DHL-odszkodowanie

Mój brat wysłał mi laptopa, przesyłka była ubezpieczona.
Po week. mąż odebrał go z magazynu DHL, spieszył się do pracy, nie rozpakował przesyłki.
W domu okazło się, że laptop ma połamaną matrycę! jest też wgięty ewidentnie-jakby ktoś na niego stanął albo położył coś ciężkiego.

Ma ktoś doświadczenie z dochodzeniem swych praw w takim przypadku?

34 odpowiedzi na pytanie: DHL-odszkodowanie

devilry Dodane ponad rok temu,

Ja kiedyś reklamowałam usługę niedostarczenia materiałów reklamowych na targi do Moskwy – nie wygrałam 🙁

ahimsa Dodane ponad rok temu,

Zamieszczone przez Devilry:Ja kiedyś reklamowałam usługę niedostarczenia materiałów reklamowych na targi do Moskwy – nie wygrałam 🙁
Byłaś w sądzie? Ale jak jest przesyłka ewidentnie uszkodzona i była ubezpieczona…

kasia Dodane ponad rok temu,

zgłosiliście reklamację?
ja miałam podobną sytuację, ale nic z tego nie wyniknęło, nie doczekaliśmy się na kuriera żeby spisać protokół reklamacyjny, choć kilka razy dzwonili i się umawiali, w końcu daliśmy sobie spokój
już nic przez tą firmę nie zamawiam

silvius Dodane ponad rok temu,

Szkoda, ze Twoj maz od razu nie otworzyl przesylki w obecnosci pracownika DHL, wtedy szanse na odszkodowanie bylyby wieksze.

devilry Dodane ponad rok temu,

U nas paczka była cała i nie uszkodzona tylko nie dotarła na czas. A czas w tym przypadku był kluczowy bo targi nie trwały wiecznie 🙁

Firma nie chciała się sądzić i sprawę olała.

klucha Dodane ponad rok temu,

mojej siostrze laptop zaginął
kasa wpłacona do sklepu
firma kurierska nie mogla namierzyć laptopa

sklep oddał kase siostrze
i dogadywal się z Masterlinkiem

banita Dodane ponad rok temu,

a wykupiona była opcję “ostrożnie”? wtedy mają obowiązek bardzo uważać na paczkę
ubezpieczona może być paczka np. tylko od zaginięcia

pasiasta Dodane ponad rok temu,

Jakie opcje nie byłyby wykupione, będzie bardzo duży problem – ba! może nawet być niemożliwe roszczenie jakiekolwiek – ze względu na to, że mąż nie rozpakował towaru na miejscu. Firma umyje ręce twierdząc, że uszkodzenia mogły powstać ponieważ odbiorca źle się z towarem obchodził.

Nigdy nie byłam w takiej sytuacji, ale po to trzeba sprawdzić przesyłkę przy kurierze, czy w punkcie odbioru, by móc im udowodnić winę, a tak i kurier i nadawca umyją ręce.

ja3 Dodane ponad rok temu,

Zamieszczone przez ahimsa:Mój brat wysłał mi laptopa, przesyłka była ubezpieczona.
Po week. mąż odebrał go z magazynu DHL, spieszył się do pracy, nie rozpakował przesyłki.
W domu okazło się, że laptop ma połamaną matrycę! jest też wgięty ewidentnie-jakby ktoś na niego stanął albo położył coś ciężkiego.

Ma ktoś doświadczenie z dochodzeniem swych praw w takim przypadku?

Chyba nic z tego nie będzie. Powinnaś otworzyć przy nich. Ale próbuj.

Dodane ponad rok temu,

cięzko z nimi wygrać – mąz popełnił błąd bo nie otworzył przesylki na miejscu – niestety będa sie zasłaniali tym ze równie dobrze Twoj mąz mógł uszkodzic przesyłkę podczas transportowania jej do domu;)

co mozesz zrobic – zdjęcia wraz z pismem do firmy kurierskiej – przesyłka jest ubezpieczona – żądac zwrotu pieniędzy za zniszczone mienie.

agat79 Dodane ponad rok temu,

Bez wzgledu na wszystko probuj dochodzic swego!! Jezeli przesylka byla ubezpieczona, masz prawo reklamowac i dochodzic swoich praw. Ja nigdy nie daje spokoju, jesli chodzi takie sprawy. Firmy tylko zacieraja rece na ludzi, ktorzy sie szybko poddaja!! Daj znac, jak sprawa sie potoczy. Trzymam kciuki!!

ahimsa Dodane ponad rok temu,

Gdybym miała 100% pewności, że to DHL- to bym nie odpuściła. Ale nie mam.

Dodane ponad rok temu,

ale ze niby jak?
ze kto?

agat79 Dodane ponad rok temu,

Zamieszczone przez ahimsa:Gdybym miała 100% pewności, że to DHL- to bym nie odpuściła. Ale nie mam.

Nie rozumiem? Nie wiesz, jakim kurierem to szlo?

viccy Dodane ponad rok temu,

Ja reklamowałam w DHL-u, ale mało kompetentną obsługę. 🙂
Towar był przewieziony w całości, czyli OK 🙂
Zadzwoniła do mnie Pani i PRZEPROSIŁA – nie wymagałam większych przywilejów. 🙂 A towar wtedy miałam duuuuży i drogi i za pobraniem 🙂
Zresztą kierowca tez mnie przeprosił i się kajał później, ale później…… 🙂

Przesyłkę z delikatnym towarkiem zawsze sprawdzam. Procedura jest taka, ze pierwsze podpisujesz, a dopiero później rozpakowujesz, ale wtedy przysługuje ci reklamacja. PODOBNO masz na to chyba 3 dni, a moze nawet 1 tydz., ale tego nie wiem na pewno, ja zawsze przy kurierze, hihiih 🙂

Raz reklamowałam potężny serwis obiadowy, było ostrożnie wykupione i przeglądałam każdy talerzyk, ale tak na mega szybcika 🙂 (drogi był i polowałam długo, żeby mi pasował w kolorze, więc sprawdzałam).
Co ciekawe były zbite talerzyki w środku czyli nie ten na górze i nie ten na dole. Kurier sprawdził czy opakowanie było odpowiednie (BYŁO!, nawet bardzo) sporządził protokół i czekałam na nowa paczuszkę (rozliczenie mnie nie dotyczyło).

I żebym teraz “se” nie wykrakała z tym kurierem, bo znajomi prosili mnie o przysługę ….. i teraz znowu czekam na duuuużą przesyłkę, co prawda nie za moją kasę, ale ja odbieram i się pod tym podpisuję, więc MUSI być ok. Ach te przysługi……….

lauidz Dodane ponad rok temu,

Ale czemu mial niby otwierac paczke przy pracownikach DHL???
Nie ma takiego obowiazku.Zgloscie jak najszybcuej reklamacje i czykejcie na sprawe – powinni wam oddac sume na jaka byla ubezpieczona przesylka – mialam taka sprawe dwa razy w zeszle lato – wprawdzie FedExem ale chyba podobnie dzialaja……

chilli Dodane ponad rok temu,

Zamieszczone przez lauidz:Ale czemu mial niby otwierac paczke przy pracownikach DHL???

bo w Polsce jak chcesz reklamowac stan przesylki to musisz ja otworzyc przy pracowaniku DHL’a :Hyhy::Hyhy::Hyhy:
inaczej ci powiedza ze popsulas w domowym zaciszu a teraz chcesz odszkodowanie :Fiu fiu:

ale jest oczywiscie pewna niescislosc, bo do kuriera nadajesz zapakowane, wiec mozesz wsadzic uszkodzone, potem otworzyc przy kurierze uszkodzone :Fiu fiu:

a-nushka Dodane ponad rok temu,

Zamieszczone przez szpilki:

ale jest oczywiscie pewna niescislosc, bo do kuriera nadajesz zapakowane, wiec mozesz wsadzic uszkodzone, potem otworzyc przy kurierze uszkodzone :Fiu fiu:

No ale jak widać, że karton czyściutki, nie pogięty ani w jednym miejscu, to wiadome, że w drodze uszkodzić się nie mogło. No chyba, że szybka w jakimś przedmiocie stłuczona.. Ale jakieś złamanie, uszkodzenie.. to tak bez uszkodzonego kartonu trudno stwierdzić , że to podczas przesyłki się stało.

Reklamowaliśmy w DHLu firmowo uszkodzenie przesyłki na palecie. Odszkodowanie otrzymaliśmy, bezproblemowo i bezstresowo. Szkoda, że nadawca nie ubezpieczył przesyłki.. odszkodowanie byłoby większe.

gosia Dodane ponad rok temu,

Jeszcze jest kwestia w co był zapakowany laptop.
Z regulaminu DHL

“Nadawca jest obowiązany przesyłkę właściwie opakować, a także oddać ją Kurierowi w stanie umożliwiającym jej prawidłowy przewóz i zapewniający, że nie uszkodzi ona innych przesyłek w czasie przewozu, a także wydanie jej bez ubytku i uszkodzenia. W szczególności opakowanie powinno: być odpowiednio zamknięte, uniemożliwiające dostęp do zawartości przesyłki osobom niepowołanym; być odpowiednio wytrzymałe stosownie do wagi i zawartości przesyłki; posiadać zabezpieczenia wewnętrzne, uniemożliwiające przemieszczanie się zawartości przesyłki; posiadać oznakowania świadczące o specjalnym charakterze przesyłki, takie jak: “ostrożnie szkło”, “góra/dół” (oznakowanie może być dokonane przez Kuriera lub w Punkcie Przyjęć).
DHL Express może odmówić przyjęcia do przewozu rzeczy, których stan jest wadliwy lub opakowanie niedostateczne albo nie mających wymaganego opakowania. DHL Express nie ponosi odpowiedzialności za szkody wynikłe z braku, niedostateczności lub wadliwości opakowania. “

olinja Dodane ponad rok temu,

Zamieszczone przez ahimsa:Gdybym miała 100% pewności, że to DHL- to bym nie odpuściła. Ale nie mam.Dokładnie.
Niestety nie wiele osób otwiera paczki przy kurierze lub inaczej niewielu kurierów dba o to by tak było.
A byc powinno poniewaz klient ma wówczas mozliwosc spisania protokołu i niejako jest na prawie.
Bez tego swistka spisanego w tym momencie nie ma szans poniewaz tak naprawde nie wiadomo kto i co i kiedy zrobił.

kasia Dodane ponad rok temu,

Zamieszczone przez Olinja:Dokładnie.
Niestety nie wiele osób otwiera paczki przy kurierze lub inaczej niewielu kurierów dba o to by tak było.
A byc powinno poniewaz klient ma wówczas mozliwosc spisania protokołu i niejako jest na prawie.
Bez tego swistka spisanego w tym momencie nie ma szans poniewaz tak naprawde nie wiadomo kto i co i kiedy zrobił.

właśnie
tylko nie zawsze kurier zostawia przesyłkę adresatowi, a wiadomo że ktoś inny nie będzie otwierał nie swojej paczki

pasiasta Dodane ponad rok temu,

Zamieszczone przez Olinja:inaczej niewielu kurierów dba o to by tak było.
Może jakoś wiele przesyłek kurierskich nie otrzymujemy, ale raczej jest tak, że kurier strasznie się spieszy i po podpisaniu szybko zmyka, a jak chcę sprawdzić, to kręci nosem. Nigdy nie było własnej inicjatywy kuriera.

olinja Dodane ponad rok temu,

Zamieszczone przez kasia.:właśnie
tylko nie zawsze kurier zostawia przesyłkę adresatowi, a wiadomo że ktoś inny nie będzie otwierał nie swojej paczki
W takim wypadku masz sprawe załatwioną poniewaz kurier musi paczke oddac adresatowi.
Miałam taki przypadek i tu akurat sprawa jest prosta i jasna.

olinja Dodane ponad rok temu,

Zamieszczone przez Kasiasta:Może jakoś wiele przesyłek kurierskich nie otrzymujemy, ale raczej jest tak, że kurier strasznie się spieszy i po podpisaniu szybko zmyka, a jak chcę sprawdzić, to kręci nosem. Nigdy nie było własnej inicjatywy kuriera.Kurier kreci nosem no i niech kreci w razie własnie takich historii to Ty zostajesz na lodzie.
Kiedy kurier do mnie przyjeżdża zawsze mówie na poczatku juz, że chce przy nim sprawdzic zawartosc i ewentualnie spisac protokół, nigdy mi nie odmówiono a ze kurier nie bywa tym uszczesliwiony… niech go uszczesliwia ktos inny :):):)

olinja Dodane ponad rok temu,

A tak w ogóle to współczuje Ala bo pewnie czekałas na sprzet no i on kosztował.
Mozesz próbowac ale niestety nie widze tego dobrze.

kasia Dodane ponad rok temu,

Zamieszczone przez Olinja:W takim wypadku masz sprawe załatwioną poniewaz kurier musi paczke oddac adresatowi.
Miałam taki przypadek i tu akurat sprawa jest prosta i jasna.

a my daliśmy ciała
dostaliśmy uszkodzoną przesyłkę, odebrał ktoś inny i nie otwierał, zgłosiliśmy to i miał przyjechać kurier w celu spisania protokołu reklamacyjnego, kilka razy się umawiali i nie przyjechał, a teraz to już za późno, bo reklamacja powinna być zgłoszona chyba w ciągu 30 dni wyłącznie na piśmie, a my czekaliśmy na tego kuriera, bo myśleliśmy że chodzi właśnie o ten protokół

iwi Dodane ponad rok temu,

Zamieszczone przez banita:a wykupiona była opcję “ostrożnie”? wtedy mają obowiązek bardzo uważać na paczkę
ubezpieczona może być paczka np. tylko od zaginięcia

słuszna uwaga
Ahimso, niestety uważam, ze raczej masz marne szanse na odszkodowanie, wiem z autopsji, po 10 latach współpracy z firmami kurierskimi.

olinja Dodane ponad rok temu,

Zamieszczone przez kasia.:a my daliśmy ciała
dostaliśmy uszkodzoną przesyłkę, odebrał ktoś inny i nie otwierał, zgłosiliśmy to i miał przyjechać kurier w celu spisania protokołu reklamacyjnego, kilka razy się umawiali i nie przyjechał, a teraz to już za późno, bo reklamacja powinna być zgłoszona chyba w ciągu 30 dni wyłącznie na piśmie, a my czekaliśmy na tego kuriera, bo myśleliśmy że chodzi właśnie o ten protokół
No to jest tez kolejny problem, załatwiasz wszystko przez telefon i w sumie nie masz nic w reku dlatego najlepiej w takim wypadku wysłac polecony z reklamacja usługi, opisac co i jak. Wówczas kurier musi to potraktowac powaznie a nie zbywac klienta, że ktos przyjedzie (kiedy, kto i po co? nikt nie wie) 🙂

ivoonna Dodane ponad rok temu,

Ja jak odbierałam zamówione na allegro szklane lampy to zmusiłam niezadowolonego kuriera do otwarcia przesyłki przy nim. On twierdził, że nie ma potrzeby bo przesyłka jest i tak ubezpieczona i w razie czego będzie odszkodowanie. Na szczescie u nas wszystko było ok.

ahimsa Dodane ponad rok temu,

Zamieszczone przez Olinja:A tak w ogóle to współczuje Ala bo pewnie czekałas na sprzet no i on kosztował.
Mozesz próbowac ale niestety nie widze tego dobrze.

Na szczęście nie był ani nowy ani nic mnie nie ksztował;) brat mi wysłał bo go nie używa i miał i tak jakąś awarię ( ale NIE TAKA). Gdyby to był nowy sprzęt to bym szału dostała;) a już na bank bym nie dopuściła do takiej sytuacji.A tak trochę to olaliśmy.

lauidz Dodane ponad rok temu,

Zamieszczone przez szpilki:bo w Polsce jak chcesz reklamowac stan przesylki to musisz ja otworzyc przy pracowaniku DHL’a :Hyhy::Hyhy::Hyhy:
inaczej ci powiedza ze popsulas w domowym zaciszu a teraz chcesz odszkodowanie :Fiu fiu:

ale jest oczywiscie pewna niescislosc, bo do kuriera nadajesz zapakowane, wiec mozesz wsadzic uszkodzone, potem otworzyc przy kurierze uszkodzone :Fiu fiu:

no to ala – wyslij ten komp jeszcze raz do brata i niech on go otworzy przy kurierze i tyle …..

ahimsa Dodane ponad rok temu,

Zamieszczone przez lauidz:no to ala – wyslij ten komp jeszcze raz do brata i niech on go otworzy przy kurierze i tyle …..
Dobre;)
Ale tak to by każdy sobie nadawał jakieś uszkodzone rzeczy i potem wyciągał kasę od firm przewozowych chyba:Hmmm…:
Myślę, że są jakieś zabezpieczenia….

lauidz Dodane ponad rok temu,

Zamieszczone przez ahimsa:Dobre;)
Ale tak to by każdy sobie nadawał jakieś uszkodzone rzeczy i potem wyciągał kasę od firm przewozowych chyba:Hmmm…:
Myślę, że są jakieś zabezpieczenia….

pewnie sa 😉
ale wiesz nie dowiesz sie jak nie sprobujesz 😉
W koncu przepisy maja do dupy i to takie zeby chronic swoj tylek 😉

wiolin4 Dodane ponad rok temu,

Zamieszczone przez ahimsa:Na szczęście nie był ani nowy ani nic mnie nie ksztował;) brat mi wysłał bo go nie używa i miał i tak jakąś awarię ( ale NIE TAKA). Gdyby to był nowy sprzęt to bym szału dostała;) a już na bank bym nie dopuściła do takiej sytuacji.A tak trochę to olaliśmy.
A mój chłopak zamówił zlew granitowy, odebrał jego brat bo nas nie było i nie sprawdził. Jak się okazało po otwarciu zlew był pęknięty(nie nadawał sie do użytku) od razu zgłosiliśmy do DHL reklamacje i kurier przyjechał spisal protokól szkody itp. Dostalismy pismo ze “z powodu braku związku czasowego nie będą za to odpowiadać”, to odwolaliśmy się drugim pismem wyjasniajac, ze sprawdzenie przesyłki było nam uniemozliwione(nie było odbiorcy) i napisaliśmy że kurier mogl uszkodzić przesylkę podczas NIEUDOLNEGO wnoszenia na 3cie piętro zlewu wraz z paletą 🙂 i dzisiaj przyszło pismo, że zwrócą kase a nie było jej mało :). Więc nie bójcie się odwoływac.

Znasz odpowiedź na pytanie: DHL-odszkodowanie?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Zdrowie i uroda
zakręcone włosy
Kolejne pytanie weselne. Moje dziecko ma włosy takie do szyi, równe. Chce mieć na wesele zakręcone. Właśnie robiłam próbę z gorących wałków i nie za bardzo. Ale niczym nie utrwalałam.
Czytaj dalej
Tematy, których nie znalazłam w forum
bezstresowe wychowanie krzywdzi dzieci...
milej lekturki [url]http://dziecko.onet.pl/26962,6,11,bezstresowe_wychowanie_krzywdzi_dzieci,artykul.html[/url]
Czytaj dalej