DHL-odszkodowanie

Mój brat wysłał mi laptopa, przesyłka była ubezpieczona.
Po week. mąż odebrał go z magazynu DHL, spieszył się do pracy, nie rozpakował przesyłki.
W domu okazło się, że laptop ma połamaną matrycę! jest też wgięty ewidentnie-jakby ktoś na niego stanął albo położył coś ciężkiego.

Ma ktoś doświadczenie z dochodzeniem swych praw w takim przypadku?

34 odpowiedzi na pytanie: DHL-odszkodowanie

  1. Ja kiedyś reklamowałam usługę niedostarczenia materiałów reklamowych na targi do Moskwy – nie wygrałam 🙁

    • Zamieszczone przez Devilry
      Ja kiedyś reklamowałam usługę niedostarczenia materiałów reklamowych na targi do Moskwy – nie wygrałam 🙁

      Byłaś w sądzie? Ale jak jest przesyłka ewidentnie uszkodzona i była ubezpieczona…

      • zgłosiliście reklamację?
        ja miałam podobną sytuację, ale nic z tego nie wyniknęło, nie doczekaliśmy się na kuriera żeby spisać protokół reklamacyjny, choć kilka razy dzwonili i się umawiali, w końcu daliśmy sobie spokój
        już nic przez tą firmę nie zamawiam

        • Szkoda, ze Twoj maz od razu nie otworzyl przesylki w obecnosci pracownika DHL, wtedy szanse na odszkodowanie bylyby wieksze.

          • U nas paczka była cała i nie uszkodzona tylko nie dotarła na czas. A czas w tym przypadku był kluczowy bo targi nie trwały wiecznie 🙁

            Firma nie chciała się sądzić i sprawę olała.

            • mojej siostrze laptop zaginął
              kasa wpłacona do sklepu
              firma kurierska nie mogla namierzyć laptopa

              sklep oddał kase siostrze
              i dogadywal się z Masterlinkiem

              • a wykupiona była opcję “ostrożnie”? wtedy mają obowiązek bardzo uważać na paczkę
                ubezpieczona może być paczka np. tylko od zaginięcia

                • Jakie opcje nie byłyby wykupione, będzie bardzo duży problem – ba! może nawet być niemożliwe roszczenie jakiekolwiek – ze względu na to, że mąż nie rozpakował towaru na miejscu. Firma umyje ręce twierdząc, że uszkodzenia mogły powstać ponieważ odbiorca źle się z towarem obchodził.

                  Nigdy nie byłam w takiej sytuacji, ale po to trzeba sprawdzić przesyłkę przy kurierze, czy w punkcie odbioru, by móc im udowodnić winę, a tak i kurier i nadawca umyją ręce.

                  • Zamieszczone przez ahimsa
                    Mój brat wysłał mi laptopa, przesyłka była ubezpieczona.
                    Po week. mąż odebrał go z magazynu DHL, spieszył się do pracy, nie rozpakował przesyłki.
                    W domu okazło się, że laptop ma połamaną matrycę! jest też wgięty ewidentnie-jakby ktoś na niego stanął albo położył coś ciężkiego.

                    Ma ktoś doświadczenie z dochodzeniem swych praw w takim przypadku?

                    Chyba nic z tego nie będzie. Powinnaś otworzyć przy nich. Ale próbuj.

                    • cięzko z nimi wygrać – mąz popełnił błąd bo nie otworzył przesylki na miejscu – niestety będa sie zasłaniali tym ze równie dobrze Twoj mąz mógł uszkodzic przesyłkę podczas transportowania jej do domu;)

                      co mozesz zrobic – zdjęcia wraz z pismem do firmy kurierskiej – przesyłka jest ubezpieczona – żądac zwrotu pieniędzy za zniszczone mienie.

                      • Bez wzgledu na wszystko probuj dochodzic swego!! Jezeli przesylka byla ubezpieczona, masz prawo reklamowac i dochodzic swoich praw. Ja nigdy nie daje spokoju, jesli chodzi takie sprawy. Firmy tylko zacieraja rece na ludzi, ktorzy sie szybko poddaja!! Daj znac, jak sprawa sie potoczy. Trzymam kciuki!!

                        • Gdybym miała 100% pewności, że to DHL- to bym nie odpuściła. Ale nie mam.

                          • ale ze niby jak?
                            ze kto?

                            • Zamieszczone przez ahimsa
                              Gdybym miała 100% pewności, że to DHL- to bym nie odpuściła. Ale nie mam.

                              Nie rozumiem? Nie wiesz, jakim kurierem to szlo?

                              • Ja reklamowałam w DHL-u, ale mało kompetentną obsługę. 🙂
                                Towar był przewieziony w całości, czyli OK 🙂
                                Zadzwoniła do mnie Pani i PRZEPROSIŁA – nie wymagałam większych przywilejów. 🙂 A towar wtedy miałam duuuuży i drogi i za pobraniem 🙂
                                Zresztą kierowca tez mnie przeprosił i się kajał później, ale później… 🙂

                                Przesyłkę z delikatnym towarkiem zawsze sprawdzam. Procedura jest taka, ze pierwsze podpisujesz, a dopiero później rozpakowujesz, ale wtedy przysługuje ci reklamacja. PODOBNO masz na to chyba 3 dni, a moze nawet 1 tydz., ale tego nie wiem na pewno, ja zawsze przy kurierze, hihiih 🙂

                                Raz reklamowałam potężny serwis obiadowy, było ostrożnie wykupione i przeglądałam każdy talerzyk, ale tak na mega szybcika 🙂 (drogi był i polowałam długo, żeby mi pasował w kolorze, więc sprawdzałam).
                                Co ciekawe były zbite talerzyki w środku czyli nie ten na górze i nie ten na dole. Kurier sprawdził czy opakowanie było odpowiednie (BYŁO!, nawet bardzo) sporządził protokół i czekałam na nowa paczuszkę (rozliczenie mnie nie dotyczyło).

                                I żebym teraz “se” nie wykrakała z tym kurierem, bo znajomi prosili mnie o przysługę….. i teraz znowu czekam na duuuużą przesyłkę, co prawda nie za moją kasę, ale ja odbieram i się pod tym podpisuję, więc MUSI być ok. Ach te przysługi…….

                                • Ale czemu mial niby otwierac paczke przy pracownikach DHL???
                                  Nie ma takiego obowiazku.Zgloscie jak najszybcuej reklamacje i czykejcie na sprawe – powinni wam oddac sume na jaka byla ubezpieczona przesylka – mialam taka sprawe dwa razy w zeszle lato – wprawdzie FedExem ale chyba podobnie dzialaja…

                                  • Zamieszczone przez lauidz
                                    Ale czemu mial niby otwierac paczke przy pracownikach DHL???

                                    bo w Polsce jak chcesz reklamowac stan przesylki to musisz ja otworzyc przy pracowaniku DHL’a
                                    inaczej ci powiedza ze popsulas w domowym zaciszu a teraz chcesz odszkodowanie

                                    ale jest oczywiscie pewna niescislosc, bo do kuriera nadajesz zapakowane, wiec mozesz wsadzic uszkodzone, potem otworzyc przy kurierze uszkodzone

                                    • Zamieszczone przez szpilki

                                      ale jest oczywiscie pewna niescislosc, bo do kuriera nadajesz zapakowane, wiec mozesz wsadzic uszkodzone, potem otworzyc przy kurierze uszkodzone

                                      No ale jak widać, że karton czyściutki, nie pogięty ani w jednym miejscu, to wiadome, że w drodze uszkodzić się nie mogło. No chyba, że szybka w jakimś przedmiocie stłuczona.. Ale jakieś złamanie, uszkodzenie.. to tak bez uszkodzonego kartonu trudno stwierdzić, że to podczas przesyłki się stało.

                                      Reklamowaliśmy w DHLu firmowo uszkodzenie przesyłki na palecie. Odszkodowanie otrzymaliśmy, bezproblemowo i bezstresowo. Szkoda, że nadawca nie ubezpieczył przesyłki.. odszkodowanie byłoby większe.

                                      • Jeszcze jest kwestia w co był zapakowany laptop.
                                        Z regulaminu DHL

                                        “Nadawca jest obowiązany przesyłkę właściwie opakować, a także oddać ją Kurierowi w stanie umożliwiającym jej prawidłowy przewóz i zapewniający, że nie uszkodzi ona innych przesyłek w czasie przewozu, a także wydanie jej bez ubytku i uszkodzenia. W szczególności opakowanie powinno: być odpowiednio zamknięte, uniemożliwiające dostęp do zawartości przesyłki osobom niepowołanym; być odpowiednio wytrzymałe stosownie do wagi i zawartości przesyłki; posiadać zabezpieczenia wewnętrzne, uniemożliwiające przemieszczanie się zawartości przesyłki; posiadać oznakowania świadczące o specjalnym charakterze przesyłki, takie jak: “ostrożnie szkło”, “góra/dół” (oznakowanie może być dokonane przez Kuriera lub w Punkcie Przyjęć).
                                        DHL Express może odmówić przyjęcia do przewozu rzeczy, których stan jest wadliwy lub opakowanie niedostateczne albo nie mających wymaganego opakowania. DHL Express nie ponosi odpowiedzialności za szkody wynikłe z braku, niedostateczności lub wadliwości opakowania. “

                                        • Zamieszczone przez ahimsa
                                          Gdybym miała 100% pewności, że to DHL- to bym nie odpuściła. Ale nie mam.

                                          Dokładnie.
                                          Niestety nie wiele osób otwiera paczki przy kurierze lub inaczej niewielu kurierów dba o to by tak było.
                                          A byc powinno poniewaz klient ma wówczas mozliwosc spisania protokołu i niejako jest na prawie.
                                          Bez tego swistka spisanego w tym momencie nie ma szans poniewaz tak naprawde nie wiadomo kto i co i kiedy zrobił.

                                          Znasz odpowiedź na pytanie: DHL-odszkodowanie

                                          Dodaj komentarz

                                          Angina u dwulatka

                                          Mój Synek ma 2 lata i 2 miesiące. Od miesiąca kaszlał i smarkał a od środy dostał gorączki (w okolicach +/- 39) W tym samym dniu zaczął gorączkować mąż –...

                                          Czytaj dalej →

                                          Mozarella w ciąży

                                          Dzisiaj naszła mnie ochota na mozarellę. I tu mam wątpliwości – czy w ciąży można jeść mozzarellę?? Na opakowaniu nie ma ani słowa na temat pasteryzacji.

                                          Czytaj dalej →

                                          Ile kosztuje żłobek?

                                          Dziewczyny! Ile płacicie miesięcznie za żłobek? Ponoć ma być dofinansowany z gminy, a nam przyszło zapłacić 292 zł bodajże. Nie wiem tylko czy to z rytmiką i innymi. Czy tylko...

                                          Czytaj dalej →

                                          Dziewczyny po cc – dreny

                                          Dziewczyny, czy któraś z Was miała zakładany dren w czasie cesarki? Zazwyczaj dreny zdejmują na drugi dzień i ma on na celu oczyszczenie rany. Proszę dajcie znać, jeśli któraś miała...

                                          Czytaj dalej →

                                          Meskie imie miedzynarodowe.

                                          Kochane mamuśki lub oczekujące. Poszukuję imienia dla chłopca zdecydowanie męskiego. Sama zastanawiam się nad Wiktorem albo Stefanem, ale mój mąż jest jeszcze niezdecydowany. Może coś poradzicie? Dodam, ze musi to...

                                          Czytaj dalej →

                                          Wielotorbielowatość nerek

                                          W 28 tygodniu ciąży zdiagnozowano u mojej córeczki wielotorbielowatość nerek – zespół Pottera II. Mój ginekolog skierował mnie do szpitala. W białostockim szpitalu po usg powiedziano mi, że muszę jechać...

                                          Czytaj dalej →

                                          Ruchome kolano

                                          Zgłaszam się do was z zapytaniem o tytułowe ruchome kolano. Brzmi groźnie i tak też wygląda. dzieciak ma 11 miesięcy i czasami jego kolano wyskakuje z orbity wygląda to troche...

                                          Czytaj dalej →
                                          Rodzice.pl - ciąża, poród, dziecko - poradnik dla Rodziców
                                          Logo
                                          Enable registration in settings - general