Fasolka szparagowa z bułką tartą i masłem to przeszłość! Jest smaczniejszy sposób na jej podanie

Lato to czas, w którym wiele osób czeka na truskawki, maliny, bób czy fasolkę szparagową. Ta ostatnia propozycja najczęściej serwowana jest w połączeniu z masłem i bułką tartą. Mamy jednak lepsze sposoby na jej przygotowanie.

Zarówno zielona, jak i żółta fasolka szparagowa to źródło witaminy A, C, magnezu oraz wielu innych cennych składników. Jej spożywanie przyczynia się do obniżenia złego cholesterolu i przyspieszenia pracy jelit, dzięki dużej zawartości błonnika. Dodatkowym atutem jest niska kaloryczność. W 100 g znajduje się bowiem 31 kcal. Zmienia się to, jednak gdy zalewamy ją zasmażką z masła i bułki tartej. Jak zachować smak, ale też jej właściwości? Podpowiadamy.

Sprawdź: Ani masło, ani bułka tarta. Te proste przyprawy sprawią, że kalafior rozpłynie się w ustach

Ile gotować fasolkę szparagową? Potrzebuje niewiele czasu

Chcąc skrócić czas obróbki termicznej, warto zacząć od namaczania fasolki szparagowej w wodzie. Najlepiej zrobić to we wrzątku przez minimum godzinę. Po tym czasie odcinamy końcówki fasolki i zalewamy ją nową wodą. Sól dodajemy dopiero po zagotowaniu się wody – 2 łyżeczki na dwa litry. Od momentu zagotowania trzymamy ją od 5 do 15 minut, w zależności czy jest to młoda, czy stara fasolka. Aby mieć pewność, czy jest gotowa, wbijamy w nią widelec. Jeśli jest miękka, to możemy ją odlać. Na koniec wystarczy przepłukać ją pod zimną wodą.

Sprawdź: Zapomnij o bułce tartej. Dzięki tej panierce schabowemu nikt nie da rady się oprzeć

Co zamiast bułki tartej do fasolki szparagowej? Zapomnij o klasycznej zasmażce

Co zrobić z tak ugotowaną fasolką? Możliwości jest wiele! Pierwszą z nich jest po prostu dodanie ulubionych ziół np. kolendry, koperku, a nawet mięty. Świetnie połączenie stworzy z nutą cytrynową. Wystarczy 2 łyżki masła wymieszać z odrobiną soku z cytryny i polać fasolkę. Doskonale będzie smakowała również z oliwą i dodatkiem świeżego czosnku. Dla nieco bardziej wymagających podniebień polecamy zapieczenie jej z parmezanem, a następnie posypanie prażonymi migdałami. Osoby dbające o kaloryczność z powodzeniem parmezan mogą zastąpić płatkami drożdżowymi nieaktywnymi.

Sprawdź: Ten przepis na obiad ze szparagami pokocha każdy. Genialne połączenie, które można jeść codziennie

Rodzice.pl - ciąża, poród, dziecko - poradnik dla Rodziców
Logo