Zyrtec + inna antyhistamina – daje ktoś?

Mam pytanko, czy jest na forum może mama, która daje dziecku jednocześnie dwie antyhistaminy? Np. Zyrtec + Xyzal (albo coś innego). Ciekawa jestem, czy ktoś to praktykuje. Jeśli tak, to w jakim zestawieniu i jakie są efekty.
Mój jest od ponad 3 lat na Zyrtec’u i teraz dodatkowo będzie miał dołożony właśnie Xyzal.

76 odpowiedzi na pytanie: Zyrtec + inna antyhistamina – daje ktoś?

klucha2008-06-12 17:29:01

przez jakiś czas podawałam zyrtec + clemastinum

adonay2008-06-12 17:56:43

ja podobnie jak klucha podawalam zyrtec i clemastinum blizniakom,a lidii ketotifen i clemastinum

mata-hari2008-06-12 18:14:37

A co to Clemastinum miało Wam dać? Dlaczego lekarz zdecydował o dodaniu drugiej antyhistaminy?
My będziemy brać dodatkowo Xyzal, bo pomimo Zyrtec’a Michał dostaje bąbli na skórze podczas pylenia. Do tego dochodzi świąd taki, że mały nie może przestać się drapać. Xyzal ma wspomagać walkę przeciwko pyłkom.

dorotka12008-06-12 19:06:59

ja tez dawalam zyrtec + clemastin i to mu mialo zmiejszyc obrzek sluzowek przy zatkanym nosie/zatokach

mata-hari2008-06-12 20:38:36

Dawałyście normalne dawki, czy jakieś mniejsze z racji na to, że to drugi lek o podobnym spectrum działania?

adonay2008-06-12 21:13:58

u nas lekarz wprowadzala clemastinum gdy nasilala sie alergia(dochodzil silny katar,kaszel)zyrtec dawalismy na noc,a clemastinum kazala dawac rano 5 ml.ale wiadomo co lekarz to inna metoda:)

edysia2008-06-13 06:29:53

Zamieszczone przez Mata_Hari:Mam pytanko, czy jest na forum może mama, która daje dziecku jednocześnie dwie antyhistaminy? Np. Zyrtec + Xyzal (albo coś innego). Ciekawa jestem, czy ktoś to praktykuje. Jeśli tak, to w jakim zestawieniu i jakie są efekty.
Mój jest od ponad 3 lat na Zyrtec’u i teraz dodatkowo będzie miał dołożony właśnie Xyzal.

Ja tak jak dziewczyny zyrtec + clemastin
Ale one maja ciut inne działanie.

Natomiast zyrtec + xyzal to pierwsze słyszę, bo to ten sam lek z tym, ze xyzal jest nowszej generacji i tym sie róznią.
Kto Ci cos takiego zalecił??? Nasza alergolog?

Mi kazała przejsc z zyrtka na xyzal.
jest dla nas w 100% lepszych bo po 2 latach brania zyrtku organizm sie przyzwyczaił i zupełnie nie działał.
Po xyzalu jest o wiele lepsza reakcja.

Edytuje by dopisać.

Clemastin podaje się jak swędzi, często bo ma działanie przeciwswędzeniu tez z tego co pamiętam dlatego łacznie z zyrtkiem.
Ketotifen znów jest podawany z zyrtkiem przy pokarmówkach ( alergiach pokarmowych ) w tym zestawieniu moja też brała.
Ale tak jak juz wspomniałam zyrtek i xyzal pierwsze słyszę

edysia2008-06-13 06:45:11

Już wyczytałam w necie.
Clemastinum przede wszystkim uśmierza świąd. – to jej główne działanie.
ZOBACZ SAMA:
[Zobacz stronę]

Tu masz Zyrtec ( jeden wielki syf zresztą )
[Zobacz stronę]

I ketotifen podawany przy astmie oskrzelowej z tego co tu pisze ( moja brała ):
[Zobacz stronę]

Xyzal to nowość, jak juz pisałam 100 razy lepszy od zyrtku, nowa generacja, zmodyfikowany. Dla nas bombowy, od kiedy bierze osłabiły sie znacznie ataki astmy i zmiany skórne

Mozesz tu poczytać:
[Zobacz stronę]

Xyzal POLECAM !!! Ja na twoim mijscu zrezygnowała bym z zyrtku i przeszła na xyzal i do tego dołaczyła clemastinum, biorąc pod uwage to co opisałaś to ta konfiguracja leków w przypadku synka moim zdaniem byłaby najlepsza.

Moja rada:
rano i wieczorem 2,5 ml xyzalu
do tego clemastin po 5 ml przez 5 dni

dorotka12008-06-13 06:59:38

edysiu trudno na odleglosc wyrokowac tak dokladnie co mata mialaby zrobic

chyba 😉

edysia2008-06-13 07:27:14

Zamieszczone przez dorotka1:edysiu trudno na odleglosc wyrokowac tak dokladnie co mata mialaby zrobic

chyba 😉

No jasne że to nie łatwe ale znam dosc dobrze chorobe jej synka, mamy tego samego lekarza i nie raz juz gadałyśmy dlatego smiem jej radzić 😀

lilavati2008-06-13 07:37:45

zyrtec + Ketotifen
zyrtec + Clemastin
zyrtec + diphergan (ten zestaw krótko)

dorotka12008-06-13 08:48:21

Zamieszczone przez Edysia:No jasne że to nie łatwe ale znam dosc dobrze chorobe jej synka, mamy tego samego lekarza i nie raz juz gadałyśmy dlatego smiem jej radzić 😀
aaaa to ja bardzo przepraszam 😉

edysia2008-06-13 09:12:42

Zamieszczone przez aniast:zyrtec + Ketotifen
zyrtec + Clemastin
zyrtec + diphergan (ten zestaw krótko)

Diphergan to lek o działaniu “super” uspakajającym.

Jak dziecko nie moze spać, wierci sie, drapie, jej podudzone, niespokojne.
Moja tez go dostaje ZAWSZE jak ma nawroty asmy. Podaje zwłaszcza na noc przed snem 5 ml.
Wtedy wiem, ze noc bedzie spokojniesza i faktycznie sie sprawdza.
I tez w zestawie xyzal + diphergan 🙂

klucha2008-06-13 09:21:09

Zamieszczone przez Edysia:Diphergan to lek o działaniu “super” uspakajającym.
nie tylko, dobrze sprawdza się też przy problemach z krtanią, itd

lilavati2008-06-13 09:40:38

Zamieszczone przez Edysia:Diphergan to lek o działaniu “super” uspakajającym.

Zazwyczaj
U nas niestety powoduje silne podudzenie, dziecko skacze mi po nim jak oszalałe, dlatego też lek ten ograniczamy do absolutnego minimum

dorotka12008-06-13 09:44:57

Zamieszczone przez Klucha:nie tylko, dobrze sprawdza się też przy problemach z krtanią, itd
i dlatego u nas to bardzo czeste zestwianei zyrtec + diphergan – nawet o nim zapomnialam w tej wyliczance

lilavati2008-06-13 09:46:27

Zamieszczone przez Klucha:nie tylko, dobrze sprawdza się też przy problemach z krtanią, itd

Święte słowa, sama wielokrotnie tak ratuję siebie

klucha2008-06-13 09:47:05

Zamieszczone przez aniast:Zazwyczaj
U nas niestety powoduje silne podudzenie, dziecko skacze mi po nim jak oszalałe, dlatego też lek ten ograniczamy do absolutnego minimum

pamiętam jak Zu była niemowlakiem i miała bolesne ząbkowanie. Lekarka przebisała jej czopki wyciszające (nie pamietam już nazwy). Człowiek z nadzieją dał czopka dzieciakowi na noc a tu klapa. Zanka była tak pobudzona że rady nie moglam sobie z nią dać.
Od tej pory bacznie obserwuję gdy podam jakieś nowy lek.

Zresztą dzieci naszej koleżanki adonay też zareagowały “odwrotnie” na pewne leki.

lilavati2008-06-13 09:47:42

A czy któraś z Was podaje sam diphergan na katar? Na zatkany nos?

klucha2008-06-13 09:48:48

Zamieszczone przez dorotka1:i dlatego u nas to bardzo czeste zestwianei zyrtec + diphergan – nawet o nim zapomnialam w tej wyliczance

bo takie zestawy tak są dla nas naturalne że wypada nam z głowy gdy trzeba je wyliczyć 🙂

klucha2008-06-13 09:51:21

Zamieszczone przez aniast:A czy któraś z Was podaje sam diphergan na katar? Na zatkany nos?

ja nie,
ja przy katarze od razu ratuję się sinupretem – kroplami

i homeopatykami, czy to domiejscowe czy w granulkach wchodzę z nimi jako leki dodatkowe.
W tym roku Zuzankowy nos został uratowany przez luffę – krople do nosa. Wprowadziłam odpowiednio wcześnie i tak podziałały (chyba) że nie musialam dziecka katować za długo rhinocortem

dorotka12008-06-13 09:53:52

Zamieszczone przez aniast:A czy któraś z Was podaje sam diphergan na katar? Na zatkany nos?

nie dostalam nigdy tkiego zalecenia
daje sinupret i homeo i cos typu nasivin i te cromocostamy 😉 na michala dziala allergocrom a na mojego meza cromoheksal chyba
odwrotnie nie a przeciez to ten sam skladnik 😉
no i oczywiscie roznej masci krople sterydowe wrrrrrrr

lilavati2008-06-13 09:56:57

Zamieszczone przez dorotka1:nie dostalam nigdy tkiego zalecenia

No właśnie dlatego, ze nigdzie o takich zalecaniach nie wyczytałam a my je dostaliśmy pytam
U nas niestety Buderhin inaczej nie dajemy rady

dorotka12008-06-13 10:02:22

Zamieszczone przez aniast:No właśnie dlatego, ze nigdzie o takich zalecaniach nie wyczytałam a my je dostaliśmy pytam
U nas niestety Buderhin inaczej nie dajemy rady

wiesz co ja tez na buderhinie jechalam cale tygodnie z michalem
i w koncu jeden lekarz mowi mi ze to moze byc bledne kolo i zeby odstawic buderhin na tydzien a w miedzyczasie sprobowac homeo i cromo
zaznaczyl ze przez pierwsze 3-5 dni moze byc gorzej ale wiesz co
zadzialalo
i dlugo bylo fajnie teraz znow gorzej
w ogole ropny nam sie znow pojawil z zatok 🙁
i oskrzela i mamy antybiotyk ale to odstawienie trwalo moze z 4-5 tygodni z dobrym skutkiem

mowil ze czasem te strydy tak wyjalowia sluzowke ze juz nie ma czego tam ratowac
kurcze nie wiem bo ja nie alergik ale moj maz jak dlugo stosuje flixonase to mowi ze ma okropna suchos w nosie i tez czasem odstawia dla poprawy sytuacji choc mu wtedy leci ciurkiem

kurcze wspolczuje wszytskim zasmarkancom

a najgorsze jest to ze michal nie umie dmuchac nosem i to jeszcze pogarsza bo choc troche by sobie oczyscil a tak wszyst ko do oskrzeli gardla i ew cos wykicha lub wyleci przy plukaniu

to sie wyzalilam 🙁

klucha2008-06-13 10:16:21

Zu na rhinocorcie też nie raz grube tygodnie leciała.

edysia2008-06-13 12:00:58

Zamieszczone przez Klucha:nie tylko, dobrze sprawdza się też przy problemach z krtanią, itd

Tak to prawda, moja przy zapaleniu krtani też brała, ma działanie rozluźniajace jak dobrze pamietam

edysia2008-06-13 12:03:11

Zamieszczone przez aniast:A czy któraś z Was podaje sam diphergan na katar? Na zatkany nos?

Na katar nigdy nie dawałam.
Ale jak jest kaszel bardzo często.

Na tatar moge Ci polecic Sinupret w kroplach – rewelacja niesamowita.
I dla małej i dla mnie, katar przechodzi po 3 dniach i nie ma “przejścia” na gardzło bo jest na bazie alkoholu wiec dezynfekuje.

Edytuje,
Klucha własnie doczytałam twój post 🙂 😀
Sinupret to rewela 😛

lilavati2008-06-13 12:04:54

Dorota, Klucha , Edysia proszę napiszcie czy te leki które wymieniłyście sa na receptę? Ja już nie wiem co mam robić z tymi moimi “smarkaczami”

edysia2008-06-13 12:05:54

Zamieszczone przez Klucha:Zu na rhinocorcie też nie raz grube tygodnie leciała.

Ja po przeczytaniu ulotki z leku troche zbladłam czy ten rinocort małej dawać.
Mam obiekcje straszne i tylko daje jak już jest MUS totalny

edysia2008-06-13 12:08:13

Zamieszczone przez aniast:Dorota, Klucha , Edysia proszę napiszcie czy te leki które wymieniłyście sa na receptę? Ja już nie wiem co mam robić z tymi moimi “smarkaczami”

sinupret jest bez recepty kosztuje ok 32 zł. Duża bytka 200 ml jak dobrze pamietam.
Ja swojej daje ok 15-20 kropli 3 razy dziennie.
Podajesz do wagi, moja wazy ok 13,500.

rhinocort jest na receptę i diphergan chyba tez jak dobrze pamietam.
Zresztam teraz mnienili nazwe i juz nie kupisz dipherganu.
teraz to się zwie PROMETHAZINE

lilavati2008-06-13 12:13:08

Zamieszczone przez Edysia:sinupret jest bez recepty kosztuje ok 32 zł. Duża bytka 200 ml jak dobrze pamietam.
Ja swojej daje ok 15-20 kropli 3 razy dziennie.
Podajesz do wagi, moja wazy ok 13,500.

rhinocort jest na receptę i diphergan chyba tez jak dobrze pamietam.
Zresztam teraz mnienili nazwe i juz nie kupisz dipherganu.
teraz to się zwie PROMETHAZINE
Diphergan mam, podobnie rhinocort i buderhin , nadzieję pokładam w “waszych” kropelkach “sinupret”

edysia2008-06-13 12:31:06

Zamieszczone przez aniast:Diphergan mam, podobnie rhinocort i buderhin , nadzieję pokładam w “waszych” kropelkach “sinupret”

To kup i podaj, mówię Ci rewelacja. U nas poprawa juz po godzinie od podania, przestaje z nosa lecieć.
Gdyby nie to to nie wiem co by było, bo teraz moja ma mniejszy lub wiekszy katar juz 4 tydzień

klucha2008-06-13 12:46:47

Zamieszczone przez Edysia:Ja po przeczytaniu ulotki z leku troche zbladłam czy ten rinocort małej dawać.
Mam obiekcje straszne i tylko daje jak już jest MUS totalny

dla mnie rhinocort to bulka z masłem
wole podawać “delikatniejsze” w skutki uboczne sterydy miejscowe niż dowalać dziecku kortykosteroidy systemowe. wybieram mniejsze zło i nie płaczę z tego powodu
mnie do bladości doprowadza gdy musze podać dzieciakowi kortykosteroid doustny nie mówiąc już o domięśniowych czy dożylnych

Aniast, sinupret dostaniesz bez recepty, krople nie są dobre w smaku. Aha kiedyś poleciłam jednej dziewcynie na DI i gdy farmaceutka usłyszała ze to dla dziecka zażądała recety Zamotany. Jest jeszcze w formie tabletek ale moja woli paskudne krople od połykania pigułek.
Sinupret jest sekrolitykiem, rozrzedza śluz i zmniejsza obrzeki. nadaje się przy chorobach górnych i dolnych dróg oddechowych.
Moja swego czasu brała go jako lek uzupełniajacy po długim podawaniu antybiotyków, jak powiedziała mi laryngolog ma własciwości uodparniajace.

dorotka12008-06-13 13:47:35

Zamieszczone przez aniast:Diphergan mam, podobnie rhinocort i buderhin , nadzieję pokładam w “waszych” kropelkach “sinupret”
ja daje tez w drazetkach sobie i szymonowi a krople mlodemu tylko

klucha2008-06-13 14:01:03

i tak oto Asiu temat zszedł na inny tor
jak widzisz żadna z nas nie miała takiej kombinacji leków

dorotka12008-06-13 14:38:36

Zamieszczone przez Klucha:i tak oto Asiu temat zszedł na inny tor
jak widzisz żadna z nas nie miała takiej kombinacji leków

:D:D:D

klucha2008-06-13 20:55:28

Zamieszczone przez dorotka1::D:D:D

noooo wiesz Dotka to poważny kacik na forum a ty mi tu zęby szczerzysz i chichrasz się

edysia2008-06-14 07:15:21

ANIAST No i co kupiłas ten sinupret??
Dałaś dziecku? I jak działa u was?

magducha2008-06-14 07:19:51

Zamieszczone przez Mata_Hari:Mam pytanko, czy jest na forum może mama, która daje dziecku jednocześnie dwie antyhistaminy? Np. Zyrtec + Xyzal (albo coś innego). Ciekawa jestem, czy ktoś to praktykuje. Jeśli tak, to w jakim zestawieniu i jakie są efekty.
Mój jest od ponad 3 lat na Zyrtec’u i teraz dodatkowo będzie miał dołożony właśnie Xyzal.

Ja nie z tych podających, ale za to receptorowa 😉 Moim zdaniem powinnaś dopytać lekarza o sens podawania jednocześnie obu tych leków. Zyrtec jest mieszaniną racemiczną lewocetyryzyny i dekstrocetyryzyny. Xyzal to wyłącznie lewocetyryzyna – bezpieczniejszy i bardziej skuteczny izomer. Wydaje się, że nie ma sensu podawać Zyrtec’u, jeśli można podawać Xyzal.

Poczytaj sama, np.to: “Compared pharmacological characteristics in humans of racemic cetirizine and levocetirizine, two histamine H1-receptor antagonists” Tillement J-P, Testab B and Bréea F; (Biochemical Pharmacology 2003, Vol. 66, Issue 7, 1123-1126)

Cytuję tylko podsumowanie: “Applying these successive criteria to cetirizine, it appears indeed that levocetirizine is the eutomer for pharmacodynamic and pharmacokinetic reasons. To summarize, all evidence available indicates that levocetirizine is intrinsically more active and more efficacious than dextrocetirizine, and for a longer duration. Furthermore, its pharmacokinetic behavior appears more favorable due to a lower volume of distribution and a slower renal clearance. Considering the pharmacokinetic–pharmacodynamic model of inhibition of histamine-induced skin reactions by cetirizine, the plasma levels achieved by a dose of 5–10 mg of the eutomer are sufficient to reach maximal antihistaminergic effects.
In our view, these findings offer a first rationale for the therapeutic use of the eutomer administered alone.”

Moim zdaniem powinnaś wypytać lekarza dokładnie jaki sens ma podawanie tych leków razem. Może wie coś, czego my nie wiemy.

Pozdrawiam i współczuję Twojemu synkowi dolegliwości

edysia2008-06-14 08:42:59

Zamieszczone przez magducha:Ja nie z tych podających, ale za to receptorowa 😉 Moim zdaniem powinnaś dopytać lekarza o sens podawania jednocześnie obu tych leków. Zyrtec jest mieszaniną racemiczną lewocetyryzyny i dekstrocetyryzyny. Xyzal to wyłącznie lewocetyryzyna – bezpieczniejszy i bardziej skuteczny izomer. Wydaje się, że nie ma sensu podawać Zyrtec’u, jeśli można podawać Xyzal.

Poczytaj sama, np.to: “Compared pharmacological characteristics in humans of racemic cetirizine and levocetirizine, two histamine H1-receptor antagonists” Tillement J-P, Testab B and Bréea F; (Biochemical Pharmacology 2003, Vol. 66, Issue 7, 1123-1126)

Cytuję tylko podsumowanie: “Applying these successive criteria to cetirizine, it appears indeed that levocetirizine is the eutomer for pharmacodynamic and pharmacokinetic reasons. To summarize, all evidence available indicates that levocetirizine is intrinsically more active and more efficacious than dextrocetirizine, and for a longer duration. Furthermore, its pharmacokinetic behavior appears more favorable due to a lower volume of distribution and a slower renal clearance. Considering the pharmacokinetic–pharmacodynamic model of inhibition of histamine-induced skin reactions by cetirizine, the plasma levels achieved by a dose of 5–10 mg of the eutomer are sufficient to reach maximal antihistaminergic effects.
In our view, these findings offer a first rationale for the therapeutic use of the eutomer administered alone.”

Moim zdaniem powinnaś wypytać lekarza dokładnie jaki sens ma podawanie tych leków razem. Może wie coś, czego my nie wiemy.

Pozdrawiam i współczuję Twojemu synkowi dolegliwości

A mozesz przetłumaczyć ten tekst, bo ja akurat angielskiego nie znam zwłaszcza na takim poziomie.
A co do xyzalu to widze po dziecku jak zaczełam dawać małej zamiast zyrtka, ze jest o niebo lepszy i ma lepsze działanie.

Atali samego kaszlu zmienjszyły się o jakies 70% + reacje skórne.
Młoda moze jeść w małych ilościach rzeczy które ja uczulaja jak np. czekoladę, którą uwielbia jak chyba wiekszośc dzieci.

Znasz odpowiedź na pytanie: Zyrtec + inna antyhistamina – daje ktoś??

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Tematy, których nie znalazłam w forum
Przeklęte.... dzieła
Czy słyszałyście jakieś historyjki o przeklętych obrazach książkach, filmach....? Historie prawdziwe z dreszczykiem? 1. Przeklęty obraz. Tytuł :The Hands Resist Him Autor: Wiliam Stoneham. Historia : [B]Wokół obrazu Stonehama krąży
Czytaj dalej
Jedno- i dwulatki
18-mcy i nic nie mowi
... prawie nic, bo jak wracam z pracy to leci do mnie wolajac cos w stylu "mama, mama". Jak rzuca psu pilke to mowi "Tikotikoo, tikotikoo", co odpowiada "give me
Czytaj dalej