Jak zmienić numer konta do 500 plus? Można to załatwić na trzy sposoby

Jeśli zmieniamy bank lub nasze główne konto, należy pamietać, aby o tych planach poinformować wcześniej instytucje, które dokonują przelewów na dany numer rachunku, m.in. ZUS. W przeciwnym razie pieniądze po prostu do Ciebie nie trafią. Jak oficjalnie dokonać modyfikacji danych w urzędzie? Jak zmienić numer konta do 500 plus?

Jak zmienić numer konta do 500 plus?

O poinformowaniu ZUS-u o zmianie rachunku bankowego muszą pamiętać wszyscy, którzy pobierają emerytury, renty, zasiłki oraz niektóre świadczenia rodzinne takie jak 500 plus czy 300 plus na wyprawkę. Zgodnie z przepisami każdorazowo taką zmianę należy zgłosić do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych najpóźniej na 12 dni roboczych przed terminem wypłaty świadczenia. W przeciwnym razie pieniądze trafią z powrotem do urzędu.

Zmiany numeru konta w ZUS-ie można dokonać na trzy sposoby – osobiście, online oraz drogą pocztową. Każda z tych opcji jest łatwa i nie zajmuje wiele czasu.

Jeśli chcemy zmienić dane w placówce osobiście, musimy udać się do najbliższego oddziału ZUS i złożyć wypełniony wniosek EZP (Wniosek o zmianę danych osoby zamieszkałej w Polsce). Po dostarczeniu dokumentu do ZUS urzędnicy poinformują o dokonaniu zmian i wskażą, od kiedy zmiany numeru rachunku bankowego będą obowiązywać. Pismo zostanie doręczone na podany we wniosku adres zamieszkania/pobytu lub na adres do korespondencji.

Zmianę numeru rachunku w ZUS można załatwić także przez pocztę. Wypełniony wniosek EZP należy wysłać na poczcie do najbliższej placówki ZUS. Po tym, jak urząd otrzyma dokument i załatwi formalności, wyśle specjalne pismo z terminem, od kiedy zmiany wejdą w życie.

Zobacz: Od kiedy 800 plus zamiast 500 plus? Nie wszyscy rodzice dostaną pieniądze od stycznia. Potrzebny będzie nowy wniosek?

Jak zmienić numer rachunku w ZUS online?

Numer konta można zamienić także online za pośrednictwem portalu PUE ZUS, co jest zdecydowanie najszybszą i najwygodniejszą opcją. Wystarczy zalogować się do swojego konta i przejść po kolei do zakładek: [Ogólny], [Ubezpieczony] lub [Świadczeniobiorca].

Następnie w kolumnie po lewej stronie należy wybrać opcję [Dokumenty i wiadomości], a poźniej [Dokumenty robocze]. Tutaj klikamy w zakładkę [Utwórz nowy] i z listy wybieramy wspomniany już wniosek EZP. Następnie formularz należy wypełnić i wybrać preferencję sposobu odbioru odpowiedzi. Elektronicznie złożony wniosek trzeba podpisać za pomocą certyfikatu kwalifikowanego lub profilu zaufanego ePUAP i wysłać do ZUS za pośrednictwem portalu.

Sprawdź też:

Rodzice.pl - ciąża, poród, dziecko - poradnik dla Rodziców
Logo