Szkoła bez ocen? Dyrektor placówki w Rzeszowie zapowiada rewolucję

Nie od dziś wiadomo, że obecny system edukacji wymaga zmian i to bardzo gruntownych. Młodzież coraz gorzej radzi sobie z opanowaniem takiej ilości materiału, z nudną pamięciówką i wyścigiem o jak najlepsze oceny. Dlatego Piotr Wanat, dyrektor I Liceum Ogólnokształcącego w Rzeszowie, zdecydował się na podjęcie rewolucyjnych kroków, aby zachęcić uczniów do nauki. Od września szkoła częściowo zrezygnowała z wystawiania ocen.

W tej szkole uczniowie nie będą dostawać ocen

Piotr Wanat, dyrektor I Liceum Ogólnokształcącego w Rzeszowie, postanowił w swojej placówce zrewolucjonizować podejście do nauki. Doświadczony pedagog chciałby, aby system stał się bardziej przystępny dla młodego pokolenia i dostosować go do aktualnych potrzeb. Jego zdaniem jednym z głównych problemów współczesnej oświaty jest wyścig za zdobywanie jak najlepszych ocen – uczniowie są pod ciągłą presją, uczą się dla stopni, a nie dla siebie i z pasji.

Dlatego dyrektor Wanat zdecydował, że w tym roku jego uczniowie nie będą dostawali ocen cząstkowych – na razie tylko z języka francuskiego. Stopnie zostaną wystawione wyłącznie na koniec semestru i na koniec roku. Dyrektor zapewnia, że mimo tej niekonwencjonalnej metody uczniowie będą pracować zgodnie z podstawą programową i otrzymają możliwość zaliczenia wszystkich partii materiału.

Wanat zapowiada, że jeśli eksperyment z językiem francuskim przyniesie pozytywne rezultaty i poprawi się stopień zaangażowania uczniów, w przyszłym roku podobne zasady będą obowiązywać na lekcjach z drugiego języka obcego.

Zobacz: Czy w Szkole w Chmurze są nauczyciele? Codzienna nauka wygląda zupełnie inaczej

“Totalnie skostniały” system czeka na rewolucję

Zdaniem dyrektora Wanata system oceniania bywa krzywdzący dla uczniów i zniechęca ich do zdobywania wiedzy. Szkoła powinna być miejscem, gdzie uczniowie chcą przebywać z przyjemnością, a nie za karę.

Czy znają go dobrze, bardzo dobrze, czy jeszcze powinni popracować. Większy nacisk położymy na komunikaty zwrotne i ocenianie wzmacniające, by rozpoznać uczniowskie talenty, i żeby uczeń mógł poznać najskuteczniejszą formę uczenia się, ale też, żeby nauczyciel nie równał wszystkich pod ten sam test, tylko zaakceptował uczniów takich, jakimi są.Piotr Wanat, dyrektor I Liceum Ogólnokształcącego w Rzeszowie, cytat za portalem parenting.pl

Sprawdź też:

Źródła:
Rodzice.pl - ciąża, poród, dziecko - poradnik dla Rodziców
Logo