Dlaczego warto pić lemoniadę?

Nie tylko dlatego, że jest jednym z najskuteczniejszych sposobów na orzeźwienie podczas upałów. Lemoniada dostarcza naszemu organizmowi witaminę C, która wzmacnia naszą odporność, wspomaga ochronę przed udarem mózgu oraz zmniejsza ryzyko chorób sercowo-naczyniowych. Korzyścią dla mam jest również to, że jak pokazują badania, osoby spożywające więcej witaminy C mają mniej zmarszczek, a ich skóra jest lepiej nawilżona.



Picie lemoniad jest zalecane również osobom mającym problem z zatrzymywaniem wody w organizmie, które często jest spowodowane piciem niewystarczającej ilości płynów. Dzięki zmianie smaku zwykłej wody, łatwiej wypić jej odpowiednią ilość w ciągu dnia i pokryć dzienne zapotrzebowanie na płyny. To wciąż nie wszystko!

„Związki polifenolowe, których źródłem są świeże warzywa i owoce wpływają na zmniejszenie masy ciała oraz regulują gospodarkę cukrową organizmu, a wtedy rzadziej sięgamy po słodycze.” – przekonuje Agnieszka Cioś, dietetyk sieci klubów sportowych dla kobiet Mrs.Sporty.

Przepis na domową lemoniadę

Przygotowanie domowej lemoniady jest niezwykle proste. Większość przepisów opiera się na dowolnie wybranych warzywach lub owocach, wodzie oraz wcześniej przygotowanych kostkach lodu. Do dzieła!

Pixabay

Lemoniada arbuzowa

Lemoniada z arbuza genialnie gasi pragnienie, a do tego jest bogatym źródłem witamin.

Składniki:

  • 1/4 kg arbuza
  • cytryna
  • szklanka wody niegazowanej
  • lód
  • listki mięty
  • miód

Jak przygotować lemoniadę z arbuza?

Oddziel miąższ arbuza od skórki i zmiksuj go. Wyciśnij sok z połowy cytryny. Dodaj go do miąższu. Połącz składniki z wodą. Do dzbanka dodaj pokrojoną w plastry połówkę cytryny. Na koniec dodaj lód. Jeśli masz ochotę swoją lemoniadę arbuzową możesz posłodzić miodem oraz ozdobić listkami mięty.

Domowa lemoniada cytrynowa

Lemoniada cytrynowa jest chyba najpopularniejszą spośród lemoniad.

Pixabay



Składniki:

  • 2 cytryny
  • cukier trzcinowy
  • 1 l wody niegazowanej
  • lód

Przepis na domową lemoniadę:

Zagotuj odrobinę wody i rozpuść w niej cukier. Gdy woda przestygnie wlej do dzbanka pozostałą wodę. Z jednej cytryny wyciśnij sok i dodaj do wody. Drugą cytrynę pokrój w cienkie plastry. Je również umieść w dzbanku. Na koniec dodaj lód.

Zobacz także:

Wtórne i suche utonięcia: jak ratować swoje dziecko?



Jaglanka na śniadanie

Czy woda smakowa jest zdrowa?