Płaski brzuch po ciąży? Nie wierz w te mity!

Całkiem niedawno Anna Lewandowska zaprezentowała płaski brzuch tuż po ciąży. Wiele Polek zaczęło zadawać sobie pytanie, jak to możliwe. Zasługę ma w tym na pewno sztab specjalistów, którzy opiekują się sportsmenką, ale też jej wieloletnie treningi. Jednak płaski brzuch po ciąży nie jest mitem ani domeną celebrytek. Jak przekonują trenerzy wystarczy systematyczna praca, by go osiągnąć. Dlaczego warto? Wcale nie ze względu na to, by ładnie zaprezentować się na plaży. Lekarze uznają, że nadmiar tkanki tłuszczowej na brzuchu jest bardzo groźny dla naszego zdrowia!

Płaski brzuch po ciąży? Nie wierz w te mity!
Pixabay
Najgroźniejszy dla naszego zdrowia jest tłuszcz trzewny otaczający organy wewnętrzne. Naukowcy udowadniają jego związek z podwyższonym ryzykiem wystąpienia udaru mózgu, nadciśnienia, cukrzycy typu 2, zespołu metabolicznego, bezdechu senny, niektórych nowotworów i chorób serca. Co więcej badanie opublikowane w  “Circulation: Journal of American Heart Association”  pokazuje, że osoby z dużą ilością tłuszczu trzewnego są aż o 145% bardziej narażone na demencję starczą!” – twierdzi specjalista z sieci Klubów sportowych dla kobiet Mrs.Sporty.

5 mitów na temat ćwiczeń na mięśnie brzucha

Na temat ćwiczeń na mięśnie brzucha krąży wiele mitów. Co powinnaś wiedzieć, zanim przystąpisz do treningów?

Mit 1: Twoim celem są widoczne mięśnie na środku brzucha

Czym jest tzw. “kaloryfer” na brzuchu? To nic innego jak mięsień prosty brzucha, który ciągnie się od mostka aż do miednicy. To jego pracę wymuszasz, robiąc brzuszki. Jednak wyćwiczenie tylko tego jednego mięśnia nie jest gwarancją sukcesu. Badania udowadniają, że pracując tylko nad jednym mięśniem nie chudniemy w kilogramach, ani nie tracimy centymetrów w obwodach. By to było możliwe, niezbędne jest zaangażowanie wszystkich grup mięśni.

“Najefektowniejsze są te ćwiczenia, w których angażujemy wszystkie mięśnie w części brzusznej, przede wszystkim te wewnętrzne. By je uruchomić niezbędna jest prawidłowa pozycja podczas ćwiczeń i świadomość własnego ciała. Pomocne mogą też być maszyny na siłowni. W naszych klubach sportowych używamy siedzeń ze spadkiem, które wymuszają pracę całego korpusu. Prawidłowa praca na maszynie angażuje całe ciało, a za stabilizację odpowiadają mięśnie brzucha i pleców” – podpowiada trenerka z sieci Klubów sportowych dla kobiet Mrs.Sporty.

2. Brzuszki to najprostszy patent na płaski brzuch

Nic bardziej błędnego! Ćwicząc brzuszki, angażujesz jedynie wybraną partię mięśni brzucha. Tego typu trening nie zredukuje m.in znienawidzonych przez nas boczków. Co robić? Utrzymuj prawidłową postawę podczas wszystkich ćwiczeń i stosuj treningi angażujące różne partie mięśni. Skuteczne ćwiczenia na brzuch wymagają również zaangażowania dolnych partii pleców. Nie uda ci się tego osiągnąć jedynie dzięki tradycyjnym brzuszkom. Jeśli do tej pory nie ćwiczyłaś, warto skorzystać z podpowiedzi trenera, który jest dostępny na niemal każdej siłowni lub instruktorki fitnessu.

Sprawdź:  Ostuda ciążowa: Jak leczyć przebarwienia na twarzy podczas ciąży?

3. Trzeba ćwiczyć regularnie 7 razy w tygodniu

Codzienne ćwiczenia mogą prowadzić do przeforsowania, a tym samym zniszczenia włókien mięśniowych. Wystarczy dobrze dobrany trening interwałowy. Ta metoda bazuje na naprzemiennym wykonywaniu ćwiczeń na podwyższonym i obniżonym tętnie. Prościej? Po bardzo męczącym ćwiczeniu odpoczywasz w ruchu. Plusem treningów interwałowych jest krótki czas trwania (20-40 minut) i fakt, że tkanka tłuszczowa jest spalana nawet do 48 godzin po zakończeniu aktywności. To idealny sposób na piękną sylwetkę dla nie mających na nic czasu mam. Tym bardziej, że wystarczy ćwiczyć zaledwie 2-3 razy w tygodniu.

4. Codziennie jestem aktywna, więc powinnam chudnąć

Niekoniecznie. Regularne spacery z dzieckiem, sprzątanie i wchodzenie po schodach to typowa aktywność typu kardio. Oczywiście jest potrzebna, a praktykowana przez więcej niż pół godziny prowadzi do spalania tkanki tłuszczowej. Niemniej, by mieć płaski brzuch potrzebujesz ćwiczeń angażujących wewnętrzne i zewnętrzne mięśnie brzucha. Oraz diety…

5. Jem zdrowo

Czy na pewno? Badania dowodzą, że przeciętna Polka je… 10 posiłków dziennie! Przez trzy dni spisuj sumiennie wszystko, co w danym dniu zjadłaś. Ten malutki kawałek jabłka i obiad, którego dziecko nie chciało też liczy się jako oddzielny posiłek. Może się okazać, że twój żołądek nie ma potrzebnych na trawienie przerw. Do notatek warto też dodać ilość wypijanej wody. Gdy pijesz zbyt mało, Twój organizm zaczyna robić zapasy. Zastój wody w organizmie może spowodować wzrost wagi nawet o 2 kilogramy!

Sprawdź:

Jak pozbyć się nadmiaru wody z organizmu?

 

1 komentarzy: Płaski brzuch po ciąży? Nie wierz w te mity!

Klaudia Dodane ponad rok temu,

Przed ciążą ważyłam 49kg przy wzroście 160cm. W ciazy przytyłam 14 kg. 2dni po porodzie przy wyjściu że szpitala mój brzuch był taki jakbym po prostu się objadła. Tydzień po był już płaski. Po miesiacu wyglądałam identycznie jak przed ciążą. Gdyby nie brązowa kreska na brzuszku nikt nie powiedział by że urodziłam dziecko. Przez ten czas nie ćwiczyłam nawet minuty. A więc płaski brzuch po ciąży jest możliwy! Wystarczy przez 9 miesięcy ciąży o niego dbać. Swoim ciałem zawstydzilabym wiekszosc kobiet które nie rodziłń a mają 23lata. Większość moich znajomych w ciąży ciągle mówiło że teraz może objadać się za wszystkie czasy, że moze jeść na co ma tylko ochotę bo… bo jest w ciąży. I to właśnie błąd bo te wszystkie ich ochoty przez 9 miesięcy się odkładają i pozniej jest płacz.. Przed ciążą jadłam mało i w ciąży jadłam tak jak przed czyli mało a raczej wtedy kiedy czułam się głodna. W ciąży pilnowalam się ż jedzeniem tak jak przed, jadłam naprawdę bardzo mało, przytyłam 14kg a córa mimo to ważyła 3650 i 10pkt. Można? Można tylko trzeba jeść tak jak przed bo organizm zna swoje potrzeby a nie objadac się bo “w ciąży mozna”…

Sprawdź:  Suchość pochwy: przyczyny i sposoby leczenia

Dodaj komentarz

Newsy
10-letni chłopiec za kółkiem potrącił siedmiolatka. Obok małoletniego kierowcy siedział nietrzeźwy ojciec
Do zdarzenia doszło na Opolszczyźnie. 10-latek wsiadł za kierownicę osobowego renault, którym potrącił niewiele młodsze od siebie dziecko. Na fotelu pasażera siedział nietrzeźwy ojciec. 10-latek potrącił inne dziecko Podczas imprezy masowej na
Czytaj dalej
Cykl miesiączkowy
PMS - Zespół napięcia przedmiesiączkowego: przyczyny, objawy i leczenie
Zespół napięcia przedmiesiączkowego, zwany w skrócie PMS, często bywa przedmiotem żartów. Na jego temat powstało wiele anegdotek, a każdy gorszy nastrój kobiety jest przypisywany właśnie temu zjawisku. Tymczasem syndrom napięcia
Czytaj dalej
Mama Plemniki
Sikanie po stosunku: Dlaczego powinnaś od razu po seksie udać się do toalety?
Sikanie po stosunku to obowiązkowa czynność, którą powinna wykonać każda kobieta. I chociaż na wyskakiwanie z łóżka zaraz po miłosnym uniesieniu nie zawsze mamy ochotę, to lekarze są zgodni co
Czytaj dalej
Cykl miesiączkowy Mama
Nieregularny okres po porodzie? To się zdarza częściej niż myślisz!
Powiedźmy sobie szczerze: która z was czeka na okres po porodzie? Założymy się, że większość kobiet chciałaby przedłużyć do granic możliwości czas, kiedy miesiączka po porodzie jeszcze się nie pojawia.
Czytaj dalej
Mama
“Cipka płonie!” – Czyli zdrowie intymne w pytaniach internautek
Kobiety, zwłaszcza młode, często wstydzą się mówić lekarzowi o swoich problemach intymnych, a odpowiedzi na swoje pytania szukają nie w gabinetach ginekologicznych, a za szczelną zasłoną internetowego nicku. "Cipka płonie"
Czytaj dalej
Mama
Twój znak zodiaku określa, jaką mamą jesteś! Który jest najlepszy?
Czy wiesz, spod jakiego znaku zodiaku pochodzą najlepsze mamy? Jakie cechy są przypisane każdej z nich? Przeczytaj nasze zestawienie, a dowiesz się, jaką matką jesteś. Rzecz jasna poniższy ranking należy potraktować
Czytaj dalej