seks w ciąży

to ja:) mam pytanie na ost wizycie lekarz powiedziałze niemam sie kąpac tylko robić prysznice i nie współzyc-nie wiem na jakiej podstawie i kazał być wstrzemięźliwym miesiąc narazie i w sumie nie wiem czy musze tego przestrzegac czy nawet pieszczot mi nie wolno ??co sądzicie?

30 odpowiedzi na pytanie: seks w ciąży

paszulka Dodane ponad rok temu,

Kąpiele bywają za gorące a poza tym sprzyjają zakażeniom stąd prysznic.
Jeśli chodzi o seks to mężowi wolno ;), więc pieszczoty ok… ale Ty niestety nie powinnaś przeżywać orgazmów i stosunków… jeśli tak lekarz kazał to tak ma być… to tak na wszelki wypadek. Strzeżonego…..
Ja na początku ciąży z Basią miałam opór przed seksem… rozkręciłam się w 5 miesiącu ale wcześniej dbałam o małża:Hyhy: 😀

katarynka Dodane ponad rok temu,

Eeee?!
Powaznie z tym seksem? Ze niby nie ?:Niepewny:
Bo my przez pierwszy tydzien troszke mielismy opory.
Ja tam sobie wyobrazalam ze orgazm, skurcze macicy – mlode dopiero zapuszcza korzenie.
Ale troche poczytalam i nigdzie nie pisza ze niewskazany w pierwszym trymestrze niezagrozonej ciazy.:Hmmm…:
Ja osobiscie mam spora ochote – ukrwienie okolic wieksze sprzyja – to i namawiam meza na baraszkowanie. On sie cyka – nie chce nic zepsuc.
To co? Dac sobie na wstrzymanie przez pierwsze tygodnie?

mamamaksa Dodane ponad rok temu,

Zamieszczone przez dominikaau81:to ja:) mam pytanie na ost wizycie lekarz powiedziałze niemam sie kąpac tylko robić prysznice i nie współzyc-nie wiem na jakiej podstawie i kazał być wstrzemięźliwym miesiąc narazie i w sumie nie wiem czy musze tego przestrzegac czy nawet pieszczot mi nie wolno ??co sądzicie?

ja sie z niczym nie wstrzymywalam od poczatku:) ale jesli lekarz tak zalecil,to moze mial jakies podstawy, musisz jakos chwile wytrzymac.po porodzie tez nie wolno przez 2 miesiace:)

Dodane ponad rok temu,

Zamieszczone przez Balbina2006:ja sie z niczym nie wstrzymywalam od poczatku:) ale jesli lekarz tak zalecil,to moze mial jakies podstawy, musisz jakos chwile wytrzymac.po porodzie tez nie wolno przez 2 miesiace:)

tak-po porodzie to wiem-nawet nie podejrzewam siebie o ochotę na seks 🙂

mamamaksa Dodane ponad rok temu,

wiesz,jesli masz jakies obawy, to nic na sile,maz powinien zrozumiec;-) mozesz sie wstrzymac jesli czujesz taka potrzebe,ale to tez czas na taka frywolnosc. nie martwisz sie o wpadke no i tego tamtego;-)

Dodane ponad rok temu,

Zamieszczone przez Leah:wiesz,jesli masz jakies obawy, to nic na sile,maz powinien zrozumiec;-) mozesz sie wstrzymac jesli czujesz taka potrzebe,ale to tez czas na taka frywolnosc. nie martwisz sie o wpadke no i tego tamtego;-)

mam jedynie obawy czy na tym etapie ciąży(5 tydz) skórcze towarzyszace przyjemnośći nie zaszkodza-nie wykurzą dzidzi?

lilavati Dodane ponad rok temu,

Zamieszczone przez dominikaau81:to ja:) mam pytanie na ost wizycie lekarz powiedziałze niemam sie kąpac tylko robić prysznice i nie współzyc-nie wiem na jakiej podstawie i kazał być wstrzemięźliwym miesiąc narazie i w sumie nie wiem czy musze tego przestrzegac czy nawet pieszczot mi nie wolno ??co sądzicie?
Kąpanie nie wskazane z powodów które wymieniła Paszulka – za wyskoka temperatura, sporo większe ryzyko infekcji

Wstrzemięźliwość – zapewnie zalecona jeśli wspomniałaś o lekarzowi o bólach podbrzusza o których piszesz w innym wątku – zapewne ostrożność dom czasu unormowania sie

Dodane ponad rok temu,

Zamieszczone przez ania_st:Kąpanie nie wskazane z powodów które wymieniła Paszulka – za wyskoka temperatura, sporo większe ryzyko infekcji

Wstrzemięźliwość – zapewnie zalecona jeśli wspomniałaś o lekarzowi o bólach podbrzusza o których piszesz w innym wątku – zapewne ostrożność dom czasu unormowania sie

no jak narazie ograniczyliśmy sie tylko do pieszczot-na próbę -i nic sie nie dzieje wręcz odwrotnie czuję sie bardzo dobrze-ale dla pewności wstrzymam sie do wizyty na usg:) dzięki

lilavati Dodane ponad rok temu,

Zamieszczone przez dominikaau81:no jak narazie ograniczyliśmy sie tylko do pieszczot-na próbę -i nic sie nie dzieje wręcz odwrotnie czuję sie bardzo dobrze-ale dla pewności wstrzymam sie do wizyty na usg:) dzięki
Ciesze się, ze czujesz się już lepiej
W temacie zaleconej pzrez lekarza wstrzemięźliwości(tak ogólnie)- o mały włos w 26tc nie skończyłam na porodówce – :Wstyd: -wystarczyło samo czułe przytulanko:Wstyd:

Dodane ponad rok temu,

Zamieszczone przez ania_st:Ciesze się, ze czujesz się już lepiej
W temacie zaleconej pzrez lekarza wstrzemięźliwości(tak ogólnie)- o mały włos w 26tc nie skończyłam na porodówce – :Wstyd: -wystarczyło samo czułe przytulanko:Wstyd:

ojej-naprawde?kurczę:)

banita Dodane ponad rok temu,

a mnie lekarz nic nie mówił, żeby się z przytulankami wstrzymać i się nie wstrzymuję 🙂
a te kąpiele – zawsze mnie to śmieszyło, że nie można się w ciąży kąpać tylko prysznic -aż kiedyś spytałam gina i powiedział, że oczywiście że można, tylko woda nie powinna być za gorąca, 38 stopni tak jak dla noworodka jest ok. Dla mnie te teksty o kąpielach to coś w stylu, że nie można farbować włosów, używać depilatora czy w ogóle golić nóg i pach.. Z taką jedną co stosowała się do tego ostatniego leżałam kiedyś na patologii, wyglądała delikatnie mówiąc niesmacznie – była w 7 miesiącu i od początku ciąży nic nie goliła :Szok:

wasyl Dodane ponad rok temu,

Zamieszczone przez dominikaau81:mam jedynie obawy czy na tym etapie ciąży(5 tydz) skórcze towarzyszace przyjemnośći nie zaszkodza-nie wykurzą dzidzi?

Mój gin nam zabronił. Uważa,że większość (co nie oznacza wszystkich) wczesnych poronień jest właśnie seks. A wytłumaczył nam to w ten sposób,że zarodek jeszcze się nie zagnieździł, więc skurcze będące wynikiem seksu,a tym samym chwilowe zwężenie naczyń, przez które przepływa krew do zarodka i tworzenie się w nich mikroskrzepów nie sprzyja zagnieżdżeniu. mieliśmy zakaz do 12 tc.

edit:kąpać się mogłam,ale musiałam pilnować temperatury wody:)

mamamaksa Dodane ponad rok temu,

Zamieszczone przez dominikaau81:mam jedynie obawy czy na tym etapie ciąży(5 tydz) skórcze towarzyszace przyjemnośći nie zaszkodza-nie wykurzą dzidzi?

wiesz,lekarzem nie jestem, ja sie nie obawialam mimo skurczy, jedynie bylam ostrozniejsza, bo lepiej dmuchac na zimne. a ty posluchaj swojej intuicji, 3 miesiace to nie az tak dlugo,jesli chodzi o cos tak waznego

poziomka81 Dodane ponad rok temu,

Zamieszczone przez Leah:wiesz,lekarzem nie jestem, ja sie nie obawialam mimo skurczy, jedynie bylam ostrozniejsza, bo lepiej dmuchac na zimne. a ty posluchaj swojej intuicji, 3 miesiace to nie az tak dlugo,jesli chodzi o cos tak waznego

Święta racja:)
ja też zawsze dmucham na zimne i zachowuję ostrożność!
Tylko czytałam jakieś “profesorskie rady”,że z początkiem ciąży skurcze spowodowane współżyciem nie są przyczyną poronienia,tylko niedobór progesteronu.Co ma wisieć nie utonie i jak ciąża się rozwija prawidłowo,to “matka natura” ją utrzyma.Bądź tu człowieku mądry:)

paszulka Dodane ponad rok temu,

Zamieszczone przez banita:a mnie lekarz nic nie mówił, żeby się z przytulankami wstrzymać i się nie wstrzymuję 🙂
a te kąpiele – zawsze mnie to śmieszyło, że nie można się w ciąży kąpać tylko prysznic -aż kiedyś spytałam gina i powiedział, że oczywiście że można, tylko woda nie powinna być za gorąca, 38 stopni tak jak dla noworodka jest ok. Dla mnie te teksty o kąpielach to coś w stylu, że nie można farbować włosów, używać depilatora czy w ogóle golić nóg i pach.. Z taką jedną co stosowała się do tego ostatniego leżałam kiedyś na patologii, wyglądała delikatnie mówiąc niesmacznie – była w 7 miesiącu i od początku ciąży nic nie goliła :Szok:

Kwestia kąpieli to nie to samo co farbowanie włosów czy depilacja.
Do wanny wchodzisz nogami, które nie wiadomo gdzie chodziły… ukrwienie narządów rodnych powoduje większe ryzyko zakażenia a bakterie w pochwie i kiepskie wyniki posiewów mogą prowadzić do tragedii… nie muszą a fakt, że brzucha nie wolno przegrzewać to prawda.

Jeśli chodzi o seks to czasem zarodeczek jest za nisko umiejscowiony i dopóki się nie przesunie to seks jest nie wskazany. Ja wychodze z założenia, że jeśli lekarz mówi, że wolno to wolno a jak nie wolno to trzeba się do tych zaleceń zastosować.
Ja na początku miałam opór psychiczny ale nie poparty zdrowym rozsądkiem. Potem się rozbrykałam bardzo :Hyhy:… nawet filmy sobie kręciliśmy 😀 i nic się nie działo….;)

Dodane ponad rok temu,

Zamieszczone przez paszulka:Kwestia kąpieli to nie to samo co farbowanie włosów czy depilacja.
Do wanny wchodzisz nogami, które nie wiadomo gdzie chodziły… ukrwienie narządów rodnych powoduje większe ryzyko zakażenia a bakterie w pochwie i kiepskie wyniki posiewów mogą prowadzić do tragedii… nie muszą a fakt, że brzucha nie wolno przegrzewać to prawda.

Jeśli chodzi o seks to czasem zarodeczek jest za nisko umiejscowiony i dopóki się nie przesunie to seks jest nie wskazany. Ja wychodze z założenia, że jeśli lekarz mówi, że wolno to wolno a jak nie wolno to trzeba się do tych zaleceń zastosować.
Ja na początku miałam opór psychiczny ale nie poparty zdrowym rozsądkiem. Potem się rozbrykałam bardzo :Hyhy:… nawet filmy sobie kręciliśmy 😀 i nic się nie działo….;)

hahahaha usmiałam sie po same łokcie:) z tych filmów no ładnie:D ja sie ograniczyłam tylko do pieszczot ale nic sie nei dzieje wiec mysle ze jest ok-pozatym lekarz nie podał powodów dla ktorych nie mamy współyzc więc nie wiem….

mamamaksa Dodane ponad rok temu,

Zamieszczone przez dominikaau81:hahahaha usmiałam sie po same łokcie:) z tych filmów no ładnie:D ja sie ograniczyłam tylko do pieszczot ale nic sie nei dzieje wiec mysle ze jest ok-pozatym lekarz nie podał powodów dla ktorych nie mamy współyzc więc nie wiem….

wstrzymaj sie i juz, wyraznie masz watpliwosci.podejmuje za ciebie decyzje:) zabraniam:)
3 miesiace szybko minie,a pozniej nakrecisz filmik o 2 kroliczkach:)))

mamamaksa Dodane ponad rok temu,

Zamieszczone przez banita:a mnie lekarz nic nie mówił, żeby się z przytulankami wstrzymać i się nie wstrzymuję 🙂
a te kąpiele – zawsze mnie to śmieszyło, że nie można się w ciąży kąpać tylko prysznic -aż kiedyś spytałam gina i powiedział, że oczywiście że można, tylko woda nie powinna być za gorąca, 38 stopni tak jak dla noworodka jest ok. Dla mnie te teksty o kąpielach to coś w stylu, że nie można farbować włosów, używać depilatora czy w ogóle golić nóg i pach.. Z taką jedną co stosowała się do tego ostatniego leżałam kiedyś na patologii, wyglądała delikatnie mówiąc niesmacznie – była w 7 miesiącu i od początku ciąży nic nie goliła :Szok:

w 1 c sie pasemkowalam, w 2 odpuscilam. farbowanie odradzaja, bo farba ma bezposredni kontakt ze skora i moze przeniknac do plodu.a niespodzianki po pierwszym mi wystarczyly:( jesli jest cos nie tak, zwala sie na wszystko wine. jesli chodzi o depilacje to nie widze zwiazku:)
kapiele, owszem, w ciazy czy nie, szybciej sie lapie infekcje.

swiki Dodane ponad rok temu,

a ja tam nie wiedzialam ze niby seksic sie nie mozna i nie unikalismy tego, potem, jak bylo zagrozenie przedwczesnym to mialam przez jakis czas zakaz, ale jak sie potem okazalo podczas rozmowy z moja gin to nie sam seksik jest niebezpieczny tylko ten magiczny plyn mojego m, ktory ma w swoje cos tam cos tam co powoduje skurcze.
A swoja droga, mielismy to robic przed samym porodem, bo mi sie opuznial juz dosc dlugo i ucieklismy kilka razy ze szpitala do domku, i co, dziecko i tak wyjsc nie chialo i koniec. To indywidualna sprawa i co ma byc to bedzie. Ale jezeli ginka zabrania to ma jakies powody, wiec lepiej moze wstrzymac sie, a samo “przytulanko” mysle ze jest nawet jak najbardziej wskazane 🙂

lilavati Dodane ponad rok temu,

Zamieszczone przez swiki:a ja tam nie wiedzialam ze niby seksic sie nie mozna i nie unikalismy tego,
Bo ogólnie można, czasami jak pojawiają się problemy zalecana jest ostrożność
Autorka pytania w innym wątku wspomina o bólach podbrzusza – myślę, ze gin woli chuchać na zimne

paszulka Dodane ponad rok temu,

w sumie ten wątek też nie na starające się 😉

lilavati Dodane ponad rok temu,

Zamieszczone przez paszulka:w sumie ten wątek też nie na starające się 😉
w sumie zależy jak na to patrzec 🙂 starania ze świadomością co może czekać czlowieka gdy okażą sie owocne

sylwkasz Dodane ponad rok temu,

Moj lekarz juz przy pierwszej wizycie powiedzial, ze nie ma zadnych przeciwskazan jesli chodzi o seks. Nie kazal sie ograniczac, wrecz przeciwnie ! Na pewno trzeba uwazac kiedy ciaza jest zagrozona, ale jesli nie, to pierwsze slysze zeby ktos zabranial seksu. Przeciez ciaza to stan naturalny…

gosik22 Dodane ponad rok temu,

dziewczyny a gdy szyjka macicy jest krótka to seks nie jest wskazany?? pytam bo lekarz nic na ten temat nawet nie nabaknal… kazal tylko duzo lezec….

katarynka Dodane ponad rok temu,

Zamieszczone przez gosik22:dziewczyny a gdy szyjka macicy jest krótka to seks nie jest wskazany?? pytam bo lekarz nic na ten temat nawet nie nabaknal… kazal tylko duzo lezec….

z tego co slyszalam to tak – ja bym sie zdecydowanie wstrzymala
zawsze mozedz zadzwonic do gina zeby sie upewnic
:Kciuki: za szyjke 😉

gosik22 Dodane ponad rok temu,

39mm to jest wg lekarza krótka szyjka….tez tak myślałam żeby z seksu zrezygnować…szkoda bo czasami to mnie nieżle bierze ochota 🙂

katarynka Dodane ponad rok temu,

Zamieszczone przez gosik22:39mm to jest wg lekarza krótka szyjka….tez tak myślałam żeby z seksu zrezygnować…szkoda bo czasami to mnie nieżle bierze ochota 🙂

na dlugosci sie nie znam :Hmmm…: ale jak mowi, ze krotka to moze nie warto kusic losu :Nie nie:
a w ktorym jestes tygodniu?
ja po kazdym seksiku plamienie wiec sobie darujemy – chociaz i tak mi sie nie chce bo nie mam energii ale licze na przyplyw ochoty i ustanie plamien w drugim trymestrze bo chlopa mi szkoda :Fiu fiu: no i sam tez cnotka normalnie nie jestem 😉

gosik22 Dodane ponad rok temu,

jestem w 24 tygodniu. W sumie po seksiku nic mi się nie działo…szkoda mi męża i siebie hihi

agatom Dodane ponad rok temu,

Zamieszczone przez banita:Z taką jedną co stosowała się do tego ostatniego leżałam kiedyś na patologii, wyglądała delikatnie mówiąc niesmacznie – była w 7 miesiącu i od początku ciąży nic nie goliła :Szok:

:Śmiech::Śmiech::Śmiech:
próbuję sobie to wyobrazić!
szok!!

gosik22 Dodane ponad rok temu,

Niezła dzungla 😛

Znasz odpowiedź na pytanie: seks w ciąży?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Oczekując na dziecko
tardyferon fol
bierze ktoras? w jakich dawkach? jak sie czujecie??? ja mam wrazenie, ze odkad biore ten lek moje jelita szaleja.... biegunki .
Czytaj dalej
Polecam
Łóżko piętrowe
Na co zwrócić uwagę przy wyborze łóżka piętrowego? Ma być dla prawie czterolatki i pięciolatka.
Czytaj dalej