Ocet jabłkowy na odchudzanie? Czy ocet jabłkowy odchudza?

Ostatnio bardzo popularnym elementem codziennej diety wielu ludzi stał się ocet jabłkowy. Na odchudzanie stosują go zarówno kobiety, jak i mężczyźni i to w każdym wieku. Okazuje się, że nie bez przyczyny. Ocet jabłkowy na odchudzanie był już stosowany w czasach starożytnych. W swoim składzie posiada on ważne substancje mineralne, mikroelementy, kwasy octowe, mlekowe i cytrynowe, co ma niebagatelny wpływ na utrzymanie i osiągniecie pięknej i smukłej sylwetki. Podpowiadamy, w jaki sposób powinna wyglądać właściwie przeprowadzona kuracja octem jabłkowym oraz kiedy będzie skuteczna!

Ocet jabłkowy na odchudzanie? Czy ocet jabłkowy odchudza?

Ocet jabłkowy a odchudzanie – właściwości i działanie octu jabłkowego

Ocet jabłkowy to prawdziwa składnica substancji odżywczych (w tym elektrolitów). Znajdziemy w nim przede wszystkim:

  • aminokwasy,
  • sód,
  • potas,
  • magnez,
  • krzem,
  • żelazo,
  • witaminy: A, B, C, E,
  • kwasy: octowy, cytrynowy oraz mlekowy,
  • pektynę.

Dzięki swojemu składowi ocet jabłkowy wykazuje wyraźne właściwości lecznicze, jednak dla wielu internautów najważniejszym pytaniem okazuje się: czy ocet jabłkowy odchudza? W kontekście właściwości odchudzających octu jabłkowego na szczególną uwagę zasługuje pektyna. Jest głównym składnikiem tego rodzaju octu i odpowiada za regulację procesów trawiennych. Dzięki niej nasz metabolizm będzie szybszy, a więc i tempo utraty kilogramów zwiększone. Dodatkowo pektyna zwiększa uczucie sytości i hamuje łaknienie.

Nie bez znaczenia jest również inny składnik octu – kwas chlorogenowy. Ten zmusza organizm do pożytkowania rezerw energetycznych, co znacznie przyspiesza proces odchudzania oraz wspomaga pozbywanie się tłuszczu z brzucha, ud, ramion i boczków.
Dodatkowo ocet jabłkowy sprzyja rozpadowi tłuszczów i wspomaga utrzymanie odpowiedniego poziomu cholesterolu we krwi oraz ułatwia trawienie i przyspiesza metabolizm.

Działanie octu jabłkowego w procesie odchudzania jest więc wielotorowe. Z jednej strony ocet ułatwia spalenie nagromadzonej już tkanki tłuszczowej, z drugiej natomiast przyspiesza proces przemiany materii.

Sprawdź: 7 tricków, które pomogą Ci szybko schudnąć!

Stosowanie octu jabłkowego będzie pomocne również po udanym zakończeniu diety odchudzającej. Dzięki niemu prawdopodobieństwo powrotu utraconych kilogramów znacznie się zmniejsza. Dzieje się tak przede wszystkim dlatego, że spalanie tkanki tłuszczowej przy pomocy octu jabłkowego przebiega wolno, a więc organizm zdąża się przyzwyczaić do nowego trybu życia. Ponadto dzięki podkręconej przemianie materii organizm ma niższe skłonności do magazynowania zapasów energetycznych. Niebagatelne znaczenie mają też sycące i hamujące łaknienie właściwości pektyny, które powstrzymują nas przed sięganiem po niezdrowe przekąski i słodycze.

Sprawdź:  Z wózkiem po górach, czyli jak Mistrzyni Świata inspiruje do aktywnego rodzicielstwa

Dietetycy i lekarze podkreślają też znaczenie octu w kontekście spowalniania starzenia się skóry (dzięki neutralizowaniu szkodliwego działania wolnych rodników), właściwości antyalergicznych, zapobiegania wypadaniu włosów oraz leczenia wielu dolegliwości skórnych.

Ocet jabłkowy na odchudzenie – jak wykonać go samodzielnie?

Najzdrowszy ocet jabłkowy to taki, który wykonamy sami. Jego przygotowanie nie jest trudne i będzie od nas wymagało jedynie zgromadzenia: rozdrobnionych jabłek, cukru, przegotowanej wody i drożdży.

Drożdże sprawiają, że dodany cukier przekształca się w alkohol. W następstwie czego powstałe bakterie fermentują alkohol w wyniku czego powstaje kwas octowy. Dzięki dodanym jabłkom będzie on kwasem jabłkowym.

Powstała substancja będzie lekko mętna i o żółto-bursztynowym zabarwieniu. Jej smak będzie bardzo intensywny i kwaśny, a zapach charakterystyczny dla octu, ale ze słodką, jabłkową domieszką.

Czy można pić ocet jabłkowy będąc w ciąży?

Nie zaleca się “terapii octem jabłkowym” kobietom w ciąży. Można go stosować jako dodatek do sałatek czy innych potraw. W niewielkich ilościach nie ma wpływu na ciążę. Jednak przyjmowany regularnie może podrażniać śluzówkę przewodu pokarmowego. W czasie ciąży żołądek bardzo często jest podrażniony i w takim wypadku picie octu może być groźne.

Kiedy pić ocet jabłkowy – rano (na czczo) czy wieczorem?

Roztwór z octu jabłkowego najlepiej spożywać systematycznie, a więc trzy razy dziennie przed posiłkiem. Łyżkę octu stołowego miesza się z przegotowana wodą. Octu nie należy spożywać samodzielnie, gdyż może podrażniać żołądek oraz przełyk. Ocet działa też niekorzystnie na szkliwo zębów.

Picie octu dobrze jest więc rozpocząć rano, przed pierwszym posiłkiem. Kolejna porcja powinna być wypita przed obiadem i kolejna przed kolacją. Ocet jest też polecany przez dietetyków dla osób, które spożyły obfite lub ciężkostrawne posiłki albo borykają się z uporczywym łaknieniem na słodycze.

Sprawdź:  Efekty przysiadów: Co dają przysiady, czyli fundament dobrej sylwetki?

Jak pić ocet jabłkowy? Dawkowanie

Ocet jabłkowy występuje pod różnymi postaciami. Tą najpopularniejszą i możliwą do wykonania samodzielnie w domu jest ocet w postaci płynu. Jednak z łatwością znajdziemy go również w postaci tabletek lub jako składnik bardziej złożonych suplementów diety.

Regularne, a nawet codzienne picie octu jabłkowego jest w zupełności bezpieczne, jednak przy zachowaniu odpowiednich proporcji i rozwagi. Nie zaleca się jednorazowego wypijania większej od zalecanej dawki octu jabłkowego ani picia go w czystej, nierozcieńczonej formie. Może to doprowadzić do podrażnienia lub poparzenia jamy ustnej i przełyku.

Roztwór o właściwościach odchudzających najlepiej przygotować z łyżki stołowej octu jabłkowego oraz szklanki przegotowanej wody. Osobom z problemami żołądkowymi lub po prostu nietolerującym zapachu lub smaku octu zaleca się tabletki z octem jabłkowym. Ta forma zachowuje jego właściwości i jest zdecydowanie mniej obciążająca dla żołądka.

Kuracja octem jabłkowym nie jest zalecana dla osób przyjmujących leki na obniżenie poziomu glukozy we krwi. Połączenie tych dwóch składników może być doskonałym podłożem dla rozwoju hipoglikemii.

Ocet jabłkowy – czy to wystarczy, aby schudnąć?

Ocet jabłkowy może w znaczny sposób pomóc w kuracji odchudzającej lub na etapie zachowania wyników takiej kuracji. Należy jednak pamiętać, że bez odpowiedniej diety i aktywności fizycznej, ocet nie będzie w stanie przynieść oczekiwanych efektów.

Początkowymi efektami kuracji octem jabłkowym jest utrata kilku kilogramów, jednak wiąże się to z wydalaniem wody z organizmu, nie rzeczywistym spaleniem tkanki tłuszczowej. Aby więc zachować efekt, należy codziennie wypijać minimum dwa litry wody dziennie.

Substancje zawarte w occie jabłkowym przyspieszają spalanie tkanki tłuszczowej oraz tempo przemiany materii. Oznacza to, że odpowiednia dieta w połączeniu z kuracją octową jest w stanie dać zdecydowanie lepsze efekty niż zastosowana samodzielnie. Jeśli dodatkowo zadbamy o naszą aktywność fizyczną, to utrata kilogramów będzie zdecydowanie łatwiejsza.

Sprawdź:  Efekty przysiadów: Co dają przysiady, czyli fundament dobrej sylwetki?

Sprawdź: Czy przysiady pomagają w odchudzaniu?

Podsumowując: sama kuracja octem nie jest w stanie wiele nam pomóc, jeśli dodatkowo nie będzie połączona z zachowaniem odpowiedniej diety. Nasze starania o zdrową i zgrabną sylwetkę należałoby więc rozpocząć od wyeliminowania produktów wysokokalorycznych, ciężkostrawnych i niezdrowych. Z menu powinny zniknąć przede wszystkim: ciasta, słodycze, białe pieczywo, słodkie desery, smakowe serki i jogurty, słodzone i gazowane napoje.

Rodzice pytają o właściwości odchudzające octu jabłkowego:

Jak pić ocet jabłkowy, żeby schudnąć?

Jedynie systematyczne picie octu jabłkowego połączone z dietą (oraz najlepiej aktywnością fizyczną) jest w stanie dać zamierzone efekty. W żadnym wypadku octu jabłkowego nie należy pić w formie nierozcieńczonej. Odpowiednia proporcja to 2 – 3 łyżeczki octu jabłkowego na szklankę wody. Mieszankę najlepiej wypijać przed posiłkami, trzykrotnie w ciągu doby.
Osobom z problemami żołądkowymi lub nietolerującym zapach i smak octu jabłkowego poleca się stosować suplementy, które w swoim składzie posiadają ten specyfik.

Ocet jabłkowy – jak długo pić?

Ocet jabłkowy może być stale przyjmowanym specyfikiem. Należy jednak pamiętać, aby zażywać go z rozwagą i zgodnie z zalecanym dawkowaniem. W żadnym wypadku nie należy pić nierozcieńczonego octu jabłkowego.

Kiedy pić ocet jabłkowy?

Ocet jabłkowy najlepiej pić trzy razy dziennie przed posiłkiem. Dawka octu jabłkowego to jedna łyżka stołowa na szklankę wody.

Jaki ocet jabłkowy na odchudzanie?

Najzdrowszy będzie własnoręcznie przygotowany ocet jabłkowy. Powstaje on na bazie jabłek, drożdży, cukru oraz wody. Dzięki drożdżom cukier przekształca się w alkohol, który poprzez fermentację octową przyczynia się do powstania kwasu octowego.

Ile octu jabłkowego pić na odchudzanie?

Ocet jabłkowy należy pić codziennie, trzy razy dziennie przed posiłkiem. Porcja octu to jedna łyżka stołowa na szklankę wody. Ocet jabłkowy na odchudzanie najlepiej pić regularnie, przez dłuższy okres czasu i przy zachowaniu odpowiedniej diety i aktywności fizycznej.

Dodaj komentarz

Boże Narodzenie Zakupy
Prezent dla dzieci na święta 2020? Wybierz klocki!
Szukając wymarzonego prezentu na święta dla własnego dziecka nie można zapominać o klockach. To właśnie klocki konstrukcyjne odpowiadają za to, iż dziecko może się usamodzielnić i zapewnić sobie wielogodzinną rozrywkę.
Czytaj dalej
Mama Plemniki
Sikanie po stosunku: Dlaczego powinnaś od razu po seksie udać się do toalety?
Sikanie po stosunku to obowiązkowa czynność, którą powinna wykonać każda kobieta. I chociaż na wyskakiwanie z łóżka zaraz po miłosnym uniesieniu nie zawsze mamy ochotę, to lekarze są zgodni co
Czytaj dalej
FIT RODZICE
Z wózkiem po górach, czyli jak Mistrzyni Świata inspiruje do aktywnego rodzicielstwa
Na Instagramie Emelie Forsberg – legendy biegów górskich, która niedawno została mamą – pojawiło się nagranie, na którym biegaczka pokazuje, jak można połączyć treningi z wciąganiem dziecka w aktywne życie.
Czytaj dalej
FIT RODZICE
Efekty przysiadów: Co dają przysiady, czyli fundament dobrej sylwetki?
Czy wiecie, że przysiad angażuje aż 200 mięśni? Przysiady są jednym z prostszych i bardziej efektywnych ćwiczeń, jakie możemy wykonać – co czyni je idealnymi dla osób, które na regularne
Czytaj dalej