Jak cieszyć się zdrowiem przez cały rok? 3 rzeczy, które wzmocnią Twoją odporność

Sezon grypowy przypada w Polsce na okres jesienno-zimowy. Co roku wielu z nas zmaga się z infekcjami i złym samopoczuciem. Jeśli chcemy cieszyć się zdrowiem cały rok, powinniśmy świadomie zacząć budować naszą odporność. Najlepiej robić to regularnie przez wszystkie 12 miesięcy, bowiem tylko wtedy mamy szansę na pełne zdrowie i witalność bez względu na porę roku.

Jak cieszyć się zdrowiem przez cały rok? 3 rzeczy, które wzmocnią Twoją odporność

Antybiotyki prosto z natury

Budowanie odporności najlepiej rozpocząć od zdrowej i zbilansowanej diety. To, co jemy, ma ogromny wpływ na nasze zdrowie oraz samopoczucie. Prawidłowo zbilansowana codzienna dieta to podstawa naszego funkcjonowania. Jeśli zapewnimy sobie odpowiednie wartości odżywcze, a także witaminy i minerały, nasz organizm będzie miał siłę do walki z infekcjami.

Do naszego stałego jadłospisu warto wprowadzić naturalne antybiotyki w postaci ziół oraz roślin. Stosowane regularnie mają podobne właściwości jak te syntetyczne. Skutecznie niszczą grzyby, bakterie oraz pierwotniaki. W przeciwieństwie jednak do tych aptecznych nie powodują zjawiska antybiotykooporności, a także skutków ubocznych takich jak osłabienie naturalnej flory naszych jelit.

Do najpopularniejszych, skutecznych naturalnych antybiotyków zaliczamy:

  • czosnek;
  • cebulę;
  • imbir;
  • kurkuma;
  • miód.

Probiotyki na zdrowe jelita

Probiotyki doustne w ostatnim czasie stały się bardzo popularne. Najczęściej sięgamy po nie w trakcie antybiotykoterapii, która to może wpływać niekorzystnie na florę bakteryjną naszych jelit. Jednak po probiotyki powinno się sięgać również na co dzień. Coraz więcej mówi się o istotnej roli jelit w układzie odpornościowym każdego człowieka. Dlaczego tak się dzieje?

Jelita są pewnego rodzaju skarbnicą drobnoustrojów, które w dużym stopniu wspierają pracę całego układu immunologicznego. W skład mikrobioty jelit wchodzą bakterie, wirusy, grzyby, pierwotniaki oraz płazińce. Niektóre z nich są dobre dla naszego organizmu inne już niekoniecznie. Zatem jeśli mikrobiota naszych jelit zostanie zachwiana, może to mieć fundamentalne znaczenie dla naszej odporności. Właśnie dlatego przez cały rok powinno się sięgać po probiotyki doustne, a także jeść pokarmy zawierające w swoim składzie poza probiotykami również prebiotyki.

Sprawdź:  Grzyby trujące: Jak odróżnić grzyby jadalne od trujących?

Do pokarmów takich zaliczamy:

  • jogurty, maślanki;
  • kiszonki;
  • zakwas z buraków;
  • zakwas chlebowy.

Ruch na świeżym powietrzu

Kiedy zadbamy o zrównoważoną dietę oraz zdrowie naszych jelit, nie należy zapominać o regularnej aktywności fizycznej. Wystarczy zaledwie 30 minut ruchu codziennie, aby zmniejszyć ryzyko wystąpienia takich dolegliwości jak nadciśnienie lub zawał serca aż o 25%. Szczególnie warto korzystać z ruchu na świeżym powietrzu bez względu na porę roku. Długie spacery lub jogging w niskich temperaturach mają swoją dodatkową zaletę. Hartują nasz organizm i sprawiają, że staje się on odporny na wahania pogody.

Dodaj komentarz

Prezenty
Jaki prezent dla dziecka do 500 zł?
Zbliżają się święta, urodziny albo inna okazja, z której warto wręczyć dziecku prezent? Jeśli dysponujesz kwotą do 500 zł, przed Tobą ogrom możliwości. Za taką sumę możesz kupić upominek, który
Czytaj dalej
Porady Kulinarne
Czym zastąpić ocet balsamiczny?
Czym zastąpić ocet balsamiczny? To pytanie zadaje sobie wiele pań domu i kucharzy, którym nagle zabrakło tego niezwykle aromatycznego składnika. Ocet balsamiczny charakteryzuje się dużą gęstością, ciemną barwą, intensywnym aromatem
Czytaj dalej
Ciąża Zdrowie rodziców
Uczucie gorąca w stopie – przyczyny, leczenie
Uczucie gorąca w stopie może posiadać charakter napadowy albo przewlekły. Zdarza się, że dana osoba zmaga się z pulsującymi stopami w godzinach rannych albo w środku nocy, co utrudnia jej
Czytaj dalej
Zdrowie rodziców
Mastodynia – objawy, przyczyny oraz leczenie
Mastodynia to niezwykle przykra dolegliwość, obniżająca komfort życia wielu kobiet. Istnieje na szczęście kilka sprawdzonych sposobów, dzięki którym można ją całkowicie usunąć albo przynajmniej znacząco zmniejszyć. Warto zatem poświęcić kilka
Czytaj dalej
Zdrowie rodziców
Popuszczanie moczu po porodzie – przy kaszlu, kichaniu i śmianiu się
Nietrzymanie moczu jest przypadłością, która najczęściej dotyka kobiety – głównie ze względu na ich anatomię. Ciąże i porody mają bowiem niebagatelny wpływ na to, w jakim stanie są mięśnie odpowiadające
Czytaj dalej
Zdrowie rodziców
Niewydolność ciałka żółtego
Ciałko żółte jest przekształconym pęcherzykiem jajnikowym, który odpowiada za produkcję oraz wydzielanie progesteronu. Ten odpowiada bezpośrednio za przygotowanie macicy do zagnieżdżenia się w niej zapłodnionej komórki jajowej i jej prawidłowy
Czytaj dalej
Zdrowie rodziców
Kiedy warto zrobić cytologię?
Cytologia jest badaniem, które trwa bardzo krótko, jest bezbolesne a może wybawić nas od poważnych problemów zdrowotnych a nawet uratować nam życie. To przesiewowe badanie w kierunku raka szyjki macicy
Czytaj dalej
Zdrowie rodziców
Jaka jest prawidłowa temperatura ciała człowieka?
Prawidłowa temperatura ciała człowieka to temat budzący wiele pytań i wątpliwości. Jest on bardzo istotny szczególnie teraz, kiedy zachorowalność na koronawirusa jest wysoka, a podwyższona temperatura ciała stanowi jeden z
Czytaj dalej
Zdrowie rodziców
Wirus świńskiej grypy – objawy, profilaktyka, szczepienia i leczenie
Świńską grypę wywołuje wirus, na który duża część społeczeństwa nie ma odporności. Jest swego rodzaju mieszanką genetyczną, ponieważ zawiera w sobie zarówno wirusy grypy ludzkiej, jak i ptasiej oraz świń
Czytaj dalej
Zdrowie dziecka Zdrowie rodziców
Znamiona na skórze: Kiedy powinny wzbudzić niepokój?
Różnego rodzaju znamiona na skórze takie jak znamiona barwnikowe czy też znamiona naczyniowe u niektórych są przypadłością wrodzoną, ale mogą być też nabyte. Większość znamion, zwłaszcza tych wrodzonych, jest niegroźna, jednak
Czytaj dalej