Czy po odstawieniu smoczka dziecko śpi lepiej???

Postów wyświetlanych: 15 - od 1 do 15 (wszystkich: 21)
  • Autor
    Wpisy
  • #80765

    anecia

    Proszę doświadczone mamy smoczkowych dzieci o radę. Mam 1,5 roczną dziewczynkę i od kiedy pamiętam zawsze żle spała. Budziła się kilka razy w nocy, ale praktycznie wystarczyło jej dać smoczka i zasypiała a potem sama go wypłuwała. Potem jednak zrobiła się „mądrzejsza” i przestała smoczek wypluwać tylko ciumkała go całą noc i spała super. To jednak nie trwało długo, bo zaczęłam jej ten smoczek po prostu wyciągać, ale zauważyłam, że zaczęła się coraz częściej wybudzać. Właściwie wystarczyło nadal włożyć smoczek do buźki i wyciągnąć go za chwilę. Teraz niestety doszło do tego, że zaczęła się przebudzać przy wyciąganiu smoczka i nie wystarczy już poczekać chwilkę, aby go wyciągnąć. Zanim ona na dobre zaśnie (na jakieś 2 godz.), to takie wyciąganie smoka i jej przebudzanie się trwa z godzinę. Oczywiście nie trudno się domyślić, że po przebudzeniu się ja jej tego smoka muszę włożyć, bo zaczyna płakać. I tak pół nocy. Rezultat jest taki, że ani ja, ani mąz nie jesteśmy wyspani, a musimy iść do pracy.

    Wiem, że jest już czas na odstawienie smoczka i szczerze żałuję, że tego wcześniej nie zrobiłam. Moje pytanie jest takie czy miałyście taką sytuację i czy po odstawieniu smoka dziecko faktycznie zaczyna lepiej spać? Czy mam go po prostu go wyrzucić??? Nie ukrywam, że boję się nocy. Może po godzinnym wyciu w końcu zaśnie, ale co zrobić w nocy??? I jak długo takie płacze trwają???

    Dodam, że Usia nie ciumka i nigdy nie ciumkała smoczka w dzień (oprócz podróży i pojedynczych sytuacji) i w dzień jest pogodnym, żywym, dzieckiem. Dlaczego więc tak źle śpi?

    Pozdrawiam i liczę na Waszą pomoc,
    Aneta

    Necia

    #1116894

    kra

    Re: Czy po odstawieniu smoczka dziecko śpi lepiej???

    No to ja Cię nie pocieszę 🙁 Wiktor zaczął przesypiać całę noce (ze smoczkiem) mając jakieś 15 miesięcy. Ogólnie był smoczkowym maniakiem – najchętniej w ogóle by go z buzi nie wyjmował. Odzwyczajaliśmy go stopniowo – najpierw w dzień, a jak już w dzień nie ssał, to w nocy. MEtoda była taka, że przecięłam smoczka (zrobiłam w nim dziurę) i mu dałam, ale takiego ssać nie chciał, więc trochę popłakał i położył się spać. Zasypiał wtedy z 1.5 godziny, chociaż wcześniej zajmowało mu to 10 minut. Generalnie po dwóch dniach już jakby nie pamiętał o smoczku, więc rozpaczy nie było (pomimo tego, że młodszy brat ssał smoczka). Ale od tamtej pory do dzisiaj (już prawie rok) zasypianie trwa bardzo długo i diiecko budzi sie w nocy po kilka razy i muszę go ponownie usypiać. A przez sen nadal wykonuje ustami ruchy, jak podczas ssania smoczka.


    Kra+Wiktorek(2l 9m)+Marcelek(13m)



    #1116895

    anecia

    Re: Czy po odstawieniu smoczka dziecko śpi lepiej???

    No to mnie załamałaś…………………….

    Necia

    #1116896

    annaw

    Re: Czy po odstawieniu smoczka dziecko śpi lepiej?

    Gdy natalka miala 1,5 roku powiedzialam ze smoczkiem koniec . No i pewnego wieczoru nie dalam jej ,plakala sporo nie mogla zasnac ,siedzielismy z mezem obok niej ogladajac bajki a ona poplakiwala za smoczkie, ale w koncu zasnela .Nastepnego dnia placzu wieczorkiem bylo mniej …a trzeciego dnia poszla spac jak gdyby nigdy smoczka nie miala. Jesli chodzi o spanie w nocy to bylo zdecydowanie lepiej ,wczesnie jwybudzala sie bo szukala smoczka ,który w trakcie nocy jej wypadal z buzki ,albo którego ja jej wyjmowalam…a tak nie ma smoczka i spi cala noc ,nad ranem tylko przechodzi przez dziure w szczebelkach do naszego łózka ale tylko po to aby spac dalej….
    radze odstawic smoczek im dluzej czekasz tym gorzej …a kiedys smoczka i tak bedziecie chcieli sie pozbyc ….nigdy nie wiadomo jak Twoje dziecko zareaguje noca na brak smoczka ,moze bedzie lepiej ,moze gorzej ..kazde dziecko jest inne…
    ale mysle ,ze warto podjac to ryzyko…

    GaleriaPakamera

    #1116897

    siczuko

    Re: Czy po odstawieniu smoczka dziecko śpi lepiej?

    Mój synek używa smoczka wyłącznie do zasypiania. Dawniej sam go wypluwał, a teraz ja mu go wyjmuję. Podczas snu nigdy nie miał go w buzi.
    Mam radę nietypową.
    Wojtek nie cierpi mleka i nie wypije i nie zje go pod żadną postacią. Oprócz tego apetytem na inne jedzenie też nie grzeszy. Więc siłą rzeczy mleko i kaszkę daję mu przez sen (podczas drzemki dziennej, jak zaśnie wieczorem i nad ranem). Nie mogę zrezygnować ze smoczka, ponieważ jak Mały śpi, to wyjmuję smoczek i wkładam butelkę z mlekiem (inaczej nie wypije).
    Może spróbuj dać swojej córeczce butelkę z wodą – Mała napije się i sama wypluje. Wojtuś po wypiciu mleka smoczka już nie pragnie.
    Mnie prababcia oduczyła smoczka soląc go. Podziałało i nie chciałam ju ż na niego patrzeć – ani w dzień, ani w nocy.
    Natomiast jeśli chodzi o związek smoczka ze spaniem, to nie mam pojęcia. Wojtek śpi bez smoczka, a noce nadal są tragiczne. Przeczytaj sobie kilka notatek niżej – tytuł: NOCNE KŁOPOTY

    Dorota i Wojtuś 20.08.2005

    #1116898

    anecia

    Re: Czy po odstawieniu smoczka dziecko śpi lepiej?

    Dzięki za cenne info. Spróbuję posypać czyms smoczek albo go przetnę, albo córka go sama wyrzuci. Przeczytałam ten wątek poniżej z tymże tam dziecko śpi bite 4-5 godzin i dopiero później się wybudza a u nas budzi się średnio co 1,5 godz.

    Przypomniałam sobie teraz, że mniej więcej w czerwcu, przed tymi upałami Usia spała przez jakiś czas naprawdę dobrze, budziła się raz, 2 razy. Później jak zaczęła spać coraz gorzej to pomyślałam, że to przez ten gorąc, potem były wakacje, liczne wyjazdy. Jednak tak naprawdę źle to ona śpi od jakiś 2 tyg. Zaczęłam się zastanawiać nad jakąś nietolerancją (mniej więcej w tym okresie zaczęla bardzo polubiła płatki Cheerios 4 zboża a tam jak się okazało są śladowe ilości mleka i orzechów. Może coś jej dolega??? Zobaczymy.

    Anecia



    #1116899

    angica

    Re: Czy po odstawieniu smoczka dziecko śpi lepiej?

    Mysle, ze gdyby to byla alergia na orzechy, to objawy by byly nieco bardziej widoczne, ale z orzechami warto uwazac, bo sa niebezpieczne.
    Jezeli chodzi o odstawienie smoka, to u nas poszedl w odstawke dokladnie tydzien po powrocie z wakacji. Trzeba wybrac moment, kiedy nie planujecie zadnych atrakcji.
    U nas odstawienie bylo w miare latwe, moze dlatego, ze przez pierwsze dni wymeczylam ja tak zabawa przed snem, ze padala do lózka nie marudzac.
    Kolejne dni byly trudniejsze, bo wybudzala sie w srodku nocy i marudzila. Nawet sie raz poddalam i wsadzilam jej smoka do buzi…ale o dziwo nie chciala go:-) Jak sie potem okazalo, wychodzily jej 4 zeby naraz 🙂
    Moze u Was to tez sa zabki?
    Ja ze swojej strony radze spróbowac odstawic smoka w weekend i konsekwentnie trzymac sie swojej decyzji. Zobaczysz, córeczka bedzie Ci w przyszlosci wdzieczna za ladny zgryz 🙂
    Pozdrawiam

    Gosia i Olivia (26.06.05)

    #1116900

    chilli

    Re: Czy po odstawieniu smoczka dziecko śpi lepiej???

    Wićka nie smoczkowa od 3 m-ca zycia, obecnie ma 2,5 roku i tez mam wykonuje ruch ustami jakby ssała.

    marcowe szpileczki

    #1116901

    kas

    Re: Czy po odstawieniu smoczka dziecko śpi lepiej?

    Wasza historia to żywy argument dla przeciwników smoczkow…

    Kas
    pisanina

    #1116902

    kas

    Re: Czy po odstawieniu smoczka dziecko śpi lepiej?

    Tymek nie smoczkowy i znacznie młodszy i właśnie „ssie” przez sen. Ludzie to ssaki jakby nie liczyć

    Kas
    pisanina



    #1116903

    anecia

    Re: Czy po odstawieniu smoczka dziecko śpi lepiej?

    Ja żałuję, że nie odstawiłam smoka wcześniej, ale nie ukrywam, że głównie z wygody. A za wygodę się płaci…
    Niestety nie udało mi się w weekend ze smoczkiem. Spróbuję następnym razem.

    Anecia

    #1116904

    kra

    Re: Czy po odstawieniu smoczka dziecko śpi lepiej???

    Przepraszam… Na pocieszenie powiem, że to przecież nie musi być regułą…


    Kra+Wiktorek(2l 9m)+Marcelek(13m)



    #1116905

    kra

    Re: Czy po odstawieniu smoczka dziecko śpi lepiej?

    Fakt. Ale argumentów „za” mam jeszcze więcej. Jako przykład: półroczne dziecko raczkujące po kamienistej plaży – dopóki się nie wycwani, smoczek gwarantuje, że nie naje się kamieni (czy też śmieci na spacerze, jak już zacznie chodzić…). Albo lot samolotem, kiedy dziecko musi przełykać ślinę… itd….


    Kra+Wiktorek(2l 9m)+Marcelek(13m)

    #1116906

    dorotka1

    Re: Czy po odstawieniu smoczka dziecko śpi lepiej?

    no to czas na drastyczne pozegnanie sie ze smokiem….
    sadze ze po odstawieniu smoka bedzie spala lepiej
    ale mzoe sie okazac ze dla ciebie to bedzie oznaczalo np tydzien nieprzespanych nocy

    zycze duzo konsekwencji i powodzenia

    trzymam kciuki

    Szymon 10.02.03 i Michał 20.06.06

    #1116907

    monikachorzow

    Re: Czy po odstawieniu smoczka dziecko śpi lepiej???

    przez pierwszy tydzien na pewno będzie gorzej bo bedą poszukiwania smoka.u nas tak było i kończyło się ssaniem rozka od poduszki.rozregulowało mu się też spanie w dzien bo brakowało mu smoka…ale jak najgorsze mineło to teraz spi elegancko .zasypia ok 20-21-szej i spi ciurkiem do 8-9 rano.sadzam go 2 razy w nocy na nocnik ale siusia na spiocha i spi nadal po odłożeniu.zreszta moje dziecko od pierwszego miesiąca zycia spało cała noc i musiałam go budzić na mleko a mnie budził budzik:):)
    ze smokiem rozstaliśmy sie ok 18-ego miesiąca zycia….i uważam że wczesniej byłoby to dla niego trudniejsze bo miał ogromny instynkt ssania i jeszcze by się przerzucił na kciuk co jest o wiele gorsze.
    powodzenia odsmoczkowanie wcale nie jest takie trudne -ważna jednak jest konsekwencja.

    Monika i Marcinek (15.01.04)

Postów wyświetlanych: 15 - od 1 do 15 (wszystkich: 21)


Musisz się zarejestrować lub zalogować, żeby odpowiedzieć

Close