Jakich witamin brakuje, gdy wypadają włosy? Włącz 5 rzeczy do diety. Pasma odzyskają zdrowie i blask

Włosy wypadają garściami? Przyczyn może być wiele, a do jednej z nich może należeć niedobór witamin. Jakie należy włączyć do codziennej diety i w czym je znaleźć? Podpowiadamy.

Problemy hormonalne, brak odpowiednich witamin, a nawet błędy w codziennej stylizacji włosów. Wszystkie te czynniki mogą prowadzić do osłabienia kondycji pasm, a w efekcie ich wypadania. Większość osób stara się temu zapobiec “od zewnątrz”, stosując różnego rodzaju preparaty czy wcierki. Nie należy natomiast zapominać również o pielęgnacji “od wewnątrz”. W tym celu warto wzbogacić dietę o kilka produktów.

Sprawdź: Dziewczynka urodziła się z białym pasmem włosów. W tym roku skończy 5 lat. Jak dziś wygląda?

Czego brakuje w organizmie, gdy wypadają włosy? Te witaminy na włosy mają największy wpływ

Jest pięć grup witamin, które w największej mierze wpływają na stan i kondycję włosów. Należy do nich:

  • Witamina H – znana jest również pod nazwą witamina B7 lub po prostu biotyna. Jest odpowiedzialna nie tylko za hamowanie wypadania włosów, ale również przeciwdziała łojotokowi i łupieżowi. Niedobór biotyny może zatem sprawić, że włosy będą łamliwe i pozbawione blasku, ale w skrajnych przypadkach również do łojotokowego zapalenia skóry głowy.
  • Witamina A – nie należy zapominać o równie ważnej witaminie A, czyli retinolu. Ma ona wpływ na pobudzenie cebulek włosowych. Zapewnia gęste i zdrowe włosy, zapobiegając jednocześnie ich wypadaniu.
  • Witamina E – jej przyjmowanie zwiększa przepływ krwi, a więc pozwala utrzymać zdrową kondycję nie tylko włosów, ale również skóry głowy.
  • Witamina PP – jest to niacyna, którą często można spotkać w preparatach na porost włosów. Wynika to z faktu, że ułatwia i przyspiesza transport składników odżywczych do cebulek włosowych.
  • Witamina B2 – odpowiedzialna jest przede wszystkim za pracę gruczołów łojowych. Zapobiega nadmiernemu łupieżowi oraz powstawaniu sebum, które mogą prowadzić do wypadania kosmyków.

Sprawdź: Jak pić siemię lniane? Rano czy wieczorem? Pora ma większe znaczenie niż ci się wydaje

Dieta na wypadanie włosów, czyli co jeść, aby mieć gęste włosy

Jakie konkretne produkty włączyć zatem do codziennej diety? Pomidory, szpinak, marchew, wątróbka czy żółtka jaj to doskonałe źródło biotyny. Niedobór witaminy A uzupełnimy, spożywając jajka, mleko, jarmuż czy tłuste ryby. Chcąc dostarczyć organizmowi witaminy E, należy sięgnąć po otręby, płatki owsiane, migały, orzechy laskowe czy drób. Witaminę PP znajdziemy w cielęcinie, fasoli, grochu zielonym, nasionach słonecznika lub drożdżach. Twaróg, podroby zwierzęce bądź rośliny strączkowe dostarczą nam zaś witaminy B2.

Sprawdź: Wysypka po kąpieli w jeziorze? Nawracające problemy po kontakcie z wodą skórne mogą świadczyć o alergii!

Rodzice.pl - ciąża, poród, dziecko - poradnik dla Rodziców
Logo