6 latki w zerówce bez możliwośći czytania i pisania

Postów wyświetlanych: 15 - od 1 do 15 (wszystkich: 41)
  • Autor
    Wpisy
  • #99693

    kasialublin

    Wiecie że teraz w zerówkach nie będzie nauki czytania i pisania..?

    Pozdrawiam Kasia i …

    Dominik 16.12.1996/Kubuś 24.07.2003

    #2547395

    monikachorzow

    Zamieszczone przez KasiaLublin
    Wiecie że teraz w zerówkach nie będzie nauki czytania i pisania..?

    Pozdrawiam Kasia i …

    Dominik 16.12.1996/Kubuś 24.07.2003

    „tajne komplety” buhahaha.
    czyli nauka czytania i pisanie zejdzie do podziemia….
    szkoda słów…..



    #2547396

    ewik75

    [QUOTE=KasiaLublin;1978843]Wiecie że teraz w zerówkach nie będzie nauki czytania i pisania..?

    u nas pani w przedszkolu powiedziała, że oficjalnie dzieci od września będą się tylko bawiły a nieoficjalnie zaczynają „tajne nauczanie ” 🙂

    #2547397

    Anonim

    Zamieszczone przez ewik75

    u nas pani w przedszkolu powiedziała, że oficjalnie dzieci od września będą się tylko bawiły a nieoficjalnie zaczynają „tajne nauczanie ” 🙂

    ciekawa jestem jak będzie wyglądała zerówka w szkole :Fiu fiu:

    mniej więcej w lutym/marcu przedszkole dostało wytyczne, żeby nie realizować programu do końca – oczywiscie z góry wytyczne zostały ”olane” :Śmiech:

    #2547398

    grazyna-z

    Ja byłam w przedszkolu na zebraniu i przedstawiono nam nową podstawę programową dla 6latków. Mi się podobała, jej głowne cele to zabawa i ruch, rozwijanie zdolności.
    Nauka czytania zacznie się w I klasie, materiał tej klasy jest bardzo odchudzony w stosunku do tego co jest obecnie. Liczenie w sposób namacalny, tj palce, cukierki , kamyki, nie abstrakcyjna tabliczka mnożenia (ta bedzie dużo później)

    #2547399

    grazyna-z

    Zamieszczone przez ewik75
    u nas pani w przedszkolu powiedziała, że oficjalnie dzieci od września będą się tylko bawiły a nieoficjalnie zaczynają „tajne nauczanie ” 🙂

    U nas oficjalnie i nieoficjalnie będą się bawiły.
    Bardzo się z tego ciesze:Hura!::Hura!::Hura!:



    #2547400

    dora

    A u nas panie poinformowały, że minimum programowe swoją drogą, a jeśli dziecko będzie bardzo zdolne i będzie się rozwijać, to przecież będą mu pomagać, a nie przeszkadzać.
    Zresztą – prawdę powiedziawszy – mnie to jakoś strasznie nie boli, bo Kasia czyta i pisze już mniej więcej od 1,5 roku – teraz nosi książki do przedszkola (grupa 5-latków) i czyta swoim koleżankom. 🙂 Trochę odciąża panie 😉

    #2547401

    Anonim

    Zamieszczone przez grazyna_z
    U nas oficjalnie i nieoficjalnie będą się bawiły.
    Bardzo się z tego ciesze:Hura!::Hura!::Hura!:

    u nas tak samo
    i też mnie to cieszy bardzo :Fiu fiu:

    #2547402

    elza29

    No nie wiem czy to jest powod do radosci, do tej pory zerowka miala obowiazek przygotowac dzieci do nauki czytania i pisania a nie bylo obowiazku ze konczac zerowke maja juz to umiec. U nas tak tez bylo ze dzieci chetne do pisania i czytania „pracowaly” przy stolikach a dzieci mniej zainteresowane- pojedyncze przypadki, bawily sie na drugim koncu sali. Ostatnio rozmawialam z 8 latkiem i z ciekawoscie pytalam czego go ucza w szkole to juz maja tabliczke mnozenia :Strach: Lepiej chyba zeby dzieci material mialy rozlozony na wiecej lat i pomalu sie wszystkiego uczyly i wchodzily w swiat obowiazkow niz jak nagle zaczna nauczyciele od nich „cudow” wymagac ogromem materialu. Co sie odwlecze to nie uciecze a dzieci nie trzeba zmuszac do uczenia sie czytania bo juz trzylatki sa zaciekawione literkami i chetnie je poznaja a nauka czytania nie musi polegac na kilkugodzinnym siedzeniu na tylku przy stolikach tylko mozna sie uczyc bawiac sie. Przeciez nasze dzieci ciagle przyswajaja nowa wiedze i napewno nie sa tym pokrzywdzone.

    #2547403

    jaga

    Zamieszczone przez EwkaM
    ciekawa jestem jak będzie wyglądała zerówka w szkole :Fiu fiu:

    Przecież nie będzie już zerówek w szkołach….



    #2547404

    Anonim

    Zamieszczone przez Bronia
    Przecież nie będzie już zerówek w szkołach….

    na razie są

    #2547405

    Anonim

    elza, terazprogram pierwszej klasy też ma być inny, faktyczna nauka czytania/ pisania ma się zacząć dopiero w pierwszej klasie, nie będzie tak jak do tej pory kiedy to dzieciaki z zerówki przychodziły już z tymi umiejętnościami.

    jak dla mnie to jest ok, szkoła zaczyna się w pierwszej klasie



    #2547406

    elza29

    Zamieszczone przez vieshack
    elza, terazprogram pierwszej klasy też ma być inny, faktyczna nauka czytania/ pisania ma się zacząć dopiero w pierwszej klasie, nie będzie tak jak do tej pory kiedy to dzieciaki z zerówki przychodziły już z tymi umiejętnościami.

    jak dla mnie to jest ok, szkoła zaczyna się w pierwszej klasie

    Czyli „zerowkowy” program jest dany do pierwszej klasy ale napewno poszerzony bo dzieci nie beda sie caly rok uczyc samych literek, tym samym druga i kazda kolejna klasa bedzie miala ciut poszerzony program aby nadrobic „zerowke” bo nie wierze ze program zostanie zmniejszony. To oznacza dla naszych dzieci nagla zmiane z zupelnie beztroskiego zycia przedszkolaka na pierwszoklasiste od ktorego nagle bedzie sie wymagac skupiania uwagi, kilkugodzinnego siedzenia na dupce i nagle z zabaw na dywanie posadzi sie je w lawkach. Moim zdaniem „nauka” w zerowce byla dobrym, lagodnym przygotowaniem dzieci do wspolpracy z nauczycielem juz jakims wprowadzeniem w swiat nauki. Przeciez nauka literek i czytania naprawde nie jest niczym strasznym. W pierwszej klasie dzieci maja byc uczone od podstaw czytania pisania a rok pozniej tabliczki mnozenia ?! :Strach: Niezle tempo !

    #2547407

    elza29

    Zamieszczone przez vieshack
    elza, terazprogram pierwszej klasy też ma być inny, faktyczna nauka czytania/ pisania ma się zacząć dopiero w pierwszej klasie, nie będzie tak jak do tej pory kiedy to dzieciaki z zerówki przychodziły już z tymi umiejętnościami.

    jak dla mnie to jest ok, szkoła zaczyna się w pierwszej klasie

    Dla mnie tez byloby ok ale program nauczania w szkole podstawowej i gimnazjum jest juz i tak przeladowany a oni jeszcze dolozyli nauke czytania a nie sadze ze kosztem innych wiadomosci ktore „wyrzucili” z programu w tej czy tez innej klasie. Poki co moja corka chodzi do średniakow a juz sa zaznajamiani z literkami, np dzisiaj robili jakies szlaczki na narysowanej rybce i literce R i nie sadze ze przedszkolakom dzieje sie jakas krzywda gdy maja kolorowac, wyklejac czy tez malowac R jak Rybka zamiast kolejnej „ksiezniczki”. Mnie problem nauki czytania i tak juz nie dotyczy bo corka juz czyta plynnie i z pelnym zrozumieniem tekstu ale wkurza mnie dodatkowe dokladanie czegokolwiek do programu nauczania w szkole podstawowej bo nie wierze ze jest to kosztem czegos innego.

    #2547408

    grazyna-z

    Zamieszczone przez Elza27
    Czyli „zerowkowy” program jest dany do pierwszej klasy ale napewno poszerzony bo dzieci nie beda sie caly rok uczyc samych literek, tym samym druga i kazda kolejna klasa bedzie miala ciut poszerzony program aby nadrobic „zerowke” bo nie wierze ze program zostanie zmniejszony. To oznacza dla naszych dzieci nagla zmiane z zupelnie beztroskiego zycia przedszkolaka na pierwszoklasiste od ktorego nagle bedzie sie wymagac skupiania uwagi, kilkugodzinnego siedzenia na dupce i nagle z zabaw na dywanie posadzi sie je w lawkach. Moim zdaniem „nauka” w zerowce byla dobrym, lagodnym przygotowaniem dzieci do wspolpracy z nauczycielem juz jakims wprowadzeniem w swiat nauki. Przeciez nauka literek i czytania naprawde nie jest niczym strasznym. W pierwszej klasie dzieci maja byc uczone od podstaw czytania pisania a rok pozniej tabliczki mnozenia ?! :Strach: Niezle tempo !

    Z tego co nam mówiono program klas 1-3 jest znacznie zmieniony w stosunku do tego co było do tej pory, tzn odchudzony.

    Najbardziej podoba mi się punkt:
    3) dochodzenie do rozumienia, a nie tylko do pamięciowego opanowania przekazywanych treści

    Do poczytania.

Postów wyświetlanych: 15 - od 1 do 15 (wszystkich: 41)


Musisz się zarejestrować lub zalogować, żeby odpowiedzieć

Close