Rodzice pokłócili się o rozwiązanie zadania matematycznego z podstawówki. Znasz poprawny wynik?

Proste z pozoru równanie wzbudziło sporo emocji wśród dorosłych. To zadanie z podstawówki skrywa w sobie tajemnicę. Zobacz jak je rozwiązać.

Zadania matematyczne niejednemu spędzały sen z powiek. Praca domowa z matematyki nad którą siedziałeś godzinę? Skąd my to znamy. Tym razem ostre spory wywołało pozornie proste równanie. Zadanie przedstawione w serwisie YouTube przez MindYourDecisions podzieliło obserwatorów, w tym rodziców dzieci z podstawówki, na dwa obozy. Wynik zadania matematycznego był skrajnie różny w jednej i w drugiej grupie.

Z pozoru proste zadanie podzieliło dorosłych. Jak poprawnie rozwiązać tę zagadkę

Pierwsza grupa dorosłych stwierdziła, że równanie należy rozpocząć od nawiasu, czyli (1+2) daje nam 3. Następnie należy przejść do dzielenia i mnożenia w takiej kolejności. To daje nam równanie 6:2(1+2) = 6:2×3. Ostatecznie wychodzi nam 3×3=9. Wynik pierwszej grupy to 9.
Druga grupa uważała, że pierwszy powinien być nawias, a później mnożenie i dzielenie. Więc u nich równanie wyglądało tak 6:2(2+1) = 6:2×3 = 6:6 = 1. Dla nich poprawnym wynikiem było 1.
Jaka jest więc prawidłowa odpowiedź?

Poprawna odpowiedź jest tylko jedna. Zgadłeś?

Więc która grupa miała rację? Według matematycznego profilu MindYourDecisions, który opublikował tę zagadkę, prawidłowa odpowiedź to… 9! Jednak matematyczni eksperci stwierdzili, że odpowiedź 1 jest dosyć częsta i uzasadniona, chodź na pewno błędna. Jak to możliwe?

„Naprawdę dziwne, ukończyłem szkołę średnią i studia licencjackie STEM w Kanadzie i nigdy nie zinterpretowałbym odpowiedzi jako 9.”

„Jako student matematyki jestem zły na sposób, w jaki to napisano. Mój nauczyciel powiedział, że obleje każdego, kto napisze takie zadania matematyczne”

Co może być powodem tego, że wynik 1 jest tak broniony przez komentujących? Może wpływać na to fakt sposobu nauczania w szkole podstawowej i średniej. Jeśli widzimy nawias, rozwiązujemy go na samym początku. Później mnożymy i dzielimy. W większości i tak używamy ułamków zwykłych, co jest bardziej intuicyjne. Więc nasz mózg widzi 6:3×2 i tworzy sobie ułamek 6/6.

„Powodem, dla którego ludzie są zdezorientowani, jest to, że większość kursów matematycznych na wysokim poziomie używa ułamków zwykłych.” – czytamy w jednym z komentarzy.

A tobie jaki wyszedł wynik? Do której grupy należysz?

Planowanie ślubu oraz wesela

Przyjęcie zaręczynowe

Przyjęcia zaręczynowe są coraz bardziej popularne również w naszym kraju. Oczywiście moda na nie, jak i na połowę innych tradycji ślubnych przyszła do nas z zachodu. Same przyjęcia zaręczynowe nie...

Czytaj dalej →
Obrączki ślubne, Pierścionki zaręczynowe

Biżuteria na zawsze

Obrączki oraz pierścionek zaręczynowy nosi się – przynajmniej z założenia i tradycji – przez całe życie. Należy więc starannie dobierać tę biżuterię ślubną. U każdego jubilera znaleźć można kilkadziesiąt wzorów...

Czytaj dalej →
Rodzice.pl - ciąża, poród, dziecko - poradnik dla Rodziców
Logo
Enable registration in settings - general