więcej (chmurka)

u nas to samo, tylko bez słonek. W książce jest zwykle + lub -. Czasem komentarz: ładnie, bardzo ładnie lub króki opis, co źle. A te oceny to są tylko w dzienniku, bardziej dla nauczyciela, a nie dla dzieci. Czyli pani sobie z różnych prac w różnych kategoriach te oceby stawia. My mamy prawie same a, jedno B+ i jedno C (nie zrozumiał ćiwczenia). A z zachowania już chyba z 5 uwag, niedługo nam nie starczy dzienniczka.

lilavati Dodane ponad rok temu,

A wytłumaczcie mi proszę, czym różni się ocenianie cyferkami od oceniania literkami?
Bo serio nie widzę różnicy i nie wiem, czemu ma to służyć.

aborka Dodane ponad rok temu,

Ja także kompletnie nie wiem. Dla mnie to bez sensu.

kodo Dodane ponad rok temu,

Niczym, ale że jest dowolność, to niej korzystają.

marzena2929 Dodane ponad rok temu,

W – wspaniale
Bd – bardzo dobrze
D – dobrze
P – przeciętnie
S – słabo

Znasz odpowiedź na pytanie: Oceny w klasach 1-3? Literowe, punktowe, pieczątki??

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Szkolniaki
Śmieszne wierszyki dla dzieci: Jakie znacie zabawne wiersze do recytacji?
Wiersze wesołe, zabawne, śmieszne... Jak w tytule: Pilnie potrzebne mi wiersze z humorem dla dzieci na konkurs recytatorski dla drugoklasisty. Bardzo proszę o jakieś ciekawe propozycje wierszy dla dzieci do recytacji. Czasu
Czytaj dalej
Mam z dzieckiem taki problem
Do kiedy odbijać dziecko po jedzeniu?
Drogie mamusie - do którego miesiąca odbijać dziecko? Marysia ma 2,5 miesiąca i do szału mnie doprowadza to odbijanie. Szczególnie w nocy. Najada się świetnie, słodko zasypia, a tu muszę
Czytaj dalej