Jajecznica i sadzone mają mocną konkurencję. Jajko z chochli jest obłędnie smaczne

Codzienne spożywanie jajka może przynieść wiele korzyści dla naszego organizmu. Jajecznica i jajko sadzone mogą jednak szybko się znudzić. Równie smakowite jest jajko w koszulce. Jego przygotowanie wielu osobom wydaje się skomplikowane, ale z wykorzystaniem chochli będzie to o wiele łatwiejsze.

Jajko jest cennym źródłem wielu substancji odżywczych. Zawiera ono m.in. witaminy z grupy B, witaminę A, D, E, kwas foliowy, fosfor, żelazo, miedź, wapń, cynk czy mangan oraz sporo białka. Spożywanie jajek pozytywnie wpływa na stan skóry, włosów i paznokci, a także na wzrok i poprawę pamięci. Zaleca się spożywanie aż sześciu jajek tygodniowo. Najchętniej dodajemy jajka do śniadania. Jajecznica i jajko sadzone mogą jednak szybko się przejeść. Świetną alternatywą jest jajko w koszulce.

Sprawdź: Ani jajko, ani bułka tarta. Dodaj 3 łyżki do kotletów mielonych. Będą o niebo lepsze

Idealne jajko w koszulce. Jak je przygotować?

Dla amatorów gotowania przygotowanie jajka w koszulce jest zazwyczaj największym wyzwaniem. Wiele osób jada je tylko podczas śniadań na mieście. Ten prosty sposób sprawi jednak, że od dziś jajka w koszulce bez problemu przygotujesz w domu. Potrzebna będzie jedynie chochla. .

W garnku nastaw wodę. Gdy zacznie się ona gotować, wbij do chochli jajko. Zanurz ją w wodzie, tak aby nie nalała się do jej wnętrza. Trzymaj chochlę w wodzie do czasu, aż białko się zetnie. Dzięki tej metodzie jajko zachowa idealny kształt.

Sprawdź: Jak sprawdzić czy jajka są świeże? Jak rozpoznać zepsute jajko?

Śniadanie z jajkami w koszulce. Przepis na pyszne grzanki

Jajka po benedyktyńsku to idealny dodatek do grzanek. Świetnie smakują zwłaszcza w połączeniu z pastą z awokado i pomidorem. Pyszne grzanki możesz przygotować, korzystając z poniższego przepisu.

  1. Pieczywo opiecz w tosterze lub na patelni. Następnie skropl je delikatnie oliwą.
  2. Obierz awokado i rozgnieć widelcem. Dopraw solą i pieprzem.
  3. Przygotuj dwa jajka w koszulce, wykorzystując metodę z chochlą.
  4. Pokrój pomidora z plasterki i dopraw solą i pieprzem.
  5. Grzanki posmaruj pastą z awokado. Na każdej z nich połóż plaster pomidora i jedno jajko. Grzanki z pewnością będą smakowały rewelacyjnie.

Sprawdź: Jak długo można przechowywać białka w lodówce?

Rodzice.pl - ciąża, poród, dziecko - poradnik dla Rodziców
Logo