Jak zrobić watę cukrową w domu? Zrezygnuj z drogiej maszyny. Przysmak PRL-u będzie delikatny jak obłoczek

W PRL-u słodkim i tanim przysmakiem była wata cukrowa. Dziś również często gości na festynach i innych imprezach masowych, a najbardziej lubią ją dzieci. Wielu z nas marzyło w dzieciństwie, by móc zajadać się watą cukrową w domu, kiedy tylko najdzie nas ochota. Okazuje się, że to możliwe. Jak zrobić watę cukrową na patelni?

Dzieci uwielbiają watę cukrową. Nic dziwnego – ma konsystencję puchu, jest słodka, kolorowa i cieszy zarówno oko, jak i podniebienie. Okazuje się, że do jej przygotowania nie musisz inwestować w specjalistyczne maszyny. Zamiast tego wystarczy jeden przedmiot, który na pewno już masz. Czy da się zrobić watę cukrową w domu? Podpowiadamy.

Sprawdź: W PRL-u wszyscy uwielbiali ten napój. Teraz rodzice chcą nazywać tak dzieci

Jak zrobić watę cukrową na patelni? Jej smak będzie obłędny

Wata cukrowa składa się z nitek cukru nawiniętych na patyk. Zazwyczaj na festynach przygotowuje się ją w specjalnych maszynach, których zakup nie należy do tanich. Nic więc dziwnego, że wiele osób raczy się watą tylko podczas specjalnych okazji. Okazuje się, że możesz zrobić ją z powodzeniem w domu, a wystarczy zwykła patelnia. Oprócz tego zaopatrz się w cukier.

  1. Wsyp na patelnię 4 łyżeczki cukru i roztop je na karmel.
  2. Zanurz w lekko ostudzonej substancji rózgę lub trzepaczkę i wyciągnij ją.
  3. Przy pomocy dłoni wydłużaj zwisające, karmelowe nitki i formuj je w małe kłębuszki.
  4. Powtarzaj czynność do wyczerpania całości cukru.

Choć kształt domowej waty cukrowej różni się od tej z festynu, jej smak będzie równie wyjątkowy. Jeśli chcesz uzyskać kolorową wersję przysmaku, wystarczy, że dodasz do cukru niewielkie ilości wybranego barwnika spożywczego.

Sprawdź: To danie z PRL-u królowało na stołach. Bije na głowę klasyczne schabowe

Czy wata cukrowa jest zdrowa dla dzieci? Wbrew pozorom nie jest bardzo kaloryczna

Wata cukrowa składa się z cukru, dlatego z całą pewnością nie można uznać jej za zdrowy produkt. Mimo to spożywana od czasu do czasu nie powinna zaszkodzić. Jak sprawa ma się do ilości dostarczonych organizmowi kalorii? Okazuje się, że biorąc pod uwagę wykorzystanie 4 łyżeczek cukru jak w powyższej propozycji, zjemy około 80 kcal. Produkt nie jest więc aż tak mocno kaloryczny, jak mogłoby się to wydawać.

Sprawdź: To jedno z najpopularniejszych imion w PRL-u. Dziś odchodzi do lamusa

Rodzice.pl - ciąża, poród, dziecko - poradnik dla Rodziców
Logo