Ratunku!!!!!

Nie wiem co sie dzieje, ale moja coreczka nie chce jesc z piersi! Lapie ja, puszcza, placze, a raczej krzyczy, znowu lapie i tak w kolko. Co dziwne, kiedy podaje herbatke z butelki pije spokojnie bez nerwow. Czy cos nie tak mam z pokarmem? Moze za wolno leci, albo go jest malo? Czy ktoras miala taki problem?

Ola i mala Ninka ur. 30 maja 2003

21 odpowiedzi na pytanie: Ratunku!!!!!

agus-25 Dodane ponad rok temu,

Re: Ratunku!!!!!

Może to właśnie przez butelkę, gdzieś była o tym mowa, że dzieci potrafią z dnia na dzień przestać ssać pierś bo wolą butelkę. KOniecznie odstaw butlę, a jak będziesz miala problemy z karmieniem to karm łyżeczką. Powodzenia!!

Agus i Kamilek (24.03.2003)

iwwoj Dodane ponad rok temu,

Re: Ratunku!!!!!

Moim zdaniem może masz przytkane przewody mleczne ( sprawdź ręką czy pokarm wypływa prawidłowo) albo maleństwo ma katar. Ze smoka mu dużo łatwiej pić. U mnie jak KONRAD miał katar to ssanie piersi wyglądalo własnie tak jak opisujesz , tylko wtedy nie używaliśmy jeszcze butelek.
Pozdrawiam i życzę powodzenia w dalszym karmieniu.

Iwona i KONRAD (ur.10.01.03)

czarna1 Dodane ponad rok temu,

Re: Ratunku!!!!!

u nas tez czasem tak bywało…..ale dzialo sie to po 20 min, karmienia, wiec sadzilam, ze leci juz slabiej…..dawalam wtedy drugą…..czasem podnosilam do odbicia…..

Magda i Pawełek ur. 29.11.2002

555 Dodane ponad rok temu,

Re: Ratunku!!!!!

Już kilka razy to miałam ze swoją córeczką. Lekarka tłumaczyła mi, że tak objawia się nie brak pokarmu (skoro jednak wypływa), ale to, że dziecku jest ciężko jednak ssać. Z butelki jest o wiele prościej i nie musi tak się natrudzić aby się najeść. Nie poddawaj się, to przechodzi. Oby tylko Ci nie wracało… Jeszcze jedno, jeśli dzidzia dobrze przybiera na wadze, wszystko jest ok. Po prostu się denerwuje. W takim momencie, gdy to ja już nie mogę wytrzymać, na chwilę ją odstawiam, przytrzymuję do odbicia i znowu przystawiam.

Beata i Malwinka (ur.17.05.2003)

anakon Dodane ponad rok temu,

Re: Ratunku!!!!!

Ja slyszalam, ze dziecko moze pogardzic piersia jak poczuje z niej jakis kiepski smak…czyli np. po zjedzeniu przez mame czegos ostrego…a nie jadlas przypadkiem ryby, u mnie bylo podobnie po rybie wedzonej, a poza tym nasza Ola odwraca sie od cyca jak jest bardzo zdenerwowana, zmeczona, sprawia wrazenie jakby oduczyla sie ssac, ale to mija na szczescie.

dorota27 Dodane ponad rok temu,

Re: Ratunku!!!!!

moja mala tak grymasila jak miala katar..
ale z ta roznica ze butelki tez nie chciala….
moze sie pomecz jeszcze..bo jak poczuje butelke to piers odrzuci..
zapytaj tez lekarza ..o swoje piersi…
ja jestem tego przykladem ..ze odrzucialam piers w 3 mies…mama mowila ze wlasnie tak ja naciagalam..i sie denerwowalam..a butle odrazu pokochalam
pozd

dorota i claudia / ur. 29 maja 2003/

emalka Dodane ponad rok temu,

Re: Ratunku!!!!!

podobno to kompletna bzdura z tym przestawieniem na butle i ja się z tym zgadzam – Zuza ponad 1.5 miesiąca nie ssała piersi (najpierw sonda, późneij butla w szpitalu) a teraz ssie i z cyca i z butli. Zależy to też pewnie od butli, a raczej smoka – my mamy avent i z tego ca zauważyłam z cyza wypija więcej i szybciej (ważę przed karmieniem i po)
pozdrawiamy
emalka i Zuzka, ur. 21.04.03

o-d Dodane ponad rok temu,

Re: Ratunku!!!!!

U mnie było przez chwilę podobnie, ale przeszło. Basia po prostu jak była najedzona nie chciała ssać piersi, ale chciała smoka. Przy smoku się uspokajała.

Ola+Staś+Tadzio+Basia

emalka Dodane ponad rok temu,

Re: Ratunku!!!!!

my tak miałyśmy jak miałam mało pokarmu. Wpadłąm w panikę, wypiłam 2 litry wody, poiłam się mlekopędnymi herbatkami i na drugi dzień prawie mi biust rozsadziło i Zuza prtzestała się wściekać 🙂 – POWODZENIA
pozdrawiamy
emalka i Zuzka, ur. 21.04.03

gonia23 Dodane ponad rok temu,

zgadzam sie…

dla mnie to komletna bzdura, ze z butli leci le[peij niz z cyca. ja probowalam juz oststnio smama sie napic z butli aventu i trzeba naprawde mocno ciagnac, zeby olecialo. u nas zuzka pije mleko z cyca i z butli jak odciagne bo gdzies wychodze, ale herbatki z butli to nie tknie…gryzie zmoczek, ale nie pociagnie

Gosia i Zuzia 16.04.2003

anet Dodane ponad rok temu,

Re: Ratunku!!!!!

tak mialam i te nie wiedzialam o co chodzi jak nacisnelam brodawke to pokarm byl wiec bylam przekonana ze jest o.k, potem okazalo sie ze w sumie to go wcale nei mam!!! Zciagnij i zobacz ile go jest bo moze sie okazac ze tak jak u mnie ledwo 20ml!!! No ale moze to inna przyczyna?

Aneta (17.01.04)+Agniesia (ur 7.07.02)

olaka Dodane ponad rok temu,

Re: Ratunku!!!!!

Tez sie nad tym zastanawiam. Wczoraj z wielkim trudem sciagnelam 80ml. Wiec mozliwe, ze po pierwsze slabo jej leci, a po drugie jest malo pokarmu… Dzisiaj rozpoczynam walke o pokarm, herbatki, piwo i duzo napojow… Mam nadzieje, ze nie bedzie to poczatek konca…

Ola i mala Ninka ur. 30 maja 2003

emalka Dodane ponad rok temu,

Re: zgadzam sie…

fakt – ostatnio to ja raczej wypijam herbatki z butli Zuzolca i niedługo będę miała żylaki za uszami !!!
pozdrawiamy
emalka i Zuzka, ur. 21.04.03

kreska Dodane ponad rok temu,

Re: Ratunku!!!!!

Z tego co wiem, to raczej zalezy od sily instynktu ssania – jak silny to ssie wszystko (moja corka kiedys przyssala mi sie nawet do nogi. Tez w szpitalu byla na butli, a cyca pokochala od razu, choc przez kilka dni ssala, a nic nie lecialo. Niestety przez ten instynkt musi miec smoka), a jak slaby to sa problemy z przejsciem z butli na cyca. W druga strone raczej nie.
pzdr.

Kreska i Dzidziula

emalka Dodane ponad rok temu,

Re: Ratunku!!!!!

hihi, czasem jest problem… dziecko mojej koleżanki (urodzone w maju) nie ssie nic poza piersią i ona bidula (koleżanka) od maja nie rozstałą się z dzieckiem ani na chwilę (i nie wychodzi z domu, bo ma jakieś opory przed karmieniem w miejscach publicznych !)
dramat jakiś
pozdrawiamy
emalka i Zuzka, ur. 21.04.03

kreska Dodane ponad rok temu,

Re: Ratunku!!!!!

no to ma dziewczyna problem. zeby nie zapomniala jak wygladaja ludzie, poza rodzina;-) ale lepsze to nizby miala kochac tylko butle, mysle.
pzdr

Kreska i Dzidziula

milva Dodane ponad rok temu,

Re: Ratunku!!!!!

Myslę że warto się poświęcić i mieć dziecko przy piersi przysłowiowe i dosłowne 24 godziny na dobę. Naprawdę warto. To się w końcu unormuje a korzysta na tym i mama i dziecko. Sama miałam chwile zwątpienia ale sie udało i karmie nadal. Miałam co prawda mniejszy problem bo była zima jak Dawid miał pierwsze m-ce życia.
Też mam opory do publicznego karmienia (próbowałam dwa razy-jednak krępujące).

A tak w ogóle to co tam u Ciebie i Zuzki Emalko?? Jakoś mnie nie było i nie wiem co u Was:) Jesteście już w domu? Jak Malutka? Przesyłam Jej i Tobie serdeczne buziaczki:)) pa:)

Milva i 8 m-czny Dawidek z 5 !!!! ząbkami:))

emalka Dodane ponad rok temu,

Re: Ratunku!!!!!

pewnie, że lepsze!!!
pozdrawiamy
emalka i Zuzka, ur. 21.04.03

milva Dodane ponad rok temu,

Re: Ratunku!!!!!

Jedna z fundamentalnych zasad karmienia piersią: każda matka może wykarmić swoje dziecko – jesli tylko chce. jak chce to hormony zrobią resztę. Uważaj (jeszcze ) na dietę- nieostro, nierybnie, niewzdymająco, niealkoholowo itp. Poza tym pij herbatki np. hipp (poelcam-osobiscie zażywam).
jak maleństwo się denerwuje to odstaw na chwilę, potrzymaj do odbicia, ponoś chwilę i za jakiś czas spróbuj znów przystawić. Konsultowałaś z lekarzem czy to nie kolka? jeśli podkurcza nóżki, robi się czerwona, napina się, ma gazy, to może byc kolka. Postępowanie wtedy-daj w szukaj na forum “kolka” i rozwinie Ci się temat rzeka:)
I pytanie: czemu dajesz maleństwu herbatkę i to z butelki? Pierś starczy i za picie i za jedzenie (pierwszy pokarm zaspokaja pragnienie). A zbyt wczesnie podana butelka (z nieodpowiednim smoczkiem-niesprawdzonej firmy) moze zakłócić odruch ssania. Polecam Avent – kształtem przypomina brodawkę i dziecko tak samo musi się namęczyć żeby possać:))
Dawid przez pierwsze 3 m-ce (nawet trochę dłużej) był przy piersi non stop. Przezyłam. I warto. I polecam :))

Pozdrawiam serdecznie:))

Milva i 8 m-czny Dawidek z 5 !!!! ząbkami:))

emalka Dodane ponad rok temu,

Re: Ratunku!!!!!

u nas SUUUPER!!!!!!! od ponad miesiąca jesteśmy w domu, Zuzak waży juz ponad 3 kilo i jest przekochana, chociaż zapowiada się na niezłą terrorystkę (rączki, rączki, rączki,,,, no i cyc jesczcze). A jeśli jesteś ciekawa jak wygląda wielka Zuza – zapraszam na “zdjęcia naszych dzieci” – wątek Zuzanna Balbina taka już duuuża :)))

kurcze, kiedy moje dziecko będzie miało 5 ząków?!!
uścisków moc!!!
pozdrawiamy
emalka i Zuzka, ur. 21.04.03

redford Dodane ponad rok temu,

Re: Ratunku!!!!!

To, ze dziecko łapie piers, puszcza ja i krzyczy to nie oznacza, ze masz za malo pokarmu. Moglabys tak myslec, gdyby np. po 5-10 min. odessala sie i plakala. Wtedy bylaby glodna i chciala jeszcze. Ale w takiej sytuacji, gdy nie zaczela jeszcze ssac a juz krzyczy, to nie rozumiem Twojej walki o pokarm. Przeciez 80 ml (z jednej piersi?) to sporo jedzenia, a rozumiem z Twojego opisu, ze nawet tego nie zjada i juz placze.
Jeszcze raz powtarzam tutaj sugestie co do przyczyny takiego placzu przy jedzeniu, ktora podsunela mi moja pani doktor i u nas trafila. Podczas ulewania mleko moze wplynac do ucha srodkowego i wtedy dziecko moze dostac zapalenia trąbki Eustachiusza. Objawia sie to wlasnie placzem podczas ssania, bo ucho je wtedy najbardziej boli. Przycisnij lekko palcem ten listek, ktory jest nad wejsciem do ucha i zamknij je nim. Jesli po puszczeniu palca dziecko zacznie plakac, to znak, ze wlasnie ma to zapalenie. Leczenie: kompres na noc ze spirytusu zmieszanego 1/1 z woda. Kazdy kompresik nasącza sie lyzeczka tego roztworu, przyklada na ucho, na to kawalek folii, zeby trzymala cieplo i na to, na przytrzymanie, czapeczka. U nas podzialalo…


Kasia i Maciek 25.04.03

Znasz odpowiedź na pytanie: Ratunku!!!!!?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Oczekując na dziecko
Powinnam byc aresztowana?
Nie wierzycie kobietki co mi sie dzis przytrafilo...jestem w okolo 13-14 tygodniu ciazy, brzusio juz mi powoli widac, nie moge juz dopiac spodni itd....poprostu przytylam jeden kilo a moj
Czytaj dalej
Karmienie
reakcja na bakusia
po konsultacji z pediatra zaczęłam podawac Pawelkowi bakusie: serki lub jogurty...zauwazylam, ze ma po nich bardzo tłusta kupę, trudno wogole ja zetrzeć....czasem zielonkawa...tez tak Wasze pociechy mialy? Magda i Pawełek ur.
Czytaj dalej