dziewczyny, przelewałam niemałą kwotę bratu przelewem sepa do banku w IRE 20.06.
bank twierdził, ze przelew bedzie w ciągu 3 dni, brat nie ma pieniedzy do dzisiaj:(
dzwonię i się dowiaduję, ze oni od 3 dni mają jakiś problem z tymi przelewami, bo banki, ktore z nimi współpracują nie realizują tych przelewów.
na pytanie gdzie te pieniądze są pada odpowiedź, że nie wiedzą:(
pani pyta czy chcę złożyć reklamację. złożyłam.
rozpatrzenie trwa 30dni!
od 10dni ktoś obraca kwotą 2500euro i ja sobie mogę nic?
tzn poczekać jeszcze 30 dni?
co dalej?
10 odpowiedzi na pytanie: BANKI – PRZELEW ZAGRANICZNY NIE DOTARŁ
przed przelewem powinnaś sprawdzić czy dany bank w ogole przyjmuje Sepę.
Jeśli nie obsługuje to przelew który powinien dotrzeć na rachunek beneficjenta powinien z automatu sie odbic i wrócic na rachunek nadawcy.
druga opcja Twoj brat powinien skontatkować się ze swoim bankiem i sprawdzic czy coś u nich nie utknęło i nie czeka na odbicie.
Bruni z jakiego banku robiłas?
może będę mogła pomódz jeśli to bank w którym pracuję,aczkolwiek po “czasie rozpatrywania reklamacji”nie sądze.
mbank.
dzwoniliśmy przed wykonaniem przelewu.
bank nas poinformował, że taki przelew z mbanku do banku w IRE jest możliwy i pieniądze dotrą w ciągu trzech dni.
mineło 10 dni, kasy nie ma w żadnym banku.
najbardziej rozwaliła mnie odpowiedź pani, że ona nie wie gdzie są moje pieniądze i kiedy będą na którymkolwiek z kont.
mogą być jutro, mogą za kilka dni… ona nie wie.
wlaściwie nie spytałam jej co taka reklamacja ma na celu i jakie sa w związku z jej zlożeniem korzyści dla mnie.
może któraś z Was wie?
reklamacja ma na celu poprostu odszukania Twojej kasy.
Pani w Mbank albo niekometentna albo nie wiem co.
Jej psim obowiązkiem jest sprawdzenie czy dany bank obsługuje Sepę,bo to,że dany kraj jest w UE to nie znaczy,że dany bank SEPĘ obsługuje.
Pani u której składałaś reklamacje powinna skontaktować się z działem przlewów zagranicznych(kazdy bank takowy ma) i tam bez zgłaszania reklamacji powinni sprawdzić co z kasą się dzieje,bo to przez ten dział reklamacja będzie przechodzić,i oni będa kontatkować sie z bankiem beneficjenta co z kasą i gdzie ona jest.Jesli jest cos nie tak z przelewem to zanim on dotrze badz nieodtrze do beneficjenta taki dzial od banku odbiorcy otrzymuje info jako pierwszy.
jeśli wyszło z mbanku niech się brat skontaktuje ze swoim bankiem i sprawdzi czy nie czeka na zaksięgowanie np ze względu na tzw datę waluty – wtedy czeka brat na tę magiczną datę, albo błędne dane. Jeśli dane to brata może poprosić o przyjęcie przelewu z korektą. Podaje wówczas co ty wypełniłaś w przelewie a co powinno być według jego banku i reklamacyjnie przelew wchodzi (chyba że już został odbity to 3 dni w jedną stronę od ciebie do niego i trzy dni z powrotem, zatem w 6 powinny być u Ciebie)
tak,ale data waluty w SEPIE to 0+3.
Nawet jeśli chodziło by o dane to MBank powinien mieć takie info.
Wtedy bank informujenadawce czyli Bruni,czy wyraża zgodę na korektę i koszty z tym związane.
To mi pierwsze przyszło do głowy. Mieliśmy taką sytuację w pracy – przelew robiony na dużo wyższą kwotę, kraj poza UE i obarczony wszelkimi obostrzeniami jakie można sobie wymyślić. Raz, drugi przelew poszedł. Kolejnym razem po KILKU dniach wrócił.
Bruni – walcz, przede wszystkim żądałabym wyjaśnienia gdzie są pieniądze. Millounia wszystko fajnie opisała.
Znalazłem info na tej stronie i sam juz nie wiem co mam myśleć?? Czy ktoś miał styczność z tymi płatnościami??
Znalazłem info na tej stronie i sam juz nie wiem co mam myśleć?? Czy ktoś miał styczność z tymi płatnościami??
Znalazłem info na tej stronie i sam juz nie wiem co mam myśleć?? Czy ktoś miał styczność z tymi płatnościami??
Znasz odpowiedź na pytanie: BANKI – PRZELEW ZAGRANICZNY NIE DOTARŁ