Jak zmienić numer konta do 500 plus? Można to załatwić na trzy sposoby 500plus

Jak zmienić numer konta do 500 plus? Można to załatwić na trzy sposoby

Jeśli zmieniamy bank lub nasze główne konto, należy pamietać, aby o tych planach poinformować wcześniej instytucje, które dokonują przelewów na dany numer rachunku, m.in. ZUS. W przeciwnym razie pieniądze po prostu do Ciebie nie trafią. Jak oficjalnie dokonać modyfikacji danych w urzędzie? Jak zmienić numer konta do 500 plus?

Jak zmienić numer konta do 500 plus?

O poinformowaniu ZUS-u o zmianie rachunku bankowego muszą pamiętać wszyscy, którzy pobierają emerytury, renty, zasiłki oraz niektóre świadczenia rodzinne takie jak 500 plus czy 300 plus na wyprawkę. Zgodnie z przepisami każdorazowo taką zmianę należy zgłosić do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych najpóźniej na 12 dni roboczych przed terminem wypłaty świadczenia. W przeciwnym razie pieniądze trafią z powrotem do urzędu.

Zmiany numeru konta w ZUS-ie można dokonać na trzy sposoby – osobiście, online oraz drogą pocztową. Każda z tych opcji jest łatwa i nie zajmuje wiele czasu.

Jeśli chcemy zmienić dane w placówce osobiście, musimy udać się do najbliższego oddziału ZUS i złożyć wypełniony wniosek EZP (Wniosek o zmianę danych osoby zamieszkałej w Polsce). Po dostarczeniu dokumentu do ZUS urzędnicy poinformują o dokonaniu zmian i wskażą, od kiedy zmiany numeru rachunku bankowego będą obowiązywać. Pismo zostanie doręczone na podany we wniosku adres zamieszkania/pobytu lub na adres do korespondencji.

Zmianę numeru rachunku w ZUS można załatwić także przez pocztę. Wypełniony wniosek EZP należy wysłać na poczcie do najbliższej placówki ZUS. Po tym, jak urząd otrzyma dokument i załatwi formalności, wyśle specjalne pismo z terminem, od kiedy zmiany wejdą w życie.

Zobacz: Od kiedy 800 plus zamiast 500 plus? Nie wszyscy rodzice dostaną pieniądze od stycznia. Potrzebny będzie nowy wniosek?

Jak zmienić numer rachunku w ZUS online?

Numer konta można zamienić także online za pośrednictwem portalu PUE ZUS, co jest zdecydowanie najszybszą i najwygodniejszą opcją. Wystarczy zalogować się do swojego konta i przejść po kolei do zakładek: [Ogólny], [Ubezpieczony] lub [Świadczeniobiorca].

Następnie w kolumnie po lewej stronie należy wybrać opcję [Dokumenty i wiadomości], a poźniej [Dokumenty robocze]. Tutaj klikamy w zakładkę [Utwórz nowy] i z listy wybieramy wspomniany już wniosek EZP. Następnie formularz należy wypełnić i wybrać preferencję sposobu odbioru odpowiedzi. Elektronicznie złożony wniosek trzeba podpisać za pomocą certyfikatu kwalifikowanego lub profilu zaufanego ePUAP i wysłać do ZUS za pośrednictwem portalu.

Sprawdź też: