mam cukrzycę ciężarnych, buu

Postów wyświetlanych: 10 - od 1 do 10 (wszystkich: 10)
  • Autor
    Wpisy
  • #11280

    ella27

    O cukrzycy dowiedziałam sie w sobotę, byłam totalnie załamana. W czwartek idę do szpitala na dodatkowe badania, do tego dieta (bardzo ścisła) i glukometr. juz myślałam ,ze problemy ciążowe mam już za sobą, a tu….
    ech! Dziewczyny! Pocieszcie mnie i napiszcie, ze da sie z tym wytrzymać i to mija:(((((((((((((((((((((((((((((((((

    #177406

    irena

    Re: mam cukrzycę ciężarnych, buu

    Widzisz juz sama sie pocieszylas.Mozna z tym zyc,ale dla dobra dziecka musisz trzymac ostra diete.Mnie nie wolno bylo nawet pic sokow ani jesc owocow.Mialam glukometr-to swietna sprawa po krotkim czasie zorietujesz sie co Ci podnosi cukier a co nie.Cukrzyca ta przechodzi po porodzie.Miesiac po u mnie nie bylo po niej sladu.Niestety nie ominely mnie skutki uboczne cukrzycy ciazowej,a mianowicie u mnie nastapil przedwczesny porod (6 tygodni wczesniej).Glowa do gory.Trzymaj diete i sluchaj lekarzy,a wszystko bedzie swietnie zobaczysz.Ja dzieki tej diecie schudlam w ciazy 3,5 kilo.

    Irena i Szymonek (2,5 miesiaca)



    #177407

    izak

    Re: mam cukrzycę ciężarnych, buu

    Ja też mam cukrzycę ciężarnych i szczęśliwie zbliżam się do porodu. Wiadomo że informacja o cukrzycy nie jest najprzyjemniejszą rzeczą na świecie ale można z tym wytrzymać. Co do diety to pewnie w krótce się zorientujesz, że trudne są tylko pierwsze dni. Tak na prawdę możesz jeść bardzo dużo produktów tylko w ograniczonym zakresie. U mnie termin za dwa dni i wielkie odliczanie do końca, po porodzie zażyczyłam sobie słodki torcik na pocieszenie :). Nic się nie martw tylko stosuj do zaleceń lekarzy a wszystko pójdzie dobrze. Do glukometru też się szybko przyzwyczaisz – chociaż jest to uciążliwe.
    Trzymam kciuki i życzę powodzenia

    Izak i maleństwo (8.I)

    #177408

    lea

    Re: mam cukrzycę ciężarnych, buu

    A ja chciałabym o coś zapytać – co by się stało, gdyby ktoś miał tę cukrzycę niewykrytą? Jakie byłyby objawy? Pytam, bo wg mnie badanie na obciążenie miałam robione nieco za wcześnie i nie do końca czuję się pewna…

    Lea i dzieciątko (11.03.03)

    #177409

    ella27

    Re: mam cukrzycę ciężarnych, buu

    Mi się wydaje,ze takie badanie mozesz powtórzyć. Jesli nie chcesz pic glukozy to moze zrob badanie glukozy we krwi (bez picia glukozy) na czczo i 1h po jedzeniu. Jesli chodzi o skutki nielecznia cukrzycy to pewnie najlzejszy to duza waga dziecka. Podobno moga byc inne powiklania, ale nie chcialabym pisac nie bedac pewna. Mysle, ze mozna to sprawdzic w internecie. Aha…chyba tez porod moze byc wczesniejszy

    #177410

    lea

    Re: mam cukrzycę ciężarnych, buu

    Teraz już chyba nie można powtórzyć… za bardzo zaawansowana ciąża, ale skoro objawia się to dużą wagą dziecka, to chyba wszystko jest ok, bo ja mam podobno raczej chudzinkę… tyle że lekarz powiedział, że to chudzinka, a jak porównałam z wynikami dziewczyn na forum, to stwierdziłam, ze wcale nie mam chudzielca…

    Lea i dzieciątko (11.03.03)



    #177411

    beka

    Re: mam cukrzycę ciężarnych, buu

    A ja z pytaniem z innej beczki. Kiedy powinno się zrobić to badanie na obciążenie glukozą?
    Pozdrawiam serdecznie:)
    BeKa i Maluszek (09.05.03)

    Edited by BeKa on 2003/01/06 16:50.

    #177412

    irena

    Re: mam cukrzycę ciężarnych, buu

    Badania na obciazenie powinno sie zrobic okolo 6,7 miesiaca.Ja nie mialam zadnych objawow,ale za to urodzilam wczesniej i moj synek mial problemy z oddychaniem (pomimo diety)Jezeli tej cukrzycy sie nie leczy mozna urodzic wielkiedziecko (podobno nawet do 6 kg) i dziecko tez moze miec wrodzone wady rozwojowe.Jakie nie wiem,bo nie moglam tego nigdzie znalezc.Aha i moze sie okazac,ze dziecko moze miec sklonnosci do cukrzycy w pozniejszych latach zycia i moze miec sklonnosci do tycia.Ale to wszystko moze grozic tylko wtedy gdy cukrzycy sie nie leczy wiec nie macie sie o co martwic.

    Irena i Szymonek (2,5 miesiaca)

    #177413

    lea

    Re: mam cukrzycę ciężarnych, buu

    Podobno ok. 21 – 25 tygodnia… u mnie w przychodni kiedy przyszła babeczka w 26 tygodniu, były zaszokowane (położn ai pielęgniarka), ze lekarz jeszcze jej nie dał skierowania na to badanie i natychmiast dały jej glukoze. A u mnie to badanie było przeprowadzone wczesniej, w 18 – 19 tygodniu

    Lea i dzieciątko (11.03.03)

    #177414

    beka

    Re: mam cukrzycę ciężarnych, buu

    Wielkie dzięki, czyli jeszcze mam trochę czasu, ale gdyby nie Ty mogłabym przegapic, jakoś moja pani doktor nie wspominała mi jeszcze o tym.
    BeKa i maluszek (09.05.03)

Postów wyświetlanych: 10 - od 1 do 10 (wszystkich: 10)


Musisz się zarejestrować lub zalogować, żeby odpowiedzieć

Close